Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag fick svar från vår käre doktor ang att jag ville ha remiss för FBC och IL, att "han inte jobbade på detta sätt, och inte såg det som brådskande att skriva papper till oss, utan måste prioritera det medicinska, och typ att det inte var hans problem hur det svenska systemet funkar men att han gärna ville hjälpa till NÄR han hade tid osv." M a o ett ganska "otrevligt" svar fast han försökte ha en vänlig ton. Det kändes som att jag bad honom om ngt helt orimligt! Och jag skrev tillbaka och bad om ursäkt men att jag förutsatte att han hade färdiga mallar för sånt, vilket han ju uppenbart har, och att om jag inte får hjälp här hemma ( vilket jag heller inte får utan ngt som helst intyg på att jag genomgår en beh utomlands) så är hela grejen omöjlig att genomföra. Jag fattar inte riktigt vad det är som "ingår" i den behandling man får av honom, uppenbarligen inte att få den hjälpen.. Det är ju ändå ganska mkt man betalar!
Utan ER här hade man ju omöjligt kunna genomgå en behandling hos honom, det är ju här man får hjälp när det behövs!! Undra om han förutsätter att alla ingår i forum där man hjälper varandra..
Lite tröttsamt att behöva tjata om såna små enkla saker. Samtidigt fattar jag att han blir stressad när han säger ja t nya hela tiden och helt ensam sköter allt från blodprover till att skicka remisser mm! Det är ju sådant normala kliniker har sköterskor och admin pers till.. Han ska tvunget ro runt detta själv! Man undrar varför...
Ja ja det har löst sig nu tack vare Zin som än en gång varit räddaren i nöden!
Angla hoppas det löser sig! Var din läkare tvungen att berätta att han skrivit ut IL t dig? Du verkar ju ha bra kontakter så det löser sig säkert men jobbig stress!!