Jam08 skrev 2012-07-14 23:31:36 följande:
Grattis Angla! Jag läser gärna också. Det känns hoppfullt att detta verkligen funkar!
Ego: Jag känner mig lite upp och ned inför kommande ivf.
Hade telekons m dr D igår. Mina USA tester visade inget anmärkningsvärt vad jag förstod , han sa att mitt immunsystem var "lugnt" samtidigt som han sa att jag har ett "irritable" immune system.. Fattar ärligt talat inte.. Mina värden var bra men ändå ska jag få immunbeh! Och desdutom tycker han att jag behöver "strong support" vid varje ivf.
Han tyckte att "i mitt fall" ska jag ta IL ganska snart igen för att förbättra mina äggstockar , som såg fö väldigt fina ut. Men han pratar hela tiden om äggstocksfunktionen som inte är tillräckligt bra eller inte ger tillräckligt bra embryon. Men fortfarande fattar jag inte min diagnos. Ska maila och fråga men känner mig just nu vld förvirrad och fattar inte hur saker hänger ihop.
Hade nästan velat att jag skulle ha ngr dåliga värden.. Inga koaguleringsprob heller men ska ändå ta clexane. Jag känner mig lite dum och förvirrad. Hur kände ni efter ni fick era resultat, blev ni klokare? Jag litar ju på hans behandling men vill förstå själv!!
Väntar nu på att han ska skicka mina resultat så kanske ni kloka kvinnor kan hjälpa mig att tolka ;)
Han skulle snart vara ledig och umgås med sina 1,5 och 3,5 år gamla barn.. Trodde inte han hade ngn familj m tanke på att han tar sig an all världens barnlösa ;)
Mina thyroid antibodies var lite höga (45,3) och jag ska börja med levaxin nästa ivf. Recept kunde han inte fixa, någon som har ngt tips om hur jag kan få tag i levaxin? Kan det köpas receptfritt utomlands?
Levaxin skriver i stort sett alla läkare ut, det är receptbelagt men visa testresultaten så är det inga problem. Fragminet/clexane ges för att immunförsvaret kan gå igång o bilda små proppar vid infästning av embryo, det vill skära av förbindelsen och då hjälper clexane. Så är det troligen i vårt fall trots att jag har jättelåga värden på koagulation. Både svenska läkare o dr D har ordinerar mig detta.