• TWH

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Grattis Singoalla!

• TWH

Maxad, jag vet men antalet kvinnor som var över 40 var försvinnande lågt, tror det var 4 st, därför tycker jag det är konstigt att de över huvudtaget skriver ut det då det inte kan föreligga ngn statistisk signifikans i utfallet!

• TWH

Besa, får du blåmärken utan att slå dig? Jag har blåmärken över hela magen där jag tar fragminsprutorna och det är ingen fara. Jag tog dock ett koagulatinstest i veckan och det kan ju alltid vara bra att säkerställa att man inte tar för hög dos.

• TWH
    Maxad skrev 2013-02-17 12:32:26 följande:
    TWH- jag frågade Dr D's sekreterare och hon sa att de kollar DQ alpha där också. Jag har försökt få klarhet i om Aten tar prover på min man också när man åker dit. Är det någon som vet? Aten har inte svarat mig på detta ännu.

Vad bra, visste inte att dr D kan kolla DQ alpha!
  • TWH

Besa, du är inte gravid nu va? Jag blev ordinerad en halv baby aspirin av dr D innan graviditeten. En trombyl innehåller mer så du kanske ska dela den? Jag tror inte det är någon fara men för att lugna dig själv kan du ju kolla upp blodet.

• TWH
    HollyGolightly skrev 2013-02-17 16:41:28 följande:
    TWH: Fast är det inte så att 80 mg (dvs 1/3) baby aspirin/barnalbyl motsvarar en trombyl? Det är så Dr D sagt till mig.

Det har du säkert rätt i, jag fick för mig att det var tvärtom - men du verkar ha koll😉
  • TWH

Fiskolja påverkar immunförsvaret (lugnar det likt il) o fragmin gör så att blodplättarna inte klibbar ihop - trodde jag😘

• TWH

Eskimå ren, flytande fiskolja. Finns på apotek i flaska, smaksatt m citron. Observera att det inte är fiskleverolja💀 en flaska kostar 170 sek o räcker ca 2 mån. Jag tog endast usa testerna på plats, jag hade skickat ned alla mina missfallsutredningar m provsvar, där proverna var 1-2 år gamla.

• TWH
    che71 skrev 2013-02-17 21:10:29 följande:
    Tack snälla!! Hur mycket fiskolja ska man ta per dag? Ska man ta det nu eller vänta tills man är gravid? Fungerar det ungefär som IL ? Tar du IL dropp också? Så proverna måste inte vara purfärska då? För jag har prover från September från missfallsutredningen o de är ju "bara" 5 månader gamla?! Kram

För mig behövde proverna inte tas om - beroende på symptom och vad tidigare utredningar har visat så avgör nog dr D vilka prover som ska kompletteras. Mina svenska utredningar visade ju inget fel, vilket de flesta av oss här har erfarenhet av😡jag tycker du ska skicka ned dina provsvar och fråga D om han tycker du ska komplettera ngt av dem m dagsfärska värden. Fiskolja började jag med direkt efter jag hade varit hos D, och tar det än idag - ovanpå det får jag il också. Intressant i sammanhanget är att min kroniska träningsskada i hälsenan (kronisk inflammation) försvann efter ca två mån fiskoljeätande!! Läkarna har sagt att jag aldrig kommer bli av m smärtan men nu så😁
  • TWH

Jaha, vad intressant. jag har börjat få kramper i vaderna och huvudvärk hela tiden - barnmorskan säger att det troligtvis är magensiumbrist men vill att jag hör m dr D om det är ok att ta magnesiumtillskott. Är det någon som vet om vår medicinering (typ kortisonet) kan orsaka magnesiumbrist? Graviditet i sig kan ju göra det. dr D har inte svarat på min fråga - är det ngn som vet om det är ok att äta?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!