Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Det går att nå honom alla dagar, skriv och pröva😉
Det går att nå honom alla dagar, skriv och pröva😉
Hm, mina fbc värden ligger långt över eller under referensvärden och jag fick svar från D att Your in a gestational age that needs more attention (20+6), jag ska få sänka pred om 10 dgr, när vi går in i v23. Han nämner inget om att jag ska ta il, det var snart 7 v sedan sist. Han borde ju inte missa att ordinera detta el tror ni han förutsätter att jag tar det? Har ni andra haft så långt mellanrum, dvs 10 v el mer mellan il? Jag vill inte ställa frågor till honom i onödan då han alltid svarar inom kort.
Var det idag du återförde?
Strumpan, har du fått svar av D? Jag får alltid feber vid implantation men det kanske vore konstigt om du hade implantation samma dag som återförande, om det inte är en blastocyst?
Ett femdagars brukar ju implantera inom ett dygn (24-48 tim) så då borde ditt sexdagars kunna fastna direkt
Österlenska, japp - jag har fått feber o sjukdomskänsla vid samtliga graviditeter (9 st missfall plus den som pågår nu) en vecka innan bim. Jag påtalade detta för flera svenska läkare som skakade på axlarna åt det. Däremot så sa dr D direkt att det var typiskt tecken för höga nk celler, vilket det också visade sig vara. Nu, i min pågående grav. fick jag inte lika kraftig reaktion, förmodligen beroende på alla immunläkemedel😃
Siolina, jag håller med föregående skrivare om att fortsätta med progesteron fram till v 12. Progesteronet dämpar immunförsvaret dessutom. Be att få ta prover på din progesteronnivå innan du slutar, om läkaren inte vill ordinera. De flesta läkare jag har varit i kontakt med i Sverige säger att de inte vet om prog hjälper men de vet också att det inte skadar så för att stilla din oro borde läkaren kunna bemöta ditt krav. Jag har annars prog - hör av dig om läkaren sätter sig på tvären!
Che, jag skulle absolut ta proverna nu när du är gravid. jag var gravid när jag tog proverna i somaras och då stod jag på alla immunmediciner förutom il, trots detta så var mina nk celler jättehöga. det är ju under graviditet som vi vill veta hur kroppen reagerar och detta försöker vi förutspå genom att ta prover mellan graviditeterna, eftersom det är då vi undersöker oss oftast. Efter alla prover i alla år så har jag lärt mig att mina (detta är ju olika för olika personer) värden är kompett annorlunda när jag är gravid mot när jag inte är det. Att jag var gravid i somras när jag var hos D var bara en slump och han tyckte det var mycket bra att vi fick möjlighet att se hur kroppen reagerar när jag är gravid. Så, jag skulle satsa på att ta proverna snarast möjligt då det ofta är i början av graviditeten som kroppen reagerar starkast (när det gäller viss immunproblematik i alla fall). det är ju toppen att se om din medicinering hjälper, om detta skulle sluta illa så vet du det till nästa gång och D kan justera din medicinering. Nu tror och hoppas jag allt går finfint - och då är ju allt frid o fröjd ändå när det gäller betalning så antar jag att D betalar in pengarna till RFU (förutom Fedex avgiften som säkert går upp i rök) så dina kostnader är täckta?
Che. Det är mkt som kan variera, mängden pred, hur ofta du får il - responderar du på il? Det svarar proverna på. Har du höga Tnf kanske det blir aktuellt m Humira etc etc. Jag skriver bara hur jag tänker, jag var väldigt tacksam i efterhand att jag tog proverna i somras då jag var gravid (men som slutade i missfall) eftersom dr D då såg vad som behövdes i min kropp, då stod jag på alla mediciner förutom il men inte i samma dos som jag får nu. Jag kan tyvärr inte svara på var du kan ta blodprover då jag inte bor i Skåne men finns det inga privata blodprovslab? Lully, you o girl😍😍😍
Llly, you GO girl skulle det stå😉