• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

SaJoH skrev 2016-12-20 20:58:28 följande:

Hej!

En fråga till er som vet!

Kan infertilitet ha immunologiska orsaker trots att alla tester som tagits (ca 10 olika immunologiska faktorer, enligt fertilitetskliniken en extensiv undersökninh) är normala? De togs för att min pappa har Bechterews ryggreuma och jag har ärvt genen HLA B27. Har dock inga symptom om testerna var som sagt normala.

Mycket tacksam för funderingar!

Finns nog mer att kolla på om du har energin. Jag hade inga kir receptorer. Det är de som styr imunförsvaret vid tex dödade av främmande celler. Jag hade också låga LAD vörden och har gjort 3 st LIT behandlingsr. Det kan även va fysiska problem. Jag hade död vävnad i livmodern. Det upptäcktes inte vid hystero i sverige 2013 utan först vid en mer utförlig hystero i athen.
  • mom2012
    Radar7 skrev 2016-12-22 11:20:34 följande:

Tack. Ja jag skall fortsätta prova idag. Ett av dem igår var Lloyd men det funka inte, trots färg. Ger dock inte upp!

God Jul

De måste lösa ut EU recept. Om de krånglar för att det är en printad kopia be kliniken skicka en "hard copy" med vanlig post. Från serum har det tagit ca en vecka att få hem. Då kan de aldrig neka dig medicinerna. Lycka till!
  • mom2012
    Avokado skrev 2016-12-23 11:24:44 följande:

Hej!

Är det någon som fått ordinerat clexane och predinoslon? Jag ska ta detta från dag 5 när det är dags för FET. har det hjälpt er? Jag har även gjort LIT och ska få intralipid-dropp.

Vet någon hur mycket medicinerna kostar? Har förstått att clexanesprutorna är dyra!

God jul alla kämpare!

Mina fragmin kostade 700 kr på apoteket. En låda med 25 sprutor. 5000 ie. Sen kommer man ju snart upp i högkostnadsskyddet och därefter är det 0 kr en period.
  • mom2012
    Avokado skrev 2016-12-23 16:03:28 följande:

Ok tack för svar! Jag från inget högkostnadsskydd eftersom receptet är från London :/

Har du en bra husläkare eller gyn kanske de kan skriva ut fragmin/clexane till dig. En del läkare ställer upp.

Intralipider va inte så dyra för 10 påsar vad jag minns och inte prednisolon heller.
  • mom2012
    mumskastrull skrev 2016-12-30 11:03:01 följande:

Tack för ditt svar!

Jo jag har läst att han kan vara lite svår att få tag i. Får ta och skicka en påminnelse till honom. Hur snabbt har ni andra kunnat åka ner efter telefonsamtalet? Hjälper serum en med en immunologisk utredning trots att man inte gör själva ivf:en där?

Gott nytt år på er alla!

2015 gjorde jag enbart immunologiska utredningen hos serum och mina ivf i Malmö. Fick tydliga instruktioner om hur kliniken skulle göra min ivf samt vilka mediciner och schema. Blev gravid men fick tyvärr mf v 10.
  • mom2012
    Radar7 skrev 2017-01-01 17:38:15 följande:

Oj mom2012, beklagar. Görs det någon uppföljning på varför man får missfall så pass långt in som v 10 ändå, trots att man vidtagit alla medicinska åtgärder?

Dr d ville jag skulle göra karyotyping eller vad det heter, på fostret. Men jag fick missfallet hemma akut och var ej förberedd för att "fånga" det. Jag har aldrig haft missfall innan och inte efter...hoppas jag. Jag vet vad som va fel men ej varför. Redan i v6/v7 såg man stt fostret va -2 veckor sin storlek. Så det det dömdes ut men hjärtat slog vid varje ultraljud så det va mycket tuffa 4 veckor innan det var över. Det tog slut först när jag slutade med mediciner.
  • mom2012

För er med högt Tnf över 40. Jo det finns en liten chans att ni kan bli gravida MEN tnf värdet visar ju er vad som ev kan vara orsaken till infertilitet och misslyckade ivf. Mitt råd är att sänka tnf innan några fler försök. Kroppen måste va i balans anser jag. Själv hade jag 46 i tnf. Sänktes på 2-3 månader med celebrex. Har även testat plaquinil men ej humira. Kosten kan också ge sänkt tnf som bonus.

