Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 14:42:23 följande:
Vi ser olika på det där.
I och med att du inte är ärlig med din syn på onani från dag ett, då det är ett mycket udda synsätt du har, så låter du männen komma nära och skapa sig känslor för dig innan du berättar.
När man redan har känslor blir det svårt att ta det du säger och att du, direkt eller indirekt, säger att antingen är det noll onani som gäller eller så blir det ingenting mellan er.
Vissa män kanske tror sig kunna hantera ett liv utan onani. Blir denne sedan påkommen med att smygrunka så dumpas han, för att du finner beteendet som äckligt.
Så jag är inte ärlig? Jag har förklarat ett antal gånger om att jag tar upp frågan innan vi hinner bli intima. Om din man skulle tända på att titta på likskändning skulle han troligen inte berätta det så tidigt, även om han anar att det skulle påverka ert samliv.
Det finns inga vattentäta sätt att inleda en relation och det finns tusen anledningar att avsluta en påbörjad. Mina anledningar är inte sämre än dina. Jag förstår inte varför du blir så upprörd över att jag vet vad jag vill. Det har kvinnorörelsen arbetat för länge nu, att kvinnor tar för sig av det de vill ha.