• isolande

Kollapsad rumpa efter förlossningen, vad gör man?!

Jag undrar om det är fler än jag som upplevt att hela rumpan rasat en decimeter neråt och helt förtvinat efter förlossningen?

Jag hade en riktig putrumpa, tränade fram till v. 37. Efter förlossningen försvann dock allt, precis allt! Det är bara en sladdrig massa utan minsta muskeltonus i, trots att det är 8 MÅNADER sedan och jag rört på mig och tränat styrketräning.

Ska det vara såhär? Är det ett vanligt fenomen? Går det över? Jag vill ha min booty tillbaka Skrikandes

• Svar på tråden Kollapsad rumpa efter förlossningen, vad gör man?!
  • isolande

Suck, det verkar som att man får gilla läget då och köra en väldans massa utfall...

• SailorGirl

Bullmage: Botas med plankan. Undvik socker och situps.

Hängrumpa: Botas med t.ex. leg curl, leg press och väderkvarnen (Gå framlänges och möt fötterna med motstående hand. Gör samma sak baklänges). Man kan också göra "step-up" på en träningsbänk som ska vara knähög (lägre än så aktiverar inte rumpan tillräckligt), eller gå upp och hoppa ner följt av att man duttar rumpan i bänken, sedan vänder och går upp, hoppar ner osv.

Men det snabbaste: In med magen och ut med bröstet. Ställ er framför spegeln och kolla vad ni har för hållning! Dålig hållning döljer både rumpa och bröst, men framhäver kutrygg och mage. Vem vill se ut som ett cykelställ i onödan?

• ius lexis

Ha! Det har precis ja och sambon diskuterat att nyblivna mammor alltid helt plötsligt får hängrumpa alt ingen rumpa alls. Fy faan vad taskigt! Inte nog med att magen och brösten tappar form och töjs, utan rumpan som inte borde ha med saken att göra -förfaller och dör. Suck

• ius lexis
    SailorGirl skrev 2012-01-30 16:30:00 följande:
    Bullmage: Botas med plankan. Undvik socker och situps.

Hängrumpa: Botas med t.ex. leg curl, leg press och väderkvarnen (Gå framlänges och möt fötterna med motstående hand. Gör samma sak baklänges). Man kan också göra "step-up" på en träningsbänk som ska vara knähög (lägre än så aktiverar inte rumpan tillräckligt), eller gå upp och hoppa ner följt av att man duttar rumpan i bänken, sedan vänder och går upp, hoppar ner osv.

Men det snabbaste: In med magen och ut med bröstet. Ställ er framför spegeln och kolla vad ni har för hållning! Dålig hållning döljer både rumpa och bröst, men framhäver kutrygg och mage. Vem vill se ut som ett cykelställ i onödan?
    Öh vad är leg curl och väder kvarn??
  • isolande
    ius lexis skrev 2012-01-30 16:35:18 följande:
    Ha! Det har precis ja och sambon diskuterat att nyblivna mammor alltid helt plötsligt får hängrumpa alt ingen rumpa alls. Fy faan vad taskigt! Inte nog med att magen och brösten tappar form och töjs, utan rumpan som inte borde ha med saken att göra -förfaller och dör. Suck
    Men preciiiiis! Jag har aldrig haft bröst, men en rumpa som varit grym. Nu har man ingenting liksom... bara saggiga tonårsbrön och en sladdrig platt påse därbak. Känns trist!
  • Mornie Alantie
    Machapuchare skrev 2012-01-30 15:30:46 följande:
    Benlyft liggandes på mage kanske?
    Dum fråga, men hur gör man det?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • SailorGirl
    ius lexis skrev 2012-01-30 16:35:18 följande:
    Min rumpa var kvar och brösten hänger inte. Jag hade tur den här gången, men räknar inte med att ha det nästa
    ius lexis skrev 2012-01-30 16:36:22 följande:
    Öh vad är leg curl och väder kvarn??
    Väderkvarn beskrev jag ovan och leg curl ser ut såhär: www.google.se/imgres&hl=sv&client=firefox-a&hs=Hfp&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1600&bih=713&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=bgGdk7QnHDZagM:&imgrefurl=fitnessanddefense.com/leg-curl/leg_curl/&docid=2Hg4eRw3iW90WM&imgurl=fitnessanddefense.com/wp-content/uploads/2011/04/leg_curl.jpg&w=400&h=255&ei=mqgnT8ioNYWE4gSTxaXAAw&zoom=1&iact=rc&dur=545&sig=115269239064223119321&page=1&tbnh=137&tbnw=215&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=71&ty=60
  • SailorGirl

<www.google.se/imgres&hl=sv&client=firefox-a&hs=Hfp&sa=X&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1600&bih=713&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=bgGdk7QnHDZagM:&imgrefurl=fitnessanddefense.com/leg-curl/leg_curl/&docid=2Hg4eRw3iW90WM&imgurl=fitnessanddefense.com/wp-content/uploads/2011/04/leg_curl.jpg&w=400&h=255&ei=mqgnT8ioNYWE4gSTxaXAAw&zoom=1&iact=rc&dur=545&sig=115269239064223119321&page=1&tbnh=137&tbnw=215&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=71&ty=60>

• skogsvitter

Känner igen mig. Dock hände allt detta efter andra barnet. Efter första hade jag fortfarande min vanliga normala kropp, men nu ser jag så sjukt tantig ut att jag snart får panik... kan bara konstatera att träning fungerar åtminstone inte för mig, åtminstone inte ännu efter snart ett halvår av bla ovan nämnda övningar. Men jag kör på. Och hoppas på att det blir bättre

• isolande

Jag lassade på lite extra på utfallen igår jag, och tog i så det kändes i rumpan VARJE gång. Nu jävlar, det sista som lämnar en är hoppet!

• Machapuchare
    Mornie Alantie skrev 2012-01-30 16:49:25 följande:
    Dum fråga, men hur gör man det?
    Ligg på mage och tänk att du skall "trampa" upp i taket med undersidan av foten. Lyft så gögt du kan. Se till att spänna rumpan så att du inte bara använder baksida lår.
  • SailorGirl
    Machapuchare skrev 2012-01-31 10:52:53 följande:
    Ligg på mage och tänk att du skall "trampa" upp i taket med undersidan av foten. Lyft så gögt du kan. Se till att spänna rumpan så att du inte bara använder baksida lår.
    Mycket enklare att göra rätt om man står på alla fyra och sparkar upp i taket. Kissande hunden är förresten också bra. Stå på alla fyra, lyft benet som om du var en hund som skulle kissa, sänk igen, men inte riktigt hela vägen. Tar höften och utsidan av rumpan. Upprepas 15 ggr/sida, precis som benlyftet. Tänk på att suga in naveln under tiden, så tränar man de djupa magmusklerna som drar ihop bebismagen samtidigt.
  • Flisan79

Min har varit kvar efter 2 grav men nu efter 3:e och sista blev det värre ..attans!

• Louvre

här är en till med plattsrumpsymdrom... det är så tråkigt. Allt underhudsfett sögs ur under amningen och nu är kläderna förstora.

• Minnie7

Känner igen det där. Efter snittet var rumpan kvar men efter den vaginala var den plötsligt borta. Nu är den lite tillbaka igen 10 månader efter förlossningen och jag har inte tränat alls.

Svar på tråden Kollapsad rumpa efter förlossningen, vad gör man?!