• TWH

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Det var väl ca en vecka sedan du tog förra testet? Hcg halveras snabbare än det ökar tyvärr, känner du inga symptom? Vilken dag är du i?

• TWH

Ok, avvakta och se imorgon, hoppas verkligen det går bra!

• TWH

Stumpan, förstår att det känns tungt, mkt tungt, men håller med Zin, ge inte upp! Vi håller på m vår 1a immunbehandling, än så länge positivt, men i somras så hade vi kromosomfel på embryot OCH immunproblematik och då hade ju inte behandlingen hjälpt hur som helst. Det är ju viktigt att ta il exakt enligt plan, vilket jag tyvärr missade denna gång, flera dgr innan man kan se plus, vid plus säger dr - i vårt fall - att det kan vara för sent. Försök få till en hcg mätning kontinuerligt nästa gång, i den kan man ofta upptäcka ev kromosomfel, kräv kromosomanalys vid eventuellt missfall så kan du utesluta eller ringa in orsakerna inför nästa gång. Det är ju så jobbigt att inte veta vad missfallen beror på. Mycket styrkekramar till dig!

• TWH

Stumpan, jag har också ätit antibiotika inför denna graviditet, kanske något att prova för att få bort eventuella inflammationer? Jag har tetralysal över om du vill ha, eller om någon annan vill ha😄

• TWH
    Ninninn skrev 2012-12-29 21:46:48 följande:
    Min underbara vän ringde till labbet idag så ja fick svaren på fbc från igår så nu har jag fyllt i allt i immune follow up som han ville och idag fick jag il IGEN!! nu har jag tagit il 3 gånger sen den 6 december =) Har fruktansvärd värk i min rygg/höfter och från 8 tidigare erfarenhet så är inte det något positivt MEN ja ska göra ett nytt grav test i morgon bitti och då hoppas jag de åtminstone är ett litet svagt streck.. 

Ninnin, hoppas, hoppas, hoppas!!
  • TWH
    Ninninn skrev 2012-12-30 07:26:23 följande:
    Visst får man reda på hcg svaret direkt??

Ninnin, vad hemskt tråkigt😡 att du betalade dr D gör inget, då det täcker din nästa graviditet också. Att du har tagit il är också bra inför nästa gång. Men vad sorgligt och frustrerande. Du brukar ju gå mkt längre! Du har ju lätt att bli gravid så du har oerhört stora chanser att lyckas! Ta hcg kontinuerligt nästa gång, då kan man ofta se redan på de 1a testerna om det ska bli mf/ma. Ja, hcg brukar svaret komma på snabbt, man kan be dem akutmärka provet. Kramar💛
  • TWH
    stumpan81 skrev 2012-12-29 22:46:27 följande:
    Zin: både jag och ninnin kan bli gravida utan immunbehandling. TWH: vad är det för antibiotika, har aldrig hört det namnet förut. Tog du det inför graviditet eller under? Vilken typ av inflammation hade du? 

Det var konstigt men jag fick plötsligt utslag runt ögonen och gick till hudläkare. Jag hade några slags inflammatoriska utslag, som kommit helt plötsligt! Hudrokortison kan tydligen framkalla såna, jag hade inte tagit det men däremot hade jag ju knaprat kortison hela sommaren pga graviditeten så jag tror det var utlösande. Hur som haver åt jag dessa i slutet av nov, två v, och mådde inte bra av dem - de är supertarka för magen, så jag slutade. Skulle egentligen ha ätit en längre period men utslagen gick bort. Tetralysal används även mot klamydia o den typen av bakteriella angrepp. Min läkare hittade mycoplasma antikroppar i mitt blod så jag kanske har haft det utan att veta om det, kanske därför mitt immunförsvar har varit triggat? Ja ja många frågor utan svar😉
  • TWH

Ninnin och Stumpan, ni kommer att lyckas, jag har samma bakgrund som er, med nio missfall, men jag vägrar ge upp. Dessutom är jag mkt äldre än er, jag är svagt hoppfull till denna graviditet. Tappa inte hoppet, även om ni får kämpa mer än de flesta! Ninnin, om det har dött borde du börja blöda snart skulle jag tro, så tidiga ma brukar inte hänga kvar, det är min erfarenhet🌺

• TWH

Ninnin, jag tycker du ska ställa den frågan till Dimitri, det låter ju rimligt att tro att om diskbråcket försvinner så lugnar sig immunförsvaret?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!