Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Undrande sökare: Vad tråkigt med missfallen. Hoppas att ni är på rätt spår nu med LIT-behandlingarna!
Jag har gjort ÄD hos AVA Peter. Vi var inne på att göra dubbeldonation då Penny på Serum dömt ut min mans spermier och jag är över 40 men Olga på AVA Peter hävdade starkt att det inte var nödvändigt utan att vi bara skulle köra ÄD. Hon hade rätt! Vi lyckades ju på första försöket och jag körde aldrig någon immunsupport från Dr D. Dock ingick prednisolon och Clexane i behandlingen samt att jag anammat Dr Ds övriga ordinationer med omega 3, vitamin D osv. På eget bevåg tog jag också prednisolon längre än vad AVA Peter ordinerat och följde FBC ungefär halvvägs in i graviditeten. När allt sett bra ut så länge började jag slappna av och trappa ut kortisonet. Tog sen lägre och lägre dos och slutade med kortison ca v 25. Kanske dumt att göra såhär men jag var så innerligt trött på alla dropp och provtagningar etc så jag valde att chansa. Vi hade nämligen köpt baby-garanti-paketet och fick ut många fina embryon så därav att jag vågade chansa lite.
Lycka till med ert nästa försök nu! Jag håller alla tummar för dig och er andra här inne som kämpar.
Vi funderar också nu på antingen ava clinik Riga eller ava Peter? Båda rekommenderar äd.. lite lustigt att peny dömer ut spermierna på bara ett test? när både dr d och två andra kliniker inte gör det...