fenja skrev 2012-02-07 09:53:42 följande:
Alltså det finns några naturliga drifter i oss som vi har med oss ända sedan evolutionens begynnelse, och som vi delar med alla andra levande varelser på denna planet:
- att äta/livnära sig
- att sova/vila
- att överleva/försvara oss
- att ha sex/fortplanta oss
Är någon av dessa drifter kraftigt undertryckt, förnekad, eller upplevs som djupt negativ/olustig av en individ, så är det något som inte stämmer med dennes känsloliv.
Så djupt rotade är dessa drifter, att om man inte äter, sover, försvarar sig när så krävs, och/eller inte är det minsta intresserad av sex, så bör man försöka reda ut varför, eftersom då mår man faktiskt inte bra - även om man kanske tror det själv.
Särskilt när det även gått så långt att man blir äcklad av/har ett behov av att förbjuda dessa drifter hos andra.
Men om det nu inte är normalt, vad ska jag göra åt det? Ska jag må dåligt bara för att det inte anses normalt?
Sexualdriften är en SEKUNDÄR drift, inte en primär för övrigt. Jag har lyckats reproducera mig, så fortplantningsaspekten är avklarad. Måste jag SKÄMMAS för att jag känner som jag gör? Eller är det ok att jag mår bra på mitt sätt?