• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tack alla f svar! Dt var nämligen så att jag höll på att dö efter att tagit den första trippelsprutan, så jag tog bara en i bebisålder. De har sedan tagit bort ngn substans som antagligen var den som jag o även andra reagerade på. Jag har däremot fyllt på två sprutor i vuxen ålder av den m den nya substansen. Dt var därför jag undrade om den ingick.

• Snart lycklig
    Maxad skrev 2013-04-04 15:31:58 följande:
    Snart lycklig - jag tog min första Humira injektion igår. Både min ivf läkare, gyn och Dr D ville att jag skulle ta tbc prover innan jag började. Svårt att hitta Lab om tar proverna då det bara är de större sjukhusen som tar det. Jag bor i Sthlm och lämnade blodprov på Karolinska. Frågade själv dr D om at inte kunde hopa över blodproverna men han ville inte chansa. Å andra Sudan pr du svar inom 1 vecka så det går fort. Remissen på provet hjälpte min gynekolog att skriva. Lycka till!

Vet du exakt vad provet hette på remissen när du tog blodprov? Jag har kontakt med en sköterska som kanske kan hjälpa mig, men tydligen finns det flera varianter. Hoppas du kommer ihåg eller kan se i dina provsvar.
  • Snart lycklig
    Strumpan81 skrev 2013-04-07 09:52:53 följande:
    TWH, jag har inte fått svar av D ännu. Det var en 6dagars odlad blastocyst. Men det vore kanske ändå lite konstigt om implantationen skedde 4 timmar efter återförande. Jag hoppas dr D svarar idag. Jag skickade ju mailet igår kväll, så inte så konstigt att han inte svarat ännu. Han måste ju få ha lite ledigt han också

Har lite lägre feber idag, men fortfarande jätteont i halsen. Kanske bara ren otur att jag blir sjuk samtidigt FET.

Jag tänker som så, att det kanske är bra att ditt immunförsvar har annat att bry sig om än att försöka mota ditt fina lilla embryo. Kanske är det jättebra att du fick en förkylning just nu.¨Jag håller tummarna för dig!
  • Snart lycklig
    TWH skrev 2013-04-06 18:21:48 följande:
    Hm, mina fbc värden ligger långt över eller under referensvärden och jag fick svar från D att Your in a gestational age that needs more attention (20+6), jag ska få sänka pred om 10 dgr, när vi går in i v23. Han nämner inget om att jag ska ta il, det var snart 7 v sedan sist. Han borde ju inte missa att ordinera detta el tror ni han förutsätter att jag tar det? Har ni andra haft så långt mellanrum, dvs 10 v el mer mellan il? Jag vill inte ställa frågor till honom i onödan då han alltid svarar inom kort.
    Kan ju inte heller svara på din fråga. Jag har för mig att Holly och/eller Hjärte också hade påverkan mitt i graviditeten. Jag tror också att någon av dem hade ett långt uppehåll mellan IL, men jag kan inte garantera. Hoppas Dr D svarar och ger dig besked snart.

Fantastiskt att du kommit så långt. Jag antar att det känns overkligt.

Hoppas alla ni andra gravida också mår bra och att allt utvecklas som det ska. 

Naturligtvis hoppas jag att vi andra, icke gravida, mår så bra som vi bara kan, även om det känns oerhört jobbigt emellanåt.

Kramar till oss alla!Hjärta
  • Snart lycklig
    lill111 skrev 2013-04-07 08:54:19 följande:
    Hej alla här inne! Måste fråga proffsgruppen här inne! Hur viktigt är det att ta FSH på rätt dag dvs 3 mensdagen? Jag tog den första, och tror att det är missvisande.... Hade 11 i fsh då och i oktober 8.6 på rätt dag.../ förvirrad AMH 1.0 nu, tar dessa prover nu för att vi vill gå vidare med IVF....vore oerhört tacksam om ngn vill svara! Tack, tack!

