• GrukanGrace

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

IL, trombyl, foldyra, fiskolja, Pergotime, Predisolone, clexane/fragmin

Gjorde blodtester i Athen hos DrD.

MoM11 skrev 2015-09-01 15:16:19 följande:

Redan - tack för svar. Har gjort hysto på Sahlgrenska som var ok och även slemhinnan verkar ok men de ka ske tittar på mer saker på Serum?

Gurkan, tack för svar! hur fick du reda på antikropparna? Får du särskild behandling pga detta eller är det "det vanliga" med pred, IL osv? Har du fått några MF eller "bara" att det inte fäster?

• GrukanGrace

Falun tillhör samma koncern som Cura Öresund. Så de bör kunna hjälpa dig?

Men det är tufft. Jag var runt på 7-8 platser alla VC sa nej. Nu har jag hittat en person som hjälper mig privat.

Marie i Sthlm ställer också upp kolla på Fertilitetsguiden.se

shivalilla skrev 2015-09-03 21:24:28 följande:

Hej, verkligen roligt att läsa om alla som lyckats efter att ha gjort immunologisk utredning. Själv har jag påvisat för högt antal NK celler och ska göra försök med intralipider i Falun, så jag kanske inte riktigt kvalificerar mig för den här gruppen där ni åker utomlands men hoppas ni kan hjälpa mig med några svar ändå!

Ni som fått intralipider - var har ni fått det? Vår vårdcentral säger nej, för att inte tala om IVF - kliniken som tycker vi är galna som vill göra detta (trots att de inte kan erbjuda något nytt alternativ trots sex misslyckade försök...). Vi får ju en dos i Falun vid försöket men blir det positivt måste man ju ha minst en gång till som jag förstått det och vi bor i södra Skåne så det är ganska långt till Falun... Jag är också lite nyfiken hur ni har löst det med era iVF - kliniker, för som jag förstår det gör flera av er själva försöken i sverige efter utredning i Aten?  Finns det någon klinik som accepterar att man använder intralipier trots att de själva inte erbjuder detta (förutom Falun då, de har det ju själva) , många verkar ju så otroligt skeptiska. Jättetacksam för svar! 

• GrukanGrace

Ta detta rätt alla. Men rådet är att försöka vid privata VC. Vc med i mer invandrartäta områden endast för att läkarna där är mer billiga att godta remisser från utlandet.

Fick tips om Capio i Malmö och Lund. Testa där. Annars Marie i Sthlm. Kostar 1500 kr och hon är kanon.

Kram

shivalilla skrev 2015-09-06 16:37:17 följande:

Tack för svar - ja det stämmer att det är samma koncern, Falun o Öresund i Malmö, men de i Malmö tror inte alls på intralipider och vill absolut inte hjälpa till med det,  tyvärr..

Vad jobbigt att det ska vara ytterligare ett problem, att hitta någon som kan hjälpa till med det, tycker annars man får kämpa tillräckligt! Ska kolla privata alt också, tack för tipset. 

Om någon känner till ett ställe i Skåne el södra Sverige där man får hjälp med intralipider,  får ni gärna tipsa!! 

• GrukanGrace

Herre Gud så fel det blev!!! Inte billiga utan villiga. Förlåt.

GrukanGrace skrev 2015-09-06 21:37:33 följande:

Ta detta rätt alla. Men rådet är att försöka vid privata VC. Vc med i mer invandrartäta områden endast för att läkarna där är mer billiga att godta remisser från utlandet.

Fick tips om Capio i Malmö och Lund. Testa där. Annars Marie i Sthlm. Kostar 1500 kr och hon är kanon.

Kram

• GrukanGrace

Använder någon av er Agnus Castus tabletter. DrD frågade mig precis.

Men eftersom jag bara tar det han ordinerat så fick jag svara nä.

Och om jag nu ska börja, hur mycket ska jag då ta och när?

Kram

• GrukanGrace

Åh tack. Då gör jag det direkt. Varit runt och dessutom ringt runt till en massa hälsokostbutiker men ingen verkade ha dem hemma. Då beställer jag och hoppas på snabb leverans. DrD slrev börja direkt!?

Kram och tack!

mom2012 skrev 2015-10-16 21:23:23 följande:

Grukangrace dr d ordinerade Agnus castus till mig. Jag tar 1 tablett av dessa per dag. Min man köpte på nätet. Googla dem :)

• GrukanGrace

Tack!!

AnnC skrev 2015-10-16 19:40:55 följande:

Dr d ordinerade mig agnus castus varje dag i tre månader, skulle följa anvisningar på förpackningen.

• GrukanGrace

Tack!!

Vilaa skrev 2015-10-16 19:34:09 följande:

Till mig var ordinationen en tablett om dagen för dom första 14 dagarna i min cykel, sen sluta. Och sen om jag inte blev gravid så samma visa igen. Var alltså hjälp för att bli gravid.

• GrukanGrace

Nu ber jag er hålla tummarna efter 7 ivf och nu 4:e försöket med immunsupport från DrD fick jag ett positivt besked på testet i morse. Dag 26 så det är 2 dagar före min förväntade blödning.

Jag har inga stora förhoppningar men ändå så glad jag är just nu ????

Mitt HCG idag var 13,8 säger väl inte så mycket? Är ju v3+4

Kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!