• Vallmo78

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej! Inga fel alls?! Va konstigt... Men vad sa de?

FruA78 skrev 2016-08-31 14:09:29 följande:

Jag har också precis samma besvär :( har haft så i snart 20 år.

Fick svar nu även på vår missfallsutredning och de fann inga fel. Så oförklarligt barnlösa och oförklarade upprepade missfall.

• Vallmo78

Hej alla kloka själar! Kan ni hjälpa mig tolka min NK cell prov som jag har tagit för året. Allt var normalt enl de.

B-CD3+ (T-lymfocyter ) 76 % 63-83

B-CD3+ (T-lymfocyter) 2,05 x109/L 0,78-2,07

B-CD19+ (B-lymfocyter) 12 % 9-24

B-CD19+ ( B- lymfocyter) 0,32 x109/L 0,09-0,40

B-CD16/+56+ 3- ( NK-celler) 10 % 4-17

B-CD16/+56+ 3- (NK -celler) 0,27 x109/L 0,07-0,42

Tack :)

• Vallmo78

Näe de är tagna här i Sverige.

UndrandeSökare skrev 2016-09-13 19:37:33 följande:

Vallmo - kolla på www.fertilitetsguiden.com där hittar du bra hjälp om du vill tolka Dr Ds prover. Men dessa är inte Dr Ds prover eller ?

• Vallmo78

Jo det vet jag att de duger inte på samma sätt. Jag är mer nyfiken bara... Vi kommer troligen åka ner till honom i nov. Tack för ditt svar :)

UndrandeSökare skrev 2016-09-13 20:29:47 följande:

Vallmo- jag har läst här i tråden tidigare att de prover man tar här i Sverige är inte jämförbara tyvärr med dem som Dr D tar och skickar till USA för analys. Dr D tar också många fler prover än bara Nk-celler. Är du på väg till Dr D snart? På fertilitetsguiden.com under blodprover har jag för mig, hittar du info om Nk-celler om du vill veta mer om det. Man hittar också info om det i Is your body babyfriendly boken. Lycka till.

• Vallmo78

Va roligt att höra Solkattan! Man ska alltid ha open mind och kritiska ögon om man vill utveckla i livet! Så glad att höra att det är på rätt väg <3

• Vallmo78

Skönt att veta att det är flera som åker ner ensam. Jag är så nervös inför det. Jag åker ner i november. Tack för att ni finns här ute tjejer <3

• Vallmo78

Har ni kolla om det finns par som fått nästan samma behandling här hemma med IL dropp, prednisolon, fragmin, trombyl och misslyckats och åkt ner till Dr D och lyckats?! Isf varför?

• Vallmo78

Så det finns chans att lyckats trots man har typ fått samma behandling dock utan uppföljning?! Jag blir så besviken på Sverige att de inte behandlar en korrekt.

quintana7 skrev 2016-10-18 12:23:50 följande:

Dr D skräddarsyr sin behandling genom täta blodprov som följs upp, där doseringen baseras på dem. I Sverige har de standarddos samt standardlängd för alla behandlingar.

• Vallmo78

Vi har gjort totalt 12 insättningar ( (4 ET och 8 FET) som resulterat till 3 missfall. Varav 2 av de när vi körde immunbehandling i Falun. Jag är så i botten och ledsen av all misslyckande. Har lite svårt att Dr D ska kunna trolla eller ge mig "sånt flow". Min sambo är jätte negativ till Athen av enkla anledning att han tror inte på honom så vi har det väldigt tufft just nu...Nu har jag allafall bestämt mig att åka ner trots min sambo inte följer med ....[quote=77061145][quote-nick]Solkattan skrev 2016-10-18 13:00:57 följande:[/quote-nick

Vallmo78: Ibland tror jag på placebo effekten när det gäller Dr D. Och då menar jag på ett lags sätt i positiv bemärkelse. Att när man träffar denna varma och förstående människa så ger det nåt slags flow. Låter kanske totalt flummigt men han är ju verkligen mån om sina patienter. Vill att alla ska lyckas. I Sverige har jag inte alls mött på denna värme inom vården. På slutet av våra försök här så ville de snarare bli av med oss. Och med den känslan så skapas det knappast nåt psykolgiskt bra utgångsläge.

För oss tog det drygt 2½ år efter första träffen med innan vi tycks fått ett embryo som viljat stanna förbi vecka 12. Och under dessa 2½ har jag haft hans fulla support under alla försök. Bortåt 10 stycken återföringar tro?[/quote]

• Vallmo78
    UndrandeSökare skrev 2016-10-18 17:56:28 följande:

Hej Vallmo! Förstår att du är ledsen över alla misslyckaden. Det är helt sunt att vara skeptisk till behandlingar också, särskilt som det kostar mycket pengar.

Som svar på din fråga Nej, inte ens Dr D är Gud och kan fixa/trolla fram barn åt alla. Om du läser gamla inlägg i tråden så kommer du upptäcka att de finns de som hans behandling inte funkat på. Vissa har sen bytt till andra kliniker och lyckats där med ÄD eller ED. Eller accepterat sin barnlöshet. Immunbehandling är ingen quick fix och tyvärr finns det inget som funkar på alla. Så är det med med infertilitet. Men om du vill läsa framgångshistorier så gå in på www.fertilitetsguiden.com så kan du läsa om flera som det funkat för. Hoppas det går bra för dig. Lycka till.

Tack för ditt svar. Jag förstår att Dr D är inte Gud men jag hoppas att han kan utföra mirakel :)

Nu satsar jag på detta så får vi hur det kommer att gå. Det känns båda spännande och skrämmande.

Jag vill det ska bli november nu :)

Mår lite bättre idag. Min mamma påminde mig igår att jag måste må bättre i mig för att kunna skapa bättre "hem" till framtida bäbisar.... Igår var jag arg,förbannad och inte så trevlig alls.... Usch...
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!