• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2018-01-17 07:45:50 följande:

Zwillinge-Jag äter Onega3 hela tiden, har aldrig hört att man ska göra något uppehåll med Omega3.

Vilken läkare hade sagt till dig att göra uppehåll och av vilken anledning?

Vilken läkare hade sagt till dig att göra uppehåll och av vilken anledning?[/quote]

Det är behandlingsplan från dr.D, och när jag kollar mina gamla exelfiler så har jag mycket riktigt slutat ta omega3 inför transfer och sen har jag inte fyllt i det mer. Så antingen började jag aldrig igen, eller så glömde jag bara att börja fylla i det intaget...
  • Zwillinge86

Så det är bara i min beh.plan som D skrivit att jag ska sluta med Fishoil några dagar innan ET/FET? Ni andra fortsätter utan uppehåll hela graviditeten vad jag förstår?

• Zwillinge86

Tack tjejer, tänkte också att det hade med blödningsrisk eller liknande att göra. Men då gör jag uppehåll med både omega3, trombyl och fragmin (eftersom jag tjuvstartat innan återföring med dessa denna gång).

• Zwillinge86
    Hera B skrev 2018-01-20 23:01:34 följande:

Hej! Har inte riktigt koll på vart i behandlingen du är men i min behandlingsplan skulle jag starta med fragmin och baby asperine på dag 4 efter ÄP och då återförde jag på dag 5.... Vet inte dock inte om han hade ändrat om jag hade återfört på dag 3 istället. (Kosttillskotten står inte nämnda alls )

Jag gör ÄD så ÄP är inte aktuellt :) inget av de två embryon som återfördes förra gången fäste så jag testar att börja behandla lite tidigare i denna cykel. Är på cd10 idag.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 01:09:43 följande:

Zwillinge-Ett bra tips kan ju vara att göra hysto hos Serum med inplanteringssnitt, många här har ju lyckats efter de gjort det tex finee

Mmmm jag vet. Har funderat på det och mensblodstest. Men är liksom lite dumsnål eftersom det lyckades på första ÄD-försöket (trots få och dåliga ägg). Har liksom tänkt att gick det den gången så borde jag inte behöva göra mer utredningar eller lägga till ytterliga behandlingar..... vad kostar hysto och menstest hos Serum?
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 09:44:56 följande:

Tyvärr kan det ju behövas mer hjälp att få fler barn även om det gick bra första gången.

Hysto kostar 1650euro och mensblodtestet 270euro har jag för mig. Du kan maila Katie på Serum så mailar hon dig direkt prislistan för 2018.

Man kan börja med att fylla i Serums questionaire och maila in (finns på deras hemsida) så kommer Katie att svara och erbjuda ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Konsultation kostar inget hos dem. Jag valde att prata med Penny.

Man kan göra mensblodtestet separat hemifrån eller under hyston har jag hört.

Annars går det smidigt att göra mensblodtestet hemifrån. Man behöver en liten vadderad påse, några frimärken, urinprovrör med gul skruvkort, koksaltlösning att späda lite med. (Urinprovrör och koksaltlösning kan man köpa billigt på apoteket).

Alla instruktioner och adress att skicka till hittar du på Serums hemsida under infection screening.

Det kostade 14kr (2 frimärken) för mig att skicka med vanlig post för det var inte skrymmande. Man märker urinprovröret med namn och födelsedata och skickar med ett brev med kontaktuppgifter och att man vill göra mensblodtest.

Tack för info. Får se hur jag gör om det inte tar sig denna gång heller. Pengarna börjar liksom sina om man säger så.
  • Zwillinge86
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 12:46:39 följande:

Zwillinge- Hur mycket kostade äggdonationen i Umeå för er?

Själva behandlingen kostade 55000kr, men då har vi betalat 2500+7500kr i nån uppstartsavgift typ. Medicinerna har nästan kommit upp i högkostnadsskyddet, och resorna har kostat ungefär 1000kr tor/per/besök. Vi är ju 3st som åkt 2gr var. Har såklart betalt för min systers resor, men slapp som tur var medicinkostnaden för henne då den var inräknad i behandlingskostnaden redan från första kronan. Vet inte riktigt hur Umeå ligger i förhållande till andra kliniker, men jag tror att vi hade hamnat på liknande summor även om vi vänt oss utomlands med tanke på resor och mediciner mm.
  • Zwillinge86
    Ariellan skrev 2018-01-23 10:59:14 följande:

Har vad jag tror fått mitt första positiva test någonsin.

Denna cykel har vi haft en paus med alla mediciner och dropp då jag ville låta kroppen vila inför ivf nästa månad. Vi hade bara samlag en gång och det råkade nog bli runt ÄL.

Jag har nu fått lite feber och värk i kroppen. Förstår ju att jag behöver ett dropp, men kan inte få det förrän imorgon. Tog 10 mg predni och Fragmin nyss. Finns det något mer jag kan göra?

Stort grattis, plötsligt händer det :) Ödet kan verkligen vara nyckfull, så märkligt när det funkar fastän att det inte borde göra det (med tanke på att det varit så svårt tidigare). Håller tummarna för att detta verkligen är en miljonvinst och att allt går vägen.
  • Zwillinge86
    Ariellan skrev 2018-01-23 12:43:03 följande:

Tack snälla för fina ord! :)

Oroar mig att testet jag tog var något fel på...hur tycker du det ser ut? ?/

Ledsen att jag inte kommenterade din undran kring testet, vi måste ha skrivit samtidigt...

På bilden syns som du skriver knappt strecken så det vet jag inte om jag hade oroat mig för, men syns de i verkligheten förstår jag att du ställer dig undrande till vad det innebär. Har aldrig varit med om flera streck själv. Men utslag på ÄL+8 låter lite i tidigaste laget om det inte är ett avancerat test, och det tycker jag inte att det ser ut som. D brukar väl ordinera blodprov runt 10-12 dagar efter återföring? Men med det sagt behöver det såklart inte betyda att testet är missvisande. Testet kan mkt väl fungera och du har en snabb hcg-stegring (hoppas). Men jag skulle också köra på clearblue digitaltest imorgon bitti så får du svar snabbt, för werlabs dröjer ju ofta nåt dygn.
  • Zwillinge86
    Ariellan skrev 2018-01-24 13:38:53 följande:

Det gick bra men får inga svar förrän imorgon, dom skickar iväg proverna till ett labb på annan ort.

Vad räknas som gravid? Allt över 3?

Allt över 5 tror jag det brukar stå i deras provsvar. Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!