Inlägg från: Anonym (onani-blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (onani-blä)

Den jäveln runkade!

yimby skrev 2012-02-07 09:09:33 följande:
    "Onani-blä" och "TS" bör ju räknas som en person.

Sen var det en till som var emot.Jossan nånting.

2 personer - Inte så många mao.

Jag är inte TS, jag skulle knappast skriva en så tafflig trådstart. Inte heller resonera så som ts gör, mitt problem är annorlunda.
  • Anonym (onani-blä)
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-07 09:12:21 följande:
    Båda. Du för att du ställer orimliga krav, killarna för att de ljuger.
    Varför är mitt krav orimligt? Jag menar inte att någon ska sluta med något, jag vill träffa någon som är mer som jag.
  • Anonym (onani-blä)
    yimby skrev 2012-02-07 09:18:34 följande:
    Ser ingen som helst skillnad mellan signaturernas inlägg, ser bara att den ena behövde medhåll, en ny identisk signatur skapades som sedan hållit tråden levande - en tråd som skulle tvärdö annars. Ingen tog TS på allvar. Det behövdes en side kick...

Vad har du för problem?
    Du har uppenbarligen ingen språkkänsla...

Mitt problem är att jag vill ha en man som har samma låga drift som jag.   Jag har avslutat flera förhållanden på grund av äckelkänslor inför mannens drifter och jag har avstått från att inleda nya förhållanden då jag inte orkar med att ha den oron det innebär. Jag har haft många förhållanden där jag försökt pressa fram sexuella känslor, men jag uppskattar det inte.

Mycket möjligt att jag får leva ensam resten av livet, men hellre det än att känna mick äcklad av min partner. 
  • Anonym (onani-blä)
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-07 09:20:37 följande:
    Därför att du inte äger rätten till killens kropp.

Men i och för sig, är du ärlig från början är problemet kanske inte lika stort som det varit annars. Killen kan ju fortfarande välja att dra därifrån (något jag personligen troligen hade gjort).

Jag kan inte förstå varför han ska ha rätten att lura mig i sådana fall. Han ska äga rätten till mina äckelkänslor?
  • Anonym (onani-blä)
    honkie skrev 2012-02-07 09:20:06 följande:
    Onani-blä. Är du en sån som aldrig säger nej till sex?

Numera säger jag helst nej till sex, förr försökte jag ha vad som beskrivs som ett normalt sexliv.
  • Anonym (onani-blä)
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-07 09:28:44 följande:
    Att äcklas av att någon har sexualdrift... nä, du får ursäkta, men det låter inte sunt för fem öre. Det jag säger nu säger jag inte för att vara elak, men kanske borde du göra som en annan skribent i denna tråd och inse att du kanske behöver professionell hjälp för att ta dig ur detta. Det verkar nämligen som om ni lider av samma fobi.

Observera att jag inte menar att du själv plötsligt måste börja uppskatta sex och onani för egen del, gillar du inte att ha sex eller onanera ska du givetvis inte behöva göra det. Det är när du äcklas av att andra gör det som varningsflaggorna börjar vaja. Sex är trots allt en synnerligen naturlig del av livet.
    Vad menar du att jag gör fel när jag letar efter någon jag kan dela denna syn med? Jag bryr mig inte om vad DU gör eller någon annan heller, mer än den person jag ska dela liv med. Troligen finns det handlingar du finner frånstötande om du skulle se din partner utföra, men kanske inte sexuella. Behöver du då terapi?

Varför är sex så heligt, varför ska alla vara tvungna att gilla sex-annars är man i behov av proffessionell hjälp? Jag behöver bara hjälp att hitta en partner som inte ljuger, det är allt. Många som GILLAR sex är ensamma hela livet, så om jag skulle vara ensam är det inte så graverande. 
  • Anonym (onani-blä)
    Anonym (håller med) skrev 2012-02-07 09:29:10 följande:
    Jag måste säga att jag håller med TS. Jag vet inte varför men jag blir sårad när min sambo gör det.
    Det är faktiskt väldigt vanligt att fullt normala kvinnor känner sig olustiga inför manlig onani.
  • Anonym (onani-blä)
    Maria 038 skrev 2012-02-07 09:39:27 följande:
    som du vet nä ;)

Så det är helt omöjligt att en man är som jag?
  • Anonym (onani-blä)
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-07 09:43:53 följande:
    Tja, det beror ju på. Om beteendet jag äcklas av är att strypa kattungar känns det motiverat att äcklas. Om jag däremot äcklas av att hon vattnar blommorna eller tar en nattmacka har jag någon sorts problem ja.

Beträffande andra stycket så undrar jag hur tydlig jag måste vara. DU måste inte gilla sex, du får hata det om du vill - men det jag tycker verkar osunt är att ÄCKLAS av att presumtiva partners ser det annorlunda än du.

Osunt, för att jag definierar vad jag behöver? Det är ju vad man ska göra enligt alla sexualrådgivare?! Vissa äcklas av bajs-sex, så då undviker de personer som kräver det osv.
    Jag gör ingen illa genom att välja bort dem, inte sant? Det är inte så att jag klänger mig fast vid män och tigger om att de ska ändra sig, jag är inte en sådan person.
  • Anonym (onani-blä)
    fenja skrev 2012-02-07 09:53:42 följande:
    Alltså det finns några naturliga drifter i oss som vi har med oss ända sedan evolutionens begynnelse, och som vi delar med alla andra levande varelser på denna planet:

- att äta/livnära sig

- att sova/vila

- att överleva/försvara oss        

- att ha sex/fortplanta oss

Är någon av dessa drifter kraftigt undertryckt, förnekad, eller upplevs som djupt negativ/olustig av en individ, så är det något som inte stämmer med dennes känsloliv.

Så djupt rotade är dessa drifter, att om man inte äter, sover, försvarar sig när så krävs, och/eller inte är det minsta intresserad av sex, så bör man försöka reda ut varför, eftersom då mår man faktiskt inte bra - även om man kanske tror det själv.

Särskilt när det även gått så långt att man blir äcklad av/har ett behov av att förbjuda dessa drifter hos andra.        
    Men om det nu inte är normalt, vad ska jag göra åt det? Ska jag må dåligt bara för att det inte anses normalt?
    Sexualdriften är en SEKUNDÄR drift, inte en primär för övrigt. Jag har lyckats reproducera mig, så fortplantningsaspekten är avklarad. Måste jag SKÄMMAS för att jag känner som jag gör? Eller är det ok att jag mår bra på mitt sätt? 
Svar på tråden Den jäveln runkade!