Inlägg från: Anonym (onani-blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (onani-blä)

Den jäveln runkade!

Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:02:08 följande:
    Hur vet du att den du släpper nära är en man med samma åsikter om onani som dig?

du är lite tjatig, vet du det? Hur gör man när man lär känna varandra?  hur tar du reda på hurdan din "dejt" är?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:11:36 följande:
    En sak jag kan garantera dig att jag aldrig, någonsin, har diskuterat med en dejt är hans onanivanor
    Så det är alltså ingenting jag skulle kunna veta om personen. Och ingenting med personens övriga åsikter skulle kunna ge en fingervisning på huruvida han onanerar eller inte.
    Det är inte så enkelt som:

Köttätare = onanist
    Dricker coca cola = Anti-onani
    Västerpartist = über onanist
    Moderat = äcklas av sex
    Högskoleutbildad = antisexuell
    Kattälskare = Onanist  

Och det funkar för dig, fint. För mig är det annorlunda, ok?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:17:55 följande:
    Så du tar upp onani som ett samtalsämne, tidigt, men berättar inte din syn på onani? 
    Intressant... 
    Fast det är också ett bra sätt att sortera bort folk. Hade en kille börjat fråga mig frågor om onani tidigt i relationen skulle jag nog säga tack, men nej tack. Lite för intimt lite för tidigt

Du är så rolig, så rolig.
    Vad menar du tidigt? Jag brukar inte dejta främmande män. Inställning till sex kan man ganska lätt utläsa om man umgås. Det är gulligt av dig att ha så mycket bekymmer över mitt eventuella dejtande, men det är helt onödigt. Ingen är skadad ännu.

Om du menar att onani är så otroligt naturligt, varför skulle du inte vilja dejta någon som pratade om det på första dejten.    
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:36:48 följande:
    Det är naturligt, men det är också privat. 
    Onani är ingenting som någon annan har rätt att lägga sig i, det berör ENDAST den egna personen och ingen annan.Att tro sig ha rätten att säga eller ens tänka "gör inte du som jag vill, kommer det aldrig blir någonting mellan oss" kan inte verka normalt, ens för dig. 
    Men det är bra att du ser detta som någonting fullständigt normalt, för dig, och lyckas hitta män som går med på det. 

Men du fattar inte, det handlar inte om att han ska göra som jag vill. Jag söker någon som är likadan som jag, inte någon som ska ändra på sig. Du vill få det till kontroll, men det handlar inte om det.
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:42:23 följande:
    Vi ser olika på det där. 
    I och med att du inte är ärlig med din syn på onani från dag ett, då det är ett mycket udda synsätt du har, så låter du männen komma nära och skapa sig känslor för dig innan du berättar.
    När man redan har känslor blir det svårt att ta det du säger och att du, direkt eller indirekt, säger att antingen är det noll onani som gäller eller så blir det ingenting mellan er.
    Vissa män kanske tror sig kunna hantera ett liv utan onani. Blir denne sedan påkommen med att smygrunka så dumpas han, för att du finner beteendet som äckligt.

Så jag är inte ärlig? Jag har förklarat ett antal gånger om att jag tar upp frågan innan vi hinner bli intima. Om din man skulle tända på att titta på likskändning skulle han troligen inte berätta det så tidigt, även om han anar att det skulle påverka ert samliv.
    Det finns inga vattentäta sätt att inleda en relation och det finns tusen anledningar att avsluta en påbörjad. Mina anledningar är inte sämre än dina. Jag förstår inte varför du blir så upprörd över att jag vet vad jag vill. Det har kvinnorörelsen arbetat för länge nu, att kvinnor tar för sig av det de vill ha.    
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 15:03:22 följande:
    Som sagt, vi har helt olika syn på det du gör. VI kommer aldrig tycka lika om det här.

Så du tror att människor som gillar sex mer än jag aldrig avbryter en relation på grund av sex, säg att sexet inte fungerar? Ska man ha åsikter om det med?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 15:07:44 följande:
    Tar denna igen:

Om vi säger så här. Mannen ljuger inte och smyger inte bakom din rygg. Han inser efter några år tillsammans att han behöver få ha sin rätt att onanera när han vill onanera och tar upp detta med dig. 
    Vad säger du?   
    Att jag blir äcklad av honom och frågar om det är ok för honom att jag mår illa av att se honom eller när han rör vid mig.
  • Anonym (onani-blä)
    Frontline skrev 2012-02-07 15:12:27 följande:
    Är det inte bättre att du går i celibat då och flyttar ut till skogen?

Om man skulle tvätta kuken för fort då så det går för han är det lika illa då?
    Men raring, jag lever i celibat.
  • Anonym (onani-blä)
    Frontline skrev 2012-02-07 15:15:11 följande:
    Vad bra fortsätt med det resten av livet...

Vad spelar det dig för roll? Obs, jag är inte ts.
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 15:16:39 följande:
    Och det anser du inte vara en form av tvång?
    Seriöst?
    Han är, i detta exempel, ärlig mot dig och berättar vad han vill och bemöts på det sättet.

Tänk dig en tjej som är tillsammans med en mycket svartsjuk man. 
    Hon tycker om att gå ut på krogen med sina vänner och dansa. När hon klär upp sig och sminkar sig får hon höra från mannen hur han äcklas av henne, hur han mår illa av att se henne och av att röra vid henne när hon klär sig så där och går ut och dansar där andra män kan se henne.
    Hon slutar gå ut på krogen och dansa.
    Frivilligt? Nej
    Under tvång, psykiskt tvång? Ja.

Men jag är ärlig tillbaka, det är vad som kommer att ske. Ska jag ljuga, menar du?Högst troligen gör vi slut med varandra.
Svar på tråden Den jäveln runkade!