Behöver lite besluts hjälp!
Och så ringde klinken..sköterskan pratade på och sa att allt ser bra ut - du är nedreglerad osv så i morgon tycker de jag kan starta med Menopur igen. MEN VÄNTA NU!
De nämner inte ETT ord om att endometrios cystan blivit större. Jag frågade vad de anser om cystan som blivit större, något som bör göras? Det visade sig att de inte sett någon notering om detta från UL undersökningen som faxades till dem i går ef. WHAT?! Så planerad start är i morgon svarade hon. Jag bad henne fråga läkaren om min nedreglering bör vara länge nu när cystan är större.
Jag är inne på 5:e veckan av synarelan. Vad jag förstår nu så är det vanligaste att man nedregleras minst 3-6 månader och detta sa jag till henne. Hon ringer upp på nytt och läkaren svarar att det nog gör nog ingen skillnad om jag har en kortare eller längre nedreglering men det är ju inte sämre att ha en längre nedreglering. Jag får nu välja själv, start menopur i morgon eller i slutet av juli.
Min fråga till er som vet, visst bör jag välja en längre nedreglering? Vad har jag att förlora? Känner av rätt mkt biverkningar av synarelan nu så min fråga är om det kan bli mkt mer? Jag kan leva med som det är nu men blir huvudvärken värre så kommer jag bli sängliggandes hela sommaren och det känns ju mindre kul.
Hur hade ni gjort?