• TWH

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag har samma upplevelse av D som Zin har av NY, tror dock det finns fler resurser i NY, känns så! D har alltid svarat inom några timmar, sedan jag blev gravid, dag som kväll, vardag som helg. Däremot svarar han inte på "sidan av frågor", om man t ex ställer frågor om att ändra medicinering, allmänna immunproblemsfrågor osv. Det har jag lärt mig. Numera skickar jag bara fbc och undviker att maila däremellan, för att inte belasta hans mailbox för mkt (han skulle ju anställa fler!!)

• TWH

Che, hur länge har du väntat på svar från D? Vad har du ställt för fråga? Om du har berättat om att det är en ofostrig graviditet så finns det ju inget han kan göra förutom att ni diskuterar nästa behandling. D har inte alltid svarat på mina fbc på nolltid om det inte har varit akut il. Föreslå att ni bokar en konsultation för att besluta hur ni ska gå vidare🌺

• TWH

Det sa Svend Lindberg till mig också, på,Köpenhamn fertility center, att det var livsfarligt. Han skulle aldrig ge det till sina barn, han hävdade också att han hade sett en patient dö av det. Jag sökte efter det på nätet efter rapporterade fall i världen ich hittade ett dokumenterat dödsfall i usa. En 85-årig kvinna hade där dött i samband med intralipidinfiusion....jag tror knappast att amerikanska och svenska läkemedelsverket skulle godkänna läkemedel som var direkt livsfarliga....speciellt inte klassa läkemedlet så att det är fritt för läkarna att skriva ut. Alla läkemedel KAN ju vara livsfarliga i kombination och i höga doser. Nu är det ju så att många läkare skriver ut detta i Sverige dagligdags så det vore bra Angla att be läkaren visa vilka fakta han/hon stöttar sitt resonemang på😜

• TWH

Angla, var bor du? Vad har fått för diagnos? Jag förstod att du inte samtyckte m läkaren, det är underhållande att höra deras egna åsikter😉

• TWH

Lully, fick du mitt mail m förslag på tider att träffa fresenius?

• TWH

Södertjej, det låter inte allt för tokigt ändå, han öppnar ju dörren på glänt. Var gör du ivf?

• TWH

Från okt i år äe svenska läkare skyldiga att ge den eftervård som krävs för samtliga behandlingar inom Eu eller om det var Shengen? Det kan man ju påminna dem om... Då finns det inte längre ngn valfrihet😜

• TWH

Jag kan bara instämma i Vilaas resonemang. Det beror på hur mkt man orkar med, jag har haft segdragna missfall som hållt på i åtta v med Cytotec. Jag har skrapats flera ggr och det är enkelt och skönt för psyket, det är liksom över på direkten jämfört m segdragna missfall. Man blöder mycket mindre dessutom. Äl kommer ofta igång snabbare, eftersom det är rent, instrumenten som används är trubbiga så infektioner är vad som kan ge ärrbildning och det är ovanligt - men dock en risk. Risken för infektion finns ju även vid "vanligt" missfall.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!