• Cice

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Här är bilden på blommorna från oss : 

Criss00  ,   Hjärtefröjd   ,  Zinfandel   , Poussin  ,  Myra6801  ,  Hollygolightly  ,  Snart Lycklig,   Woo  ,

Linköping68  ,  Cice    

som vi sände till Lully...

Den lilla blomman representera navelsträngen, och den stora representera mamma. De är kopplade via ett lila  band.

Detta meddelande fick jag av tjejen som jobbade på blombutiken i  Vaxholm.

'' Hej Cice !
    Ursäkta att du har fått vänta på bilden! Fick inte riktigt till bilden så bra, det blev ingen bra vinkel på bilden.
    Buketten ÄR STOR, men de syns inte så tydligt på bilden.
    // MVH
     blomsterinspiratören i Waxholm.''

• Cice
    Hjärtefröjd,   Zin,    Poussin... 

Kul att  ni  gillade det  {#emotions_dlg.flower} ..  Jag  hoppas  att inom några månader, kommer att vara era tur.....Skål 

• Cice
     Zin  jag håller tummarna för att nästa gång blir det vår tur att  blir Gravid,  hahaha.

Myra, vad bra  du gillade det.  {#emotions_dlg.flower}..... Tack
  • Cice
    Lully{#emotions_dlg.flower} Skål

Jag gratulerar dig otroligt mycket för din vackra solstråle   Solig .. Han är verkligen fin    Baby.

Jag blev så berörd att jag började gråta.

Jag önskar er all lycka, och Gud välsigne dig ,  Den helige fader ger dig och din familj mycket glädje varje

dag av erat liv .
     Lycka till   familjen och den nya medlemmen   Baby  !

Stor  Kram

• Cice
    Hjärtefröjd skrev 2012-07-09 11:27:37 följande:
    Glad över dagens HCG-värde på 1890...

Nu fortsätter jag hålla tummarna för Angla, Holly och Snart Lycklig!!!!

Grattis Hjärtefröjd Skål...

Jag håller tummarna för Er .{#emotions_dlg.flower} 
  • Cice

Criss00
    Det har hänt mig samma sak, jag fick Mens 5 dag för tidigt efter jag hade fått IL. 
    Dr D sa att jag skulle börja dag 2 ( med Serpafar= pergotime) när jag hade en cykel på 29 dagar.

Det ska roligt veta vad är det som Dr.D ska säger till dig.

• Cice
    TWH skrev 2012-07-10 15:15:28 följande:

Tack, både bra o dåliga nyheter för oss, jag skriver detta så att fler kan läsa som har samma problematik. Vårt embryo såg bra ut i stlk för att vara vecka 6+1, däremot ser hinnsäcken alldeles för liten ut för veckan, den ser ut att vara v 4+6. Detta, menar dr, är ett typiskt fall av immunologiproblem. Imunförsvaret angriper tillförseln av näring (blodtillförsel o därmed syre o vad det nu är), genom att klottra ihop små proppar som täpper till, därför växer inte hinnsäcken som den ska, till slut slutar embryot också växa o dör. Han trodde vi har chans att rädda embryot då den fortfarande är tillräckligt stor, genom IL ikväll o öka progesteronet till 2 ggr dag. Han säger att förmodligen har fragminet räddat embryot hittills. Vi ska tillbaka på tor igen, vi åker ibte hem förrän då, för att kolla blodvärden etc igen. Så nu gäller det att ha tur!!

Jag hoppas att allt ordna sig och du lyckas  med att rädda embryo   {#emotions_dlg.flower} 

kram .
  • Cice

Tack min vän Ljusgläntan   {#emotions_dlg.flower} ,

Jag mår lite  bättre, men mina byster är fortfarande lite svullna.

Jag hade kramper efter 10 minuter  som jag hade fått IL dropp  ... jag fick  muskeryckningar  efter några minuter, och jag kände  mig som att jag skulle få en hjärtattack .. att inte nämna att  det känns som det var bränns  genom mina ådror när jag tog Dropp IL ..

Mina byster som vanligtvis är  små, de blev  enorma (min man var glad över vid denna tidpunkt, hahaha).

Jag hade Feber under 8 dagar. Jag var så dålig att jag var tvungen att gå rusa till  akut sjukhus i Aten, och jag missade mitt flyg hem. Jag ringde till dr.d andra dagen sa han att han inte kunde göra någonting,  och det var en normal reaktion av min immunoförsvar.
      Enligt den behandlingsplan Dr.d  skrev till mig, jag skulle ha en annan IL dropp  på måndag nästa, men om mina byster  reagerar på samma sätt, kommer jag inte  ta IL dropp under en längre tid.

Jag tycker Dr.D borde har undersökte mig när jag fick problem efter i Il Dropp Aten. Jag kan  vara allergisk mot IL.

• Cice
    TWH skrev   Cice, vad sa sjukhuset i Aten, var det en allergireaktion?

Zinfandel Skrev: Cice: det enda som kan ge allergisk reaktion är om du är känslig mot soja eller äggvita, är du det?

Jag vet inte. Jag  har alltid ätit ägg och sojabönor, druckit soja mjölk mm, och jag har  aldrig haft den minsta

problem ...

På sjukhuset ( akuten i Aten),  läkarna trodde att de hade hört den  tredje tonen i mitt hjärta, o jag vartvungen  

att göra ett EKG , eftersom de trodde att jag hade hjärtproblem.  Till slut  de gjörde  två  undersökningar av mitt  

hjärta och de hittade ingenting. Sedan de såg  för mig min kropp var mycket  svullen, IL Dropp påverkas på

något sätt som jag samlades mycket vätska i kroppen, Ödem. Läkaren förklarade att jag hade en stor ansamling

vätska i vävnaderna, som leder till ödem, och ödem uppstår när osmotiska trycket  i kapillärerna understiger

hydrostatiska trycket i kapillärerna..

Läkarna bestämde  sig för att titta på mina njurar och mina lever, de fann lite  vätska i njurar...resultatet till de  

undersökninga blev ;, obalans   mellan  hydrostatiska trycket det kolloidosmotiska trycket i kapillärerna  . 

av  okänd anledning... Det var inte alls roligt, trodde jag att jag skulle dö

• Cice
     Hollygolightly Skrev;   Men usch, så obehagligt! Jag förstår om du är tveksam att göra IL igen. Vad tråkigt att de inte riktigt kunde hitta orsaken till det!

Jag var ledsen för att dr.d, för när jag ringde honom och förklarade att jag hade en feber 39,8 grader, sade han att han hade mycket att göra, och han sade  att min kropp fått  ENBART en allergisk reaktion.

Men när han fick veta att jag var mycket sjuk på sjukhuset, oh yes han lyckades  att hitta mig så snabbt som möjligt.

Han var verkligen hjälpsam och snäll när han fick veta att jag inte kunde flyga hem eftersom jag var inlagt på sjukhus.

Jag måste återställda mig helt innan  jag våga  tar en ny IL dropp, det spelar ingen roll vad Dr. d säger. 

Problemet är att jag inte har mycket förtroende för honom längre   GråterSkäms.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!