• GrukanGrace

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Har pratat med båda och skickat alla intyg och papper men båda sa nä.

Så det blir inget dropp för oss denna cykel.

Marie i Sthlm visste inte heller någon. Men nästa cykel får vi väl boka resa dit upp och få hjälp.

Försöker hålla ångan uppe.

Om någon får tips på skånehåll så tas det tacksamt emot hade varit skönt att slippa pendla.

Kram

pink lily skrev 2015-08-06 12:55:27 följande:

Grukan. För dropp finns fertilitetsklinik i K-hamn där kan få hjälp, fick tipset i tråden. Kommer inte ihåg exakt vad namnet är nu. Kan ha varit kliniken Copenhagen Fertility center.

Annat tips är kända Storkklinik i K-hamn där barnmorskor och sjuksköterskor fertilitetsbehandlar utan läkares ordination. De borde väl kunna hjälpa med dropp oxå?! Googla för telnr. Generellt sett mer intresse för immunbeh på danska sidan ...

Lycka till!

• GrukanGrace

Åh så underbart skoj! Nu blev jag glad!!!!

Och jag håller med dig jag brukar nästan fira lite i förväg med argumentet att annars får man kanske inte fira alls ????

Men så skoj! Och att vi sågs i Athen ???? tänker se det som ett tecken ???? (även om jag inte tror på sånt )

längtansmamma skrev 2015-08-06 16:56:13 följande:

Tack xxx4 och GrukanGrace. Och ja det måste du gjort något rätt med. Mormödrar dom vet bäst dom som jag brukar säga. He he 

Jag säger bara en sak. HCG 275!!! YES! Där satt den!  

Lever på små moln nu om än i utrogestan-snurr-dimma och även om jag vet att det är mycket som kan skita sig så spelar det ingen roll just nu... 

Just idag är jag glad, just idag mår jag bra, just idag är jag gravid!

Vi har kommit över en milstolpe, har tidigare bara haft 5 o 15 i HCG värde på ÄD-försöken (mina egna IVF-försök vet jag inget om, då mättes inte hcg:n) och då är jag supernöjd med detta (dag 5+10 i embryonas liv), men nu har den/dem för första gången satt sig på riktigt! Nu är det bara 35 veckor kvar... Typ!

275!!!!!

En mycket glad längtansmamma

• GrukanGrace

Tack

Stork sa blankt nä efter att de fått alla underlag.

Men det löser sig. Vi får vänta. Och i värsta fall får jag åka till Sthlm nästa månad.

Kram

HRE skrev 2015-08-06 14:50:41 följande:

Åh, jag känner med dig. Mitt förra försök misslyckades eftersom apoteket inte beställt hem dropp så jag inte fick det i tid. Jag bor själv i Skåne och hade turen att min lokala vårdcentral gjorde detta (Skurup) och när de inte ville längre så tog en väninna över. Tyvärr vet jag ingen som gör det i Malmö - ringde också runt till alla.

Tjata på Stork om det är där de kommit längst. Maila allt till dem och be på dina bara knän.

Försök få en läkare att skriva remiss så kan det ev. bli lättare på en svensk vårdcentral.

Det är helt för jäkligt att detta är så svårt - tar inte ens så lång tid och man är ju beredd att betala. Mitt råd till alla här har varit att boka in massor med dropp så just detta inte händer.

Jag känner verkligen med dig.

• GrukanGrace

Vi hoppade in på dag 18 i vår behandlingsplan (var dag 9 när vi var i Athen) och eftersom allt känns bra tyckte DrD att vi skulle ta droppet snarast.

Det ska ju vara ÄL +\- 2 dagar och nu är Det dag +4 så att åka till Sthlm på lördag känns ju för sent?! Ellerhur?

Jag har droppet så allt jag behöver är någon som är villig att sätta det. Jag har en väninna som är syrra men hon vågar inte göra det hemma eftersom jag är så lättantändlig min kropp är på helspänn och om jag får en allergisk reaktion så vill hon vara på klinik/med en läkare. Men i förlängningen så bör hon kunna hjälpa mig.

Kram och GRATTIS igen!!!!!

längtansmamma skrev 2015-08-06 17:02:22 följande:

Fy vad tufft för dig. Hur pass bråttom är det med dropp för din del (sorry om jag inte läst tråden bakåt). Är det nu på stört du ska börja ta?  Pratade med en tjej som jobbar som syrra igår i ett annat ärende och hon jobbade jämt nu eftersom det är semestertider, men det bör lätta nästa vecka. När kommer de på din klinik tillbaka?

• GrukanGrace

Du får väldigt gärna ställa frågan.

Tack och kram

längtansmamma skrev 2015-08-06 21:06:54 följande:

[/quote]

Fråga Dimitri för säkerhets skull om det skulle fungera med lördag, han är rätt flexibel ibland.

Är du med i Föreningen Barnlängtan. Jag kan slänga in en fråga på det hemliga Fb-forumet om någon känner till någon i Skåne att få dropp hos, om du vill.

Jag känner med dig. Att det ska vara så förbenat stelbent och svårt att få hjälp med det man behöver. Hur mycket har jag inte jagat vården för att gå hjälp med olika små saker. Jag ska verka i föreningen för att underlätta på något sätt för sådana som vi, banne mig.

Håller en tumme! för dig för framtiden... Och såklart ska jag "smitta" av mig på dig. Det var ju rena svensk-dagen på kliniken den där måndagen, lite skoj.

