• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tack, Prickigchokladmal! Är det någon som kanske har en kopia på ett recept som ni säkert vet fungerar? I så fall, snälla, informera mig gärna vad som står på det, så blir det lite lättare att "klaga" till Mina.

• Snart lycklig

Lully, kära vän! Har inboxat dig igen. Jag bodde också på Olympic vid mitt allra första besök. Helt okej, men inte så bra frukost. Spelar ingen roll, då du inte får äta frukost på morgonen f äggplocket. Jättenära kliniken. Hoppas du hittar billiga flyg. Som du förstår tänker jag på dig o ber o hoppas att allt går bra o att dt är ett finfint ägg. Kram.

• Snart lycklig

Jag kom just på att jag saknar en person här i tråden. Red någonting..... Tror hon blev gravid just på Olympic, men tyvärr blev dt missfall tror jag. Vet ni vem jag menar? Hur har dt gått f henne?

• Snart lycklig

Myran, vi är många som tagit Fragmin o Trombyl/baby aspirin samtidigt. Dr D har ordinerat dt t flera av oss. Jag kan inte fakta, men de fungerar på olika sätt o kompl varandra, på ett bra sätt vad jag förstått. Hoppas ngn annan kan förklara lite bättre. När är dt dags att åka? Hoppas lyckan följer dig hela vägen!

• Snart lycklig

Lully, har du fått svar ang Menopuren? Du ska väl ta Ovitrelle imorgon? Såååå svårt att råda. Vanligtvis tar man ju sista dosen Menopur el dyl dagen innan Ovitrelle. Ibland har jag t o m tagit Menopur på em samma dag som Ovitrelle, förra gången ville Dr D att jag inte skulle spruta alls en kväll, låt säga att det var sprutdag 4, men som sagt dt var relativt tidigt i stimuleringen. Har faktiskt inga råd att ge dig, utan hoppas du fått svar av Dr D. Orgalutran sänker ju LH och högt LH triggar ju ägglossningen, så att bromsa den är nog rätt tänkt. Jag har de senaste gångerna samma dag som jag senare tagit Ovitrelle tafägit en Orgalutran för säkerhets skull. Jag har då inte gått på korta protokollet med just Orgalutran, utan långa och "stoppat" med Suprefact injektioner, så en Orgalutran har varit ett sista komplement.

• Snart lycklig

Lully, jag har haft ägglossningssekret tidigare än så o dt har gått bra. En gång åkte jag ner en fredag. Var på UL dagen innan på tors o hade 4 blåsor tror jag. På fre på VUL hos Dr D hade jag yroligen på morgonen lossat en blåsa, alltså tre kvar. ÄP på måndag, alla borta, troligen lossat söndag morgon. En annan gång var alla helt enkelt tomma vid ÄP, tror dt var 3 el 4 då. Jag tror, som Dr D hävdar, att dt var riktigt dåliga cykler. Kom ihåg att dina hormonvärden sett bra ut, så nu tror vi inte alls att dt går så illa! Tänk, du har ändå inget val. Resan är bokad. Åker du inte, kommer du undra och undra, borde jag ha åkt. Visst, ibland går det inte som vi önskar, men NU HOPPAS VI ALLA tillsammans med dig, att ALLT bara går bra. Kanske är ägget gjort av guld! Kram kram.  Tro inte att jag inte förstår, du och alla andra har ju läst om alla mina nojjor o de har inte varit få!

• Snart lycklig
    Lully, jag lovade ju titta på hur stora mina blåsor var inför ÄP. De är mätta av samma läkare som du har.

Mars:
    På torsdag var den största 17,8 mm och då blev ÄP på tisdag. Dt gick bra.

Februari:
    Den 11/2 var den största 13,8 mm och ÄP blev inte förrän den 23/2, alltså 12 dgr senare. Dt gick bra.

Januari:
    På torsdag var den största 21,0 mm och ÄP på måndag. Dt gick inte bra, ägglossade innan uttag. OBSERVERA att jag INTE tog någon extra Orgalutran, utan bara de ordinarie enligt korta protokollet. Dålig cykel enligt Dr D. Han tar ju hänsyn till hur allt utvecklas under stimuleringen, hormonvärden etc, så han vet nog vad han talar om.

December/januari:
    Hemmaförsök, med en eventuell påbörjad tidig graviditet. LIVRÄDD att det var guldägget som inte fick några supportmediciner. Tänk om jag samlar och nhåller på som jag gör och så missade vi kanske guldägget pga av julstängt både hos gynläkare här i Sverige och hos Dr D.

November/december:
    Den 28/11 var den största 14,0 mm och ÄP blev 1 vecka senare den 5/12. Dt gick bra.

Oktober/november:
    På torsdag var den största 24,2 mm och ÄP på lördag. Alla var tomma, men jag ägglossade inte innan. Dålig cykel.

Ja, dt var alla mina "ägginsamlingar". Man undrar vad man håller på med, när man sammanfattar det så här. Blir trött bara jag ser det..........

MIna tummar finns hos dig ända till Aten! Kram och lycklig resa.
  • Snart lycklig
    Tuvalina, först vill jag önska dig lycka till! Jag följer dig och hoppas allt kommer att gå bra för er nu.

Jag äter numera en Omerga som Helhetshälsa har rekommenderat mig. De anser att denna är den bästa som de har, den "renaste", men jag har egentligen ingen aning om den är bättre än andra eller inte.

Den står bl a så här på burken som jag tror kostar 499:-:

SOLGAR WILD ALASKAN FULL SPECTRUM OMEGA DEFINED BY NATURE. Pure Wild Alaskan Salmon Oil. Provides Sockeye Salmon Oil & Vitamin D3. 120 SOFTGELS. SUGAR, SALT & STARCH FREE.

The levels of EPA, DHA, and orher fatty acids found in Solgar´s softgels - and the proportions of each in relation to one another - reflect those found in wild salmon.

Under ägginsamlingarna tar jag två tabletter per dag, vilket blir 2400 mg. Jag kommer nog öka lite när det blir dags för återförande.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!