Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag tor iofs att mitt immunförsvar är orsaken...som lett till dålig kvalitet på äggen...dr d är av samma åsikt...
Två dagar innan insättning hade jag 14 och vid insättning hade jag bara 4. Men det är inte samma mätvärden som här. Hoppas vi kan köpa progesteronsprutor av Serum när vi är där.
Kram kram
Jag har ju förra veckan satt igång behandlingen för frysåterföring av embryo. Kör stimulerat FET (trots egen äl). På Dr D:s behandlingsschema står det att man ska ta vissa dropp tex ?around the day or of the day you start your progesteron supplements?. Min fråga är då: när tycker Dr D att man ska börja med progesteron (typ Lutinus)? På min klinik har det varit lite olika: vid färskförsök dagen efter äggplock, men först vid insättning när det är FET. I Dr D:s schema ser det ut som att han kanske menar att man ska börja med progesteron vid äl..? Helt enkelt: Någon som vet vilken dag Dr D tycker man ska börja med progesteron? Ska ju såklart fråga honom, men man vet ju aldrig när han svarar, så tänkte fråga här i alla fall
Jag tror att man bara kan åka till AvaRiga för dnafragmentering på spermierna. Har för mig att jag läst om någon annan som gjort det.
Nej vi nekades pga att de hade för lång kö för privatbetalande patienter. Lite snöpligt att de inte kunde kläcka ur sig de på telefon dock...
Så himla typiskt... Ska åka till serum och göra Hysto på torsdag. Vem deckar i världens förkylning jo jag. Är aldrig förkyld men nu är jag dunderförkyld hes så jag knappt kan prata, det positiva är att jag inte har feber. Måste maila och höra vad dom säger. :(
Antiinflammatoriska läkemedel förhindrar ägglossning hos kvinnan. Det är sannolikt att åtminstone kontinuerligt bruk av hela doser antiinflammatoriska läkemedel förhindrar befruktning. Kvinnor som planerar tillökning i familjen bör ta detta i beaktande.
Läste detta i en artikel....blev orolig då jag nu tagit humira?? Känner ju att ngt knas med min äl denna månaden...!
Någon annan här som noterat detta?