• GrukanGrace

Åh det är ju nog strålande nyheter. Vi går på Nordic ivf i Malmö och är en avknoppning på Cura där min läkare arbetar 50% om jag inte minns fel!?

De har sommarstängt och är tillbaka på måndag.

Hoppades lite på dem även om det blir för sent till denna cykel.

Och jag gläds lite ned dina krämpor, det är ju tecken på omställning och graviditet. Ta väl hand om dig och tänk fina goa tankar!

Tack snälla alla! Och tummen håller vi i.

Kram

längtansmamma skrev 2015-08-07 10:23:33 följande:

Frågan ställdes redan i natt och ett svar har inkommit. Ett tips om CuraÖresund. De tillhör ju samma koncern som IVF-kliniken Falun och eftersom de ligger i framkant i Sverige med att behandla immunologiska problem medelst IL-dropp och med det lyckade resultat som de har CuraÖresund går att övertala, menar hon.

Har du varit i kontakt med dom? Finns inte de tillgängliga kanske IVFkliniken i Falun har några andra tips.

Tack till min vän, du vet vem du är (vill inte peka ut nicket här eftersom namnen står i klartext på FB) som förklarade lite mer i forumet vad det handlade om och la tyngd i det jag skrev så andra som inte är insatta i just denna typ av resa förstår mer och kunde/kan tipsa.

Lycka till Grukan!

• GrukanGrace

Jag har fått rispat livmoderslemhinnan på Nordic Ivf i Malmö. Både Pia och Srana gör det.

Nu i efterhand var det dumt i mitt fall eftersom jag har för starkt immunförsvar så stressade jag bara kroppen ännu mer men det visste jag inte då.

Kram och hoppas det löser sig.

MS81 skrev 2015-08-08 08:26:56 följande:

Hej på er!

Har lite frågor. Någon som vet om det finns någon som gör rispning av livmoderslemhinnan i Sverige? Eller behöver man åka utomlands för det? Pris? Ska det göras i cykeln innan återföring eller tidigare?

Ni som skickat mensblod för analys till Serum vad är kostnaden?

Börjar tappa hoppet efter 6 misslyckade egna IVF er (två tidiga missfall) och en misslyckad embryodonation med två superfina kläckande blastocyster. Dock tyvärr en ganska tunn slemhinna endast 7mm vid återföring. Superfin tjock och treskiktad slemhinna med samma medicinering i testcykeln omgången innan...

Testat immunsupport med cortison/trombyl och även intralipider denna omgång.

Testat omega 3 hög dos och även e vitamin.

Ekonomin och psyket börjar ta stryk...

• GrukanGrace

Jag fick risoni g som del i pågående ivf så ingen extra kostnad. Och jag tyckte inte att det kändes så mycket. Jag betydligt mer mensvärk. Men det är olika. Och det gick väldigt snabbt.

Kram

MS81 skrev 2015-08-08 16:36:16 följande:

Tack Sammet. Jag får skicka ett mail till Falun och fråga. 

• GrukanGrace

Allt är säker individuellt. Han (DrD) är för det som behandling men inte i mitt fall. Så jag vill inte alls avråda men i mitt fall så var det ingen fördel utan tvärt om.

Ledsen om jag förvirrar. Ville bara förmedla vad jag fått veta. Men det gällde ju mig.

Kram

MS81 skrev 2015-08-09 08:38:09 följande:

Grukan Grace var det Dr D som avrådde från fler rispningar pga immunförsvarsproblematik?

Kram

• GrukanGrace

Hej bifogar den plan jag fått. Har lagtvånget allt i excel för att ha koll.

MEN vi ska försöka själva i 3-4 månader eftersom DrD sa att han trodde att det var bäst för oss. Vi allt ser så bra ut förutom MF och att hi inte blir gravida trots toppen embryon.

Han tror att vi genom att behandla mitt immunförsvar så kan det gå.

Mitt höga TNF alfa blundar vi för nu och antar att det är PG av ett tidigare MF.

Ska ta nytt prov om ca 3 mån för att kolla TNF igen.

Kram

mom2012 skrev 2015-08-09 09:59:09 följande:

Hej på er. Jag har ett dilemma.... kan ni råda mig?

Jag besökte Serum I Juni och gjorde Immunologisk tester mm. Jag fick en plan och mediciner. MEN jag får inte support på distans om jag väljer (vilket vi vill) göra IVF på hemmaplan med vår svenska klinik.

Jag kände jag ville ha något som monitorerar och följer upp mig då IVF kliniken I sverige inte tar de biten. Jag kanske är onödigt försiktig?

Jag vände mig till Life Clinic och frågde om de möjligen kunde ge distanssupport för medicineringen. Det gör de MEN doktorn kräver då nytt Chicago test för immunförsvaret innan återföring av våra embryos. Det är en kostand på 550 Euro (minst) och sen resan till Athen.

Hur hade ni gjort?

Ska jag köra på Serum och spara 10 000 sek eller göra om allt igen med Life Clinic.

Hur ser era behadlingsplaner ut jämfört med min från Serum och vad var ert NK killer cell värde. Mitt var 15.6% och 464 var det förhöjda värdet.

Intralipider var 14.e dag från start med gonal-f

Kortison 10 mg

Neupogen 1/4 av 1 ml varje dag efter äggplock

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!