IorÅsna skrev 2012-07-11 23:45:18 följande:
Tack för svaren! Känns värmande. Kan någon förklara för mig vad det innebär i Athen? Vad gör man exakt efter många missfall som i vårt fall? Vem är dr. D? Jag äter trombyl just nu och ska börja med progesteron vaggisar när jag plussar igen enligt läkaren här i Sverige vi har gått till. Dessvärre har det ändå inte hjälpt då jag har fått 2 mf efter medicin ätande. Fått höra om fragmin sprutor? Någon som vet om detta? Tack för hjälpen snälla ni!
Hej, dr D är läkaren som har kunskap om immunologiproblem, han har jobbat nära Alan Beer och i sju år i London på en framstående klinik m dessa frågor. Han kommer att vilja ha din historik, efter att du har mailat honom via hemsidan,
lifeclinic.gr, möjligtvis kommer han vilja att du konpletterar m vissa blodprover. Utifrån detta bestämmer ni möte. Här nere tas blodprover som bl a skickas till USA (dessa går inte att ta i Sverige ännu), där ditt immunförsvar kollas. Utifrån resultatet av dessa kommer du få en plan. Skillnaden mellan immunutredningen i Sverige är att denna går mkt djupare o mäter tex natural killer cells - kvinnor m upprepade missfall eller barnlöshet har ofta för många sådana. Du kan slå upp o söka på amerikanska o engelska sidor. De flesta som har varit nere har fått IL dropp, intalipider, för att trycka ned immunförsvaret. Medecineringen brukar bli fragmin, progesteron, kortison och baby aspirin (trombyl) då dessa alla påverkar immunförsvaret på ngt vis. Du kommer få fortsätta m blodprover efter du har kommit hem så försök få ngn läkare att hjälpa dig med dessa. Tror det var det mesta. Själv är jag pigg som en lärka såhär på morgonkvisten🐔