Ivf och äd är dyrt så stressa inte. Prioritera bra värden och passa på att ändra er kost (uteslut socker) samt att göra ev fler tester den period ni jobbar på att sänka tnf. Tex prolaktin, LAD, mensblodstest mfl. Dr d verkar ärligt talat tappat stinget lite som tänker starta cykel med så högt Tnf. Max är ju 30 i skalan o helst ska man ner en bit till under 30......

Varken serum eller dr gorgy I London skulle starta ett seriöst försök på över 40 i tnf. Kontakta en annan klinik och fråga om vad de tror om resultat för ivf eller äd med tnf över 40.......

Slösa ej tid och pengar på försök med höga tnf är mitt råd men ni gör som ni själv vill. Lycka till!

• mom2012
    pipperoni skrev 2017-01-14 16:33:05 följande:

Tack! Kör du ÄD hos Dr D?

Hur tar man Neupogenet? I magen eller intramuskulärt? Kan man använda Menopur-sprutor, eller finns det andra som är bättre? 

Ni som går hos Serum och får Neupogen, vad får ni för dos?

Neupogen sätter du du i fettet på magen.

Serum ger låga doser på 0.4 IE per dag. Då räcker en spruta alt ampull 5-6 dagar.

Jag hade menopur sprutor men fick köpa insulinsprutor hemma när de tog slut
  • mom2012
    mumskastrull skrev 2017-01-21 10:07:02 följande:

Tack för era svar, ni är fantastiska!

Han tror inte att jag har problem med min äggkvalitet utan med äggkvantiteten, samt att min ägglossning inte är optimal. Det var därför han ville att jag skulle ta AC. Jag får helt enkelt fråga honom hur han vill att jag ska ta dem :).

Jag har ännu en fråga, har någon ett tips på ett bra hotell som är prisvärt? Har läst att han har flyttat kliniken och vet därför inte om ovanstående hotell gäller med gångavstånd och så..

Hoppas ni får en fin helg! ????

(Ursäkta för alla frågor)

Dr d brukar ordinera Agnus castus varje dag oavsett cykeldag fram till dagarna innan transfer. Agnus castus stabiliserar hormoner som östrogen och progesterone så kvinnor kan få normal menscykel med hjälp av dem. Homeopatiskt preparat som finns i droppar att ha under tungan eller tablett.
  • mom2012
    trex2013 skrev 2017-01-29 16:56:38 följande:

måste rådfråga er om någon vet.

fick i dag höra av en vän att hennes väninna verkligen hamnat i en mardröms situation. hon är helt förstörd stackars kvinna.

hon har länge kämpat med ÄD och tillslut lyckats efter några år och födde en bebis för någon vecka sedan. hon har knappt haft hjälp av pappan under graviditeten och han har nu (vet inte om de är gifta) blivit totalt galen (bipolär) och vill nu separera och ta vårdnaden ifrån henne eftersom det är hans barn genetiskt!

Jag undrar om han verkligen kan vinna ett sådant mål?

på kliniken skriver man ju båda på papper och det är väl bindande juridiskt?

han kan väl aldrig ta ifrån henne barnet? snacka om mardröm!!

Ett tips till vännen är att kontakta en familjeadvokat. Är hon först ut så får han gå till hennes ombud istället för tvärtom. Fokus borde vara på barnets bästa och har han en diagnos på bipolär finns risk att han inte kan få ensam vårdnad. Tror hon kommer klara sig fint.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!