• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

linköping68 skrev 2013-09-30 20:32:46 följande:
    Måste fråga dig Zin, jag blir med förvirrad...... Om dr D vill att man ska kolla sina TNF nivå blir det då fel med de tester som finns här i Sverige? Jag tar mina FBC hos en vanlig husläkare och inte på någon specialklinik. Skulle ju vara lite trist at behöva fara till Aten för att ta TNF...

Precis det jag menar också...har du en klinik i Sverige som testar tnf-a?
  • lill111
    Angel00 skrev 2013-09-30 21:08:27 följande:
    Penny är på kliniken Serum.

Dr.D är på kliniken Life Clinic

Inte på samma klinkik med andra ord.

Ok, tack!! Men vad jag förstått så använde de flesta här inne Dr D??
  • lill111
    TWH skrev 2013-09-30 22:25:29 följande:
    Leah, vad ligger referensvärdena för cd56 på i ditt resultat?

Vad är cd 56? Är det ngt viktigt prov som vi med upprepade mf behöver ha koll på har aldrig hört om det?? Är det ngt Dr D tar?? Tacksam för alla svar!
  • lill111
    TWH skrev 2013-10-01 14:15:41 följande:
    Det är en nk cell som heter så, den finns i den nk panel som testas hos dr D och G och B bland andra nk celler. Det står i ditt resultat att de har testat cd56, vad står det för referensvärden där, är nyfiken😉 jag hade för höga cd56, det förklarade alla mina missfall. I nk panelen hos Rfu så ska man ha mellan 2-12 procent. Jag hade 22.

Ok, tusen tack igen för info! Jag har inte testat cd56, utan hoppas Dr D gör det på mig när vi väl kommer dit.... Han tar automatiskt dessa antar jag eller måste man be om de?? Kram!
  • lill111
    lillebob skrev 2013-10-01 14:13:29 följande:
    Lill: jag har också alldeles för högt CD56, en NK-cell som ställt till det för mig på IVF:er och spontangraviditer= som slutat i MF. (tror att CD56 stöter bort allt som kroppen inte godkänt, typ embryon etc)(+är nästan aldrig sjuk) Vi var hos Dr D i april, han trodde inte att jag hade några NK-celler utan andra problem, så när jag blev spontant gravid i slutet av april, innan jag fick USA testerna från Dr D, så blev det full panik, då han ville jag skulle ta IL mm och jag visste inte vad han pratade om eftersom vi inte pratat om detta hos honom eftersom han uteslöt immunproblem på mig...så tyvärr fick jag behandlingar för sent och MF i juni.

Fy så galet trist! Men jag fattar inte hur Dr D kan utesluta immunproblematik INNAN han fått resultaten?? Då hade jag blivit galen....stackare, hoppas du snart blir gravid igen...men nu har du ju en behandlingsplan iaf! Hur många mf har du haft?? Kram o tack för svar!
  • lill111

Jaaaaa Grattis!!

che71 skrev 2013-10-01 15:16:12 följande:
    V8 + 2 på Vul nyss!!! Lycka!! Nytt Vul om 2 veckor.

• lill111

Den vetenskapliga genombrottet gällande Nk-celler i UK som publicerades 12 sep....kan någon kunnig vänligen förklara.... Där pratar man om att låga nk-celler är skadligt, fattar inget, trodde det var tvärt om....hjälp!!?

• lill111
    TWH skrev 2013-10-01 14:15:41 följande:
    Det är en nk cell som heter så, den finns i den nk panel som testas hos dr D och G och B bland andra nk celler. Det står i ditt resultat att de har testat cd56, vad står det för referensvärden där, är nyfiken😉 jag hade för höga cd56, det förklarade alla mina missfall. I nk panelen hos Rfu så ska man ha mellan 2-12 procent. Jag hade 22.

Intressant, Rfu är det dit dr d skickar provet? Hur många nk-celler testar man? Tacksam för svar!
  • lill111

Tack cathy!!

Cathy skrev 2013-10-01 15:43:37 följande:
    che; å jättegrattis! Blir så glad för din skull lill; embryot fäster inte om man har alltför låga nk celler. Så man ska med andra ord inte ha för lite och inte heller för mycket  (jag tror Alan Beer förklarar det i sin bok).    

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!