Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Zwillinge- Har du fått veta hur många av embryona som klarade sig till dag 5 och gick att frysa?
Zwillinge- Har du fått veta hur många av embryona som klarade sig till dag 5 och gick att frysa?
En fråga igen här... har du hcgstöd? Typ pregnyl nu ?
Håller med dig om att det inte var så mycket med bara 4 av 14. Kan hänga ihop med att donatorn blev överstimulerad, då kan det bli sämre kvalitet tyvärr.
Får hoppas på de två du satte in nu. Vilket datum har du testdag?
Sen beror det på spermiernas kvalitet också.
Är spermierna inte av toppkvalite så blir det färre 5dagars embryon av bra kvalite.
Bristen på symtom behöver inte betyda något dåligt. Jag hade inga symptom när jag gjorde ÄD men plussade ändå. Samma sak med flera andra i ÄD-trådarna. Jag upplever att det är stor skillnad mellan ÄD och natulig graviditet. Vid mina 5 natuliga graviditeter har jag haft många symptom tidigt men inga symtom tidigt vid ÄD. Så man kan vara gravid utan några symtom under ruvning vid ÄD.
Lycka till !
Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!
Urinprov kan ju visa fel. Vi får hoppas på hcgblodprovet istället. Vilken ruvardag är du på idag?
Vi startar IVF i februari och är lite nyfiken vart ni andra gått och vad ni skulle rekommendera? Är Falun positivt inställda till att vi går hos Dr D? :)
Vi tillhör RMC Linköping eftersom det är närmast men kan tänka oss vart som helst i landet, både privat och inte.
Ända privata försök ska det stå :)
Också en fråga om kortison; hur är det jag trappar ut nu igen? Tar idag 15+10mg och vill trappa ut så snabbt det går utan att det är farligt.
Mitt FBC visar väldigt höga Trombocyter så jag får ta dubbla Fragminsprutor och Trombyl, ska även ta ett blod HCG på dag 10 med 2st 2dagars embryon. Vad kan man vänta sig av ett sådant blodprov om det skulle synas något?
Hoppas Trombocyterna går ner av sprutorna nu...