• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

MoM11 skrev 2017-08-22 23:52:27 följande:

Ni som gjort Neupogensköljning inför transfer, när i cykeln och hur många gånger? Inför ET eller FET?

Vad säger dr D? Jag ska få det precis innan ET? Hoppas det räcker?
  • lill111
    MoM11 skrev 2017-08-27 18:21:15 följande:

Lill - D säger att det ska göras 2 ggr och jag tror han sa 48 h emellan. Han föreslog att göra det vid ägguttag samt 2 dagar senare.

Vore kul att höra från er andra som gjort det - har för mig det pratades om det här i tråden för ett par år sen om inte annat.

Jag ska förhoppningsvis göra ägguttag i slutet av veckan. På dag 6 ultraljudet såg det inte så bra ut, bara 3 folliklar på 10mm och några mindre. Fick sänka dosen vilket gett bra resultat tidigare. Hoppas det ser bättre ut på dag 11 imorgon. Kombinerar Gonal-F och Menopur denna gång. Troligen är det sista stimuleringen. Känns väldigt ödesdigert. Har även 2 i frysen men skulle så gärna vilja ha några till för att öka chanserna.

Tack Mom 11! Vart gör du din sköljning? Hoppas, hoppas nu att det ger fina ägg!! Håller tummarna för dig im!! Vi hörs/ stor kraaam
  • lill111
    Jovita skrev 2017-08-29 12:27:20 följande:

Ska testa nu på fredag. Min kropp känns som vanlig. Det känns som ingenting har hänt. Har inte ens mensvärk eller nåt. Har du gjort allt hos Dr D? Har du lyckats?

Spännande! Vilka stödmediciner tar du?
  • lill111
    Jovita skrev 2017-08-29 16:33:58 följande:

Jag tar neupogen,babyaspirin,prednisolon, clexane och har även fått IL dropp. Sedan tar jag så klart utrogestan och progynova. Jag har mått väldigt bra utav behandlingen men problemet är att jag känner ingenting. Det känns som det har inte funkat. Man borde väl känt något tycker jag....

Tack!! Klart det blir plus på fredag! När jag blev gravid med sonen så kände jag inget.... det första tecknet var utebliven mens:)
  • lill111
    Jovita skrev 2017-08-31 12:34:07 följande:

En liten uppdatering från mig. Idag är jag på ruvardag 7 och Dr D bad mig att göra vissa tester bla hcg. Nu väntar jag på svaret. När jag kom hem så kom jag på att jag hade ett gravtest någonstans så jag tog den. Det var inte med morgonurinen men ändå. För min förvåning så visade positivt!!! :)) blev så glad eftersom jag har inte känt något. Vi får se vad hcg visar...första perioden avklarat men det är en långt väg kvar....ha en bra dag allihopa <3

Härligt! Det var det jag visste! Underbart, grattis!!!
  • lill111
    Jovita skrev 2017-08-31 19:35:15 följande:

Jag började 2 dagar innan FET denna gången. De andra gångerna har jag börjat samma dag efter återföreningen. Det är lite olika.

Är det er första ÄD hos dr D?
  • lill111
    Jovita skrev 2017-08-31 23:06:20 följande:

Ja det är första gången med Dr D. Han är väldigt skicklig, han kan sin sak :) Har gjort en äggdonation i Spanien med 4 insättningar med en svag positiv som varade i 2 dagar. Det måste ha varit mitt immunförsvar som spökade som Dr D konstaterade. Nu fick jag 2 blastocyter i mig och här 2 i frysen :)) nu är det att vänta och se om det håller hela vägen. Man slutar aldrig att oroa sig. Hoppas att han kan hjälpa dig med...du kommer nog inte att ångra dig :)) lycka till <3

Tack! Härligt! Dr D är mycket skicklig... håller helt med kan sin sak vad väller immunologi... jag har tyvärr högt tnf-a.... så behöver både humira och neupogen.. Ja, hoppas detta nu, är på G snart med ÄD! Varit hos dr D sedan 2013..,så harvat läääänge nu, men ej kört ÄD! Hur gammal är du? Grattis igen!
  • lill111
    Jovita skrev 2017-09-01 09:53:30 följande:

Hoppas att du lyckats med :) jag fyller snart 45 år och Du?

Det ger hopp, är 42 år;)
  • lill111

[quote=77977231][quote-nick]Jovita skrev 2017-09-01 14:52:02 följande:[/quote-nick]Det blir säkert bra :) du är ju ung ;)[/

Hihih, tack.. ;))

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!