• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

MoM11 skrev 2016-06-28 15:08:30 följande:

Hej

Sitter här och deppar efter en tung vår. 6e stimuleringen i feb resulterade i ET av 2 st tvådagars (samt en 5-dagars till frysen) Då immunmedicinerade jag på eget bevåg, det blev minus. Besökte D i april och gjorde sedan FET med hans support, återigen neg.

Mellancyklerna har varit oregelbundna (tidigare alltid ca 28 dagar).

Förra var rekordkort,15 dagar. Då började jag stimulera inför första ivf hos D. På dag 8 såg det dåligt ut, endast 2 någorlunda stora folliklar. Dessutom mådde jag väldigt dåligt av stimuleringen. Efter om och men avbröt vi. På dag 11 eller 12 var jag på ul igen och då hade flera folliklar mirakulöst växt till sig. Då kunde jag inte ändra planerna igen så det fick bli Ovitrelle och hemmaförsök.

Nu var jag på ul igen inför BIM. Då visade det sig att en follikel på 15 mm är kvar.

Nu till min frågor. Är det helt kört att stimulera denna månad, eller beror det på follikeln/cystans storlek? Kommer den kunna försvinna i samband med denna mens (misstänker den kommer imorgon), eller först under nästa cykel? Kommer jag kunna ägglossa denna mån?

Jag är så ledsen för att hela planeringen redan kastades omkull av min 15dagarscykel, och nu blir det troligen så att jag inte hinner med en omgång innan hans stängning. Månaderna bara rinner iväg. Känns så hemskt jobbigt nu, har även passerat 4 år av syskonförsök nu.

Har erfarenhet av samma läge. Ivf nordic som jag gick på sa att de ej startade behandling med en cysta. De tömde den (likt äggplock fast de punkterar bara 1 blåsa) och därefter ny kontroll och sen fick jag klartecken. Det kan också va så att den spricker av sig själv men det har jag inga kunskaper om. Tappa inte hoppet fina du.
  • mom2012

Maraki73 verkligen ledsen för din skull. Vilken vecka hände det och vet ni varför? Tänkte om progesteron dippade eller om fostret avstannade. Förstår om du ej vill svara. Styrkekram till er!

• mom2012

Hej på er. Är det någon här i forumet som gjort "hysto" hos Serum som vill skicka PM till mig och berätta hur det går till joch om man blir sövd osv. Jag ska till sjukhuset Mitera Hospital redan kl 6.30 på morgonen. Tipsa gärna om det är ngt man ska tänka på etc. Jag ska sedan direkt efter OP ta mig till Serums klinik för efterkontroll.

• mom2012
    pipperoni skrev 2016-07-04 18:22:23 följande:
    Ja, det känns lite uppgivet... Jag skulle gärna ta in en andra åsikt om de tomma folliklarna, men vet inte riktigt vem jag ska fråga. Tror inte att det är plockdagen som är problemet i mitt fall - har plockats dag 11-14 tidigare med bra resultat. Däremot vet jag inte om tiden från ÄL-sprutan till plocket kan ha varit för kort. Det diffade nog på 2-3 timmar mot när jag blivit plockad i Sverige. Men jag vet inte om det lilla kan ha betydelse... Vill verkligen inte att det ska hända igen bara...
    Vad säger läkaren om de tomma? Kan de innehålla ägg några dagar senare, eller är en tom äggblåsa en tom äggblåsa?
  • mom2012

Grukangrace åååå men fantastiskt roligt och härligt! Njut :) Grattis till ditt plus. Hoppas jag kan gå samma väg i september. Kram!

• mom2012

Hej på er.
    Jag hade problem med min leverans av DHEA (fedex slarvade bort paketet eller vad man sager) så idag kom det ytterligare en burk DHEA.
    Någon som behöver DHEA så har jag. 
    Jag har 2 st Puritan's Pride  DEHA 25 mg med 250 tabletter (oöppnad) och en öppnad med ca 200 tabletter kvar.
    Jag har 1 burk prastenon (DHEA från apoteket i sverige)
    Skicka mig ett PM vid intresse.

• mom2012
    mammasusan skrev 2016-07-12 21:26:11 följande:

Måste fråga er ige, är i v.5+6 & upptäckte nyss att jag blöder lite grann :/ ska på vul imorgon, inbokat den sen jag plussade.

Är det ens idé att ta kvällens progesteron tablett Lutinus?

Kissade innan jag fick för mig att ta ett gravtest, klämde fram tre droppar till typ & stickan blev blank :(

Sluta inte med någon medicin innan det är konstaterat att graviditet i så fall avstannat. Som flera skriver kan blödning ske trots allt är ok. Men gravtest borde ge utslag så testa du igen i morgon. Kan ha varit för få droppar idag. Håller tummarna
  • mom2012
    Anonyms16 skrev 2016-07-12 18:01:51 följande:

[quote=76792174][quote-nick]Avokado skrev 2016-07-12 14:28:44 följande:[/quote-nick]

Hur gör ni när ni tar uppföljande blodprov? Antar att ni skickar blodet utomlands för analys, men var tar ni provet? Är det bara gå till VC?

Håller tummarna för alla er som försöker! Nästa vecka ska jag ha första läkarsamtalet och provtagning. Åker till Dr Gorgy i London. Hoppas jag får hänga här ändå.

Hej Avokado!

Jag har varit hos Dr Gorgy i London. Hans plan för mig var att först behandlas med intralipiddropp med tre veckors mellanrum och sen ta ett blodprov två veckor efter för att se hur mina celler ser ut. Rör med info skickade Dr gorgy till mig. Har lyckats få tag på en kvinna här i swe som ger mig droppen och som ska blodprovet. Nu måste jag reda ut med FedEx hur jag ska skicka iväg blodrören, ska nämligen ta blodprovet snart. :)

För att få lov att skicka blod måste du bli kund hos FedEx. Skapa ett konto och knyt till ett betalkort. Gör gärna det några dagar innan för det tar en stund för allt att registreras. Sen förbokar du en upphämtning den dag du ska ta blodprovet. Du skriver i tiden och så får de ett fönster på ca 3 h de måste hämta paketet. Det va mkt smidigt. Kostade ca 1000 kr.
  • mom2012
    PeeWee44 skrev 2016-07-13 11:04:39 följande:

Hej,

Det var en cysta på ena äggstocken som gör att inte mensen kommer. Så dr D vill att jag ska ta