Hej tjejer..
Jag är inte säkert på det som jag skriver här. det är en resonnemang,´som jag försöker att göra, enligt den lite kunskapen som jag har, och efter det som jag fick efter jag har pratat med Dr. D. jag kan har fel i det som jag skriver oså..
När man göra en immunologisk behandling , man avder ngn sorts suppresor, som dämpa ner vår normal flora samt våra Nk celler, leukociter,röda blodceller, vår lymfocyter ( båda B och t celler ) mm. Dessa celler bilda i ryggärgen och circulerar i hela kropp,( ändå ner i svanskottorna ). och leta efter ngt som inkräktaren i vår system. När de hittar de nya mediciner som påverkar kroppen, de börjar att bildas antikroppar ( lymfocyter T, ) och se om de kan hittar de i deras mine antikroppar ( Plasma--- ( B lymfocyter )). I med det är nytt ämne i vår system då måste hela kroppen, försöka återställa en nya blans och bildas nya IgG, IgM, IGa ( nya celler som ska inte tillåtar vår kroppen inteagrerar med det föstret, som ska finnas vid graviditeten )... För att bildas nya immunologiska celler ( IGg, IGm, etc),
Läkemedel påverkar kroppen och kroppen påverkar oså av läkemedel. Det krävs samspelet mellan för att kunna kroppen uppnå en balans . det kängre tid för det pga ;
Läkemedel påverkar människor på olika sätt, vilket gör att resultatet av samma behandling för olika människor utfaller olika. En förklaring kan vara skillnader mellan människor i hur ett läkemedel omsätts i kroppen. Kroppens sätt att ta hand om läkemedel kan i stora drag beskrivas på följande vis. Läkemedlet
tas upp i kroppen
fördelas i kroppen
utövar sin verkan i kroppen
bryts ned i kroppen
utsöndras ur kroppen..
Man brukar mår sämst när medicin börjar utövar sin verkan i kroppen.. sedan kmr en ny fas ; stabilitet,.. Då kan man mår lite bättre, tror jag.
Jag hoppas att ni förstår ungefär vad det som jag menar. tyvärr jag kan inte så bra svenska. jag är otroligt dåligt på svenska , hahaha.
Kram