LadyMaria skrev 2017-12-15 17:49:44 följande:
Tack, så skönt att ni finns här som vet vad man går igenom! Jag känner att jag vill göra äggdonation för det känns som vi har provat ALLT och sån här otur kan man inte ha... måste vara något fel. Blir så frustrerad också när man vet att metoderna med PGS o PGD finns i Sverige men man får inte göra det om man inte har en ärftlig sjukdom. Det är så mycket som är så orättvist i allt detta.
Jag kommer inte exakt ihåg för det är lätt att blanda ihop, men visst hade du gjort äggdonation och är ung?
Kramar
Det stämmer. Jag blev gravid naturligt på typ försöker när jag var 25år. Fick missfall i v.11 och var sedan ofrivilligt barnlös i 5år. Gjorde en stimulering och 2 IVF:er med riktigt dåliga resultat för min ålder. Blir bara gravid spontant, men får då istället missfall. Stod länge i kö för ÄD då landstinget inte tyckte det var lönt att göra ivf på sista försöket. Åkte i väntan till Aten och gjorde immunologisk utredning (tror kanske att jag fick ett mkt tidigt missfall vid första immunsupporten) men kom sedan fram i ÄD-kön och kombinerade då det med immunsupport och blev gravid trots att det bara var ett enda ägg som utvecklades normalt. Och det enda ägget var min efterlängtade son som kom -15 när jag var 29år. Nu 31år och två fina embryon tillbaks, men ingen graviditet. För mig var ÄD till slut enbart en lättnad. Är trött på mina egna ägg, blir jag väl gravid får jag ändå bara missfall.