Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ariellan - Var dina Leukocyter 5.3 eller 5.7?
Hur såg alla de andra provsvaren ut?
Dra hela listan trombocyter etc
Ariellan - Var dina Leukocyter 5.3 eller 5.7?
Hur såg alla de andra provsvaren ut?
Dra hela listan trombocyter etc
Ariellan- Räkneexempel:
Det jag tror som menas är att om Leukocyterna är tex 8, då ska inte lymfocyterna överstiga 25% dvs en fjärdedel av 8, som är 2. Så har man då tex Leukocyter på 8 så tar man dropp när lymfocyterna är mer än 2.
Delar du 5.7/4= 1.425
Delar du 5.3/4=1.325
Är då lymfocyterna 2.7 så är det dags att ta dropp.
Hängde du med på uträkningen?
Ariellan- Det kallas immunattack. Ta du ditt dropp och ta ett nytt Blodstatus plus b-celler några dagar efteråt och kolla om något förändrats.
Allt beror på hur starkt ditt immunförsvar är, hur starkt embryot är och om embyot är normalt kromosommässigt.
Lycka till !
finee- Dr D har sagt till mig att Neupogen tar man endast vid ivf, aldrig när man försöker naturligt.
Ville han inte att ni skulle försöka naturligt?
Jo, han sa till mig också att det är jättedyrt.
Man kan tydligen ta det både som spruta eller som sköljning (sprutas in i underlivet).
Du kan ju kolla med Fertilitetplus om de kan hjälpa dig.
Ariellan- Såg att du sa du har 40mil enkel resa till Stockholm. Har du närmare till Göteborg?
Isåfall ordna recept på il och ta med dig en ilpåse och åk till Göteborg istället. Finns kliniker som sätter ildropp där också.
Ariellan-Hoppas droppet gick bra i Stockholm.
Werlabs finns väl i Kalmar iaf? Då är det nära till blodproven åtminstone. Det du kan göra är ju att ordna ett recept på en låda intralipid och en läkarordination, då borde det vara enklare att söka dropphjälp på närmare håll sen.
supertjejen- Jag har läst om er resa, beklagar att det inte gick vägen med syskonförsöken. Ta hand om dig !
Har tagit immunstatus hos Marie på FertilitetPlus men får ingen återkoppling (tog två veckor för henne att skicka svaret även om jag ser att hon fått det).
B-CD3+ var 75%
B-CD19+ var 19%
B-CD16/+56+3 var 4%
Vad säger detta er? Tack för hjälp!
När ni tagit il-dropp efter en immunattack försvinner alla era symtom på immunattacken då? Tog ju dropp igår men har fortfarande värk i kroppen...kan ju bero på något annat med ändå.
Ariellan- Fundera på om ni ska vända er till Serum eller Life Clinic.
De är bra på olika saker. Du kan prata med finee, hon har nyligen varit till båda klinikerna samtidigt under samma Atenresa.