Vill ha barn 2012
Jag och sambon har försökt att få barn i över ett år. Vi har som alla andra kämpat med att komma ihåg, piller, tider för sprutor och byten av olika p-medel. Så nu när vi vill ha barn känns det verkligen orättvist. Alla andra i vår närhet verkar bli gravida på första försöket. Mina vänner på Facebook lägger upp gravidmagar, ultraljudsbilder och barnbilder. Här kämpar vi på utan att lyckas.
Känns lite som att vi inte har tiden på vår sida. Vi är inte lastgamla men vill inte hålla på så här i för många år. Jag är 32 år och sambon 10 år äldre.
För drygt ett år sedan bestämde vi oss för att börja försöka bli gravida. Trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle ha svårt för att bli gravid. Vi har som alla andra barnsugna räknat dagar och kämpat. För ett halvår sedan köpte vi en Clearblu fertilitetsmonitor och har nu full koll på ägglossning. Tyvärr är den inte helt regelbunden.
I december var vi på vårt första besök på kvinnokliniken. Båda har lämnat prover och idag kom svaret. Allt normalt bortsett från prolaktin som talar för en ökad hormonstimulering på bröstkörteln. Nästa steg är nu passagekontroll och nytt blodprov för att se om hormonvärdet har normaliserats.
Jag är ny i det här forumet och kan inte alla förkortningar när de gäller det här ämnet men kommer kanske lära mig dem snart.
Några mer som kämpar och hoppas bli gravid det här året? Vill gärna följa någon/några. Tips/ideer/stöd och peppning vill jag ha och tror att någon mer också vill ha det också. Om ni är intresserade av delge er egen historia så lyssnar jag gärna.
/Picaen