Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej alla!
Jag har försökt läsa ikapp men har inte ens kommit hälften. Wow vilka kunskaper och lejonhjärtor ni besitter!! Helt imponerande!! Grattis till ER alla som har lyckats trots många misslyckande försök. Det ger en annan HOPP
Kort om vår lilla resa. Vi har försökt att få barn i 3 år. Vi har i var sitt håll blivit gravida 2 gånger innan men det blev abort då. Gjort 4 ivf vilket resulterat i 3 ET+7 FET. 2 plus men missfall. Jag är 37 och min man 42 och självklart fått diagnosen oförklarig barnlös. Allt ser så fint ut enligt läkarna men vi får inte till det...Jag har hela tiden trott att "vår" problem är mitt immmunförsvaret då jag aldrig är sjuk, 0 allergier plus att vid varje försök har jag noterat influensa känningar.Vi gjorde en NK-test först men det visade inget fel. Sista försöket lyckades vi att få trots allt immunbehandling iform av IL-dropp, prednisolon, Fragmin och Trombyl. Plus jag äter Levaxin bara för detta. Då uppmärksammade jag nattliga svettningar 5 dagar efter ET (2 dagars embryo) vilket återkom mer eller mindre varje vecka plus lite lite färgade flytningar. Detta resulterade till slut missfall v 8 då vi skulle på första UL . Jag har informerat vår läkare om symtomerna och enligt mig (som är inte kunnig inom detta men kan sätta 1+1) att det är helt uppenbart att det är immunförsvaret som är galet. Måste nämna också att allt detta har skett i Sverige. Vi har inte åkt utomlands..än! ÄR så tacksam för detta.
Men jag tror medicineringen här i sverige är helt galet. Tex jag fick börja med Prednisolon vid ET. IL-dropp var var 3:e v efter ET!! Och vid plus skulle jag sluta med Prednisolon. Och ingen gång behövde jag lämna blodprov som Dr D i Athen vill ha föratt korrigera doserna. Jag hade helst av alt velat åka till Dr D men omständigheterna och livet just nu tillåter inte det.
Vi ska starta med nytt försök om en månad och jag vill maximera mina chanser. Jag vet att medicinering är individuellt men hur ofta har ni som varit utomlands tagit IL dropp tex? De andra medicinerna?
Oj...nu blev det jättelångt, flumigt inlägg...hoppas jag inte har tråkat ut er...
Tack att Ni finns och delar era erfarenhet och kunskaper!
Kramar