Jag tror att man kan ta FSH på dag 1, 2 eller 3, men vanligast att man tar på dag 2. Om man är i behandling och gör korta protokollet är det i alla fall vanligast att man tar det dag 2. Det är inte lika noga om man göra långa protokollet och är nedreglerad. Sedan ska man nog inte stirra sig blind på endast på FSH. Jag tror Dr D brukar titta på förhållandet emellan FSH, LH och Östradiol. Samtidigt säger han att dessa värden snabbt kan ändras efter någon timme, så det beror ju på exakt när man tar blodprovet. Det viktiga är att göra en provstimulering, alltså en första IVF, för att se hur kroppen svarar.

FSH kan också variera mycket emellan olika cykler, särskilt ju äldre man blir.
  • Snart lycklig
    lill111 skrev 2013-04-07 17:08:44 följande:
    Tack snälla snart lycklig! Nu är jag inte i IVF behandling hoppas komma dit nästa månad! Vad har du för tankar/erfarenheter om amh, dr D tittar kanske inte på det? Tusen tack för svar!

Vad jag läst mig till så kan AMH variera över tid och även beroende på när i cykeln det tas. Tror till och med att det kan variera beroende på årstid. Jag har lämnat mina värden till Dr D, men det varinget han brydde sig om. Han tittade mera på mina tidigare IVF-resultat. Har inte behövt ta om det heller.

Många med mycket lägre AMH än dig har lyckats. Tänk Lully som hade 0,2 och var 45 år. En kille blev det i alla fall.

Lycka till!
  • Snart lycklig
    lill111 skrev 2013-04-07 18:27:05 följande:
    Tack igen!! Det värmer gott att höra! Ska göra mitt bästa för att tänka på dessa framgångshistorier:))!! Tusen, tusen tack!!

{#emotions_dlg.flower}
  • Snart lycklig

Hej alla tjejer så köper och tar Inofolic från Italien! Även alla ni andra som vill börja med Inofolic.

Tips!

Inofolic innehåller ju Inositol, folsyra och den ena sorten även Melatonin. Folsyra och Melatonin kan man ju lättare komplettera med. Inositol är ju svårt att hitta i tablettfom i Sverige i sådan styrka som vi önskar. Dessutom mycket dyrt, då vi måste ta flera tabletter.

Vi tar ju 2000 mg Inositol gm Inofolic morgon och kväll, vilket blir 4000 mg per dag. 750 mg brukar vara den högsta dosen på en tablett. Dessutom är pulverform renare än vad tabletter är, då de ofta innehåller en massa annat också.

Jag har hittat en mycket fin och seriös butik i Stockholm som säljer Inositol i pulverform. En burk innehåller 227 gram, vilket blir 227000 mg. En burk skulle då räcka drygt 56 dagar. Priser ligger runt 250 kr.

Om detta låter intressant, inboxa mig. Jag vill inte gärna skriva ut butiken just nu, då jag vill, om det är intressant, att det ska räcka till oss som aktivt skriver i tråden.

Jag har mailkontakt och fick faktiskt frågan om hur många vi behöver. De skulle precis få hem 6 burkar i slutet av denna vecka och blev rädda att det inte skulle räcka. Jag meddelade att jag skulle informera här och se intresset.

Kanske har de även Melatonin. Skulle tro det.

Jag frågade också om ämnet Inositol finns i olika sorter, beroende på fabrikat, pulver- eller tablettform, men det skulle det inte finnas enligt vad han kände till. Han skrev då att pulverformen är ju renare och därmed bättre.

Jag tycker i alla fall att det verkar vara ett bra alternativ.

• Snart lycklig

Hej igen,

Nu har jag fått följande i ett mailat dokument från Mina:

Prescription

I hereby certify that Mrs Xxxxx Xxxxxxx with DOB: XX/XX/66, will require

Humira 40 mg injections X 2, for the next month.

Fragmine inj. 5000 ie Prednisolone 10 mg

Lite konstigt, jag har bara bett om att få på Humira. Kan detta misstolkas på ett Apotek? Alltså, det som står om Fragmin och Prednisolone. Hur har era sett ut?

Så, tacksam för svar!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!