• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan- När det gäller provrören, kolla med någon privat Vc eller privat gyn som också har provtagning, om de kan hjälpa dig.

Har du fått listan på alla prover Dr D vill ha nu?

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-10-25 16:56:24 följande:

Dessa måste han ju mena att jag ska ta på typ werlabs?

Ja, dessa är de prover du kan ta och analysera i Sverige. Du kan tex ta hjälp av Werlabs.se eller Blodkollen.se eller om Aleris hjälper dig med USA-proverna så kan du ju fråga om de kan hjälpa dig med dessa prover också?

Lycka till och hoppas det ordnar sig med provtagningen och skickandet med Fedex !
  • UndrandeSökare
    shivalilla skrev 2017-10-25 17:19:03 följande:

Hej vill bara uttrycka jättestor tacksamhet för er som tagit er tid att svara i tråden och också för den person som en gång startade den - annars hade vi aldrig känt till den här möjligheten!

Jag hoppas vi kan få ihop pengarna på något sätt (efter nio försök är alla reserver tömda...) så vi kan åka, tror stenhårt på det här och det känns inte lönt att slänga bort de sista embryo vi nu har kvar på ännu ett försök som inte kommer att lyckas. 

Hoppas du fått svar på dina frågor, återkom om du har fler funderingar. Hoppas du snart har råd att resa till Aten. Lycka till med allt !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-10-25 21:07:44 följande:

Redan stött på problem...det verkar inte som Clinical PAk som jag måste lägga proverna i hinner komma hem till mig innan måndag då jag ska ta proverna. Vet någon om man kan hämta en clinical PAk på FedEx kontor i Sthlm?

Ring Fedex kontor i Stockholm och fråga !
  • UndrandeSökare
    melina77 skrev 2017-10-27 16:12:40 följande:

Grattis mumskastrull, håller tummarna för er.

Jag har sett att någon här har fått hjälp med droppsättning av Marie på helgerna, har ni då avtalat tid med henne innan helgen eller hur har ni gjort för att kontakta henne?

Ring eller maila alltid i förväg om du vill boka droppsättning hos Marie, oavsett vardag eller helg.

Hennes kontaktuppgifter hittar du på www.fertilitetplus.se
  • UndrandeSökare

melina- Om det skulle bli akut och du behöver dropp en helg så ring Marie och fråga om hon har möjlighet att hjälpa dig, hon brukar vara flexibel och jag tror nog hon svarar även om du ringer när det inte är officiell telefontid. Om inte annat kan du ju maila eller lämna meddelande och be att hon ringer upp dig, säg att det gäller dropp och att det är bråttom i meddelandet så tror jag säkert det ordnar sig.

• UndrandeSökare
    finee skrev 2017-10-30 13:50:28 följande:
    Jag har gjort FET med två femdagarsembryon (inte ÄD). Insättning för åtta dagar sedan. Min åttonde insättning, och jag kan få plus, men det stannar aldrig kvar utan blir kemiskt Blir så ledsen av detta. Vet ju att det kan gå bra, men har svårt att tro det när jag känner igen mönstret Är det vanligare med blödningar efter IVF/FET med egna ägg också?

Jobbigt att höra att flera i ÄD-tråden också får blödningar/spottings. Det är ju ren tortyr det här. Man blir så himla orolig

Jag ska ta blodprovs-hCG imorgon via Werlabs. Är det någon som vet hur snabbt svar man får? Antagligen kommer ju hCG var över 3 (är inte det gravidgränsen?) i alla fall, men gissningsvis för lågt i förhållande till ruvardag, och då kanske det tar längre tid för provsvar?
    Gick det bra hos Werlabs idag? Har du fått svar än? Över 5 betyder gravid.
    Men helst ska det vara över 50 i början om jag fattat det rätt.
    Hoppas det gått bra idag.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!