Jag hade samma. Det är sköldkörteln som jobbar för mycket då hypofysen drar ner sitt TDH.
I början av graviditeten är det vanligt men kan också innebära graves sjukdom. Om du är öm på halsen. Öm runt ögonen, förstorade halskörtlar, darrig, väldigt varm, eller något sv dem så kräv stt få träffa en endokrinolog.
Jag fick det men allt var bra man kan få samma värden när man är gravid första 12-14 veckorna. Kram
Solkattan skrev 2016-09-13 10:15:38 följande:
Nån som har koll på TSH?
Får lite spunk här... min barnmorska tog massa prover igår. Nu ringer hon. Mitt TSH ligger på 0.02 eller tom under. Läkaren har semester på mottagningen deras så jag ska ringa min vårdentral o be dem göra uppföljande prover. Mitt T4 låg på 19,5 vilkte var normalt. T3 ej taget. Jag tog TSH en gång för typ 2-3 år sedan efter ett missfall. Tror det låg på 0.3 då. T3 o T4 normalt. Då testades nåt Trak och det var ok.
Vad sjutton innebär detta??? när vi äntligen lyckats efter närmare 5 år. Barnmorskan babblade på om misfallsrisk. Det mystiska är att när jag googlar så har jag noll symtpom på lågt TSH. Ingen hjärtklappning eller minskad vikt. Mår som vanligt. Kanske tom piggare än vanligt. Läst att HCG kan sänka TSH. Och jag är ju mitt i största ökningen nu av HCG. Nån med liknande erfarenhet? Mailad Dr D men tisdagar är ju hans värsta patientdag så jag räknar inte med svar på en stund. Ska ringa min VC då te har telefontid igen vid 15. Men blir så nervös på detta...