• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-12-06 07:56:53 följande:

Zwillinge- Har du fått veta hur många av embryona som klarade sig till dag 5 och gick att frysa?

Av de 14st äggen som fanns kvar efter ET så fick vi igår besked om att 4st gått att frysa. Vi har ju aldrig fått till frysen innan så det är vi såklart jätteglada för. Men jag tycker ändå att det låter lite, eller? Hade nog tänkt att fler skulle vara av tillräckligt bra kvalitet eftersom samtliga ägg befruktades och utvecklades fint.
  • Zwillinge86
    lill111 skrev 2017-12-06 14:47:59 följande:

En fråga igen här... har du hcgstöd? Typ pregnyl nu ?

Jag satte tillbaks två eftersom vi pga logistiska skäl inte kunde sätta tillbaks blastocyst. Tyckte att de första dagarna av ruvningen bara försvann, men sen igår tycker jag att det känns jobbigt. Kanske för att jag inte känner nånting (vet att jag inte kan förvänta mig det, men ändå). Inget Hcg-stöd, bara progesteron dubbeldos och immunsupport (dock utan FBC). Tänkte kolla hcg via werlabs på måndag men försöker kanske med sticka på fredag...
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2017-12-06 17:58:25 följande:

Håller med dig om att det inte var så mycket med bara 4 av 14. Kan hänga ihop med att donatorn blev överstimulerad, då kan det bli sämre kvalitet tyvärr.

Får hoppas på de två du satte in nu. Vilket datum har du testdag?

Mm kanske det. Ska ringa och fråga lite mer om hur embryona såg ut och vad deras bedömning av resultatet är.

Har officiell testdag den 21/12, men när jag blev gravid med sonen under Dr.Ds behandling 2014 så hade jag testdag den 12/12 (lustigt nog hade jag nu ET på exakt samma datum igen) så jag tänker testa på werlabs på måndag, men kanske chansar på vanligt gravtest redan imorgon. Mest för att jag inte har några symptom alls så jag står helt enkelt inte ut.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2017-12-08 08:13:58 följande:

Sen beror det på spermiernas kvalitet också.

Är spermierna inte av toppkvalite så blir det färre 5dagars embryon av bra kvalite.

Bristen på symtom behöver inte betyda något dåligt. Jag hade inga symptom när jag gjorde ÄD men plussade ändå. Samma sak med flera andra i ÄD-trådarna. Jag upplever att det är stor skillnad mellan ÄD och natulig graviditet. Vid mina 5 natuliga graviditeter har jag haft många symptom tidigt men inga symtom tidigt vid ÄD. Så man kan vara gravid utan några symtom under ruvning vid ÄD.

Lycka till !

Mm det är ju det här med spermierna som vi vet så lite om. Vet ju bara utifrån svenska mått mätt och då ser ju allt bra ut. Hade dock lite molvärk igår och chansade på att testa urinen imorse, men det var såklart negativt. Hoppas få positivt besked på blodprov på måndag.

Minns inte riktigt om jag hade symtom förra gången, men jag började blöda tidigt. Skönt att höra att det är vanligt att inte känna så mycket iaf.
  • Zwillinge86

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

• Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2017-12-11 08:12:14 följande:

Urinprov kan ju visa fel. Vi får hoppas på hcgblodprovet istället. Vilken ruvardag är du på idag?

ET den 1/12 så ruvdag 11 eller?
  • Zwillinge86
    Ariellan skrev 2017-12-11 10:15:06 följande:

Vi startar IVF i februari och är lite nyfiken vart ni andra gått och vad ni skulle rekommendera? Är Falun positivt inställda till att vi går hos Dr D? :)

Vi tillhör RMC Linköping eftersom det är närmast men kan tänka oss vart som helst i landet, både privat och inte.

Vi gick på RMC först och de var minst sagt otrevliga vad gällde allt som har med immunförsvaret att göra. De förstod inte ens hur mitt höga prolaktin kunde påverka behandlingarna så det fick jag hålla koll på själv genom kontakt på endokrin. När jag blev gravid med sonen (ÄD på RMC Linköping) så hade jag lärt mig att inte stånga mig blodig med dem så jag nämnde inte ett ljud om immunbehandlingen utan fick smussla. Valde för vårt ända försök Falun för att de har rykte om sig att vara mest intresserade av att testa nytt i Sverige. Fick tex prastron men inte immunsupport. Men det är ju ett tag sen och vet att de nu själva har en studie om IL. Har man en hemortsläkare som står bakom immunsupporten verkar det inte vara några problem. Nu senast har vi varit i Umeå och de var varken för eller emot immunbehandling, så det gick att vara ärlig med dem iaf. Fick fragmin och trombyl, men de var inte behjälpliga med kortison och IL.
  • Zwillinge86

Också en fråga om kortison; hur är det jag trappar ut nu igen? Tar idag 15+10mg och vill trappa ut så snabbt det går utan att det är farligt.

• Zwillinge86
    LadyMaria skrev 2017-12-12 19:23:05 följande:

Mitt FBC visar väldigt höga Trombocyter så jag får ta dubbla Fragminsprutor och Trombyl, ska även ta ett blod HCG på dag 10 med 2st 2dagars embryon. Vad kan man vänta sig av ett sådant blodprov om det skulle synas något? 

Hoppas Trombocyterna går ner av sprutorna nu... 

När jag tog blodprov för att kolla hcg på ruvdag 12 med 3dagars och var gravid så fick jag 253IE och samma morgon "gravid 2-3veckor" på CB. Nu när jag inte var gravid fick jag <1IE på samma dag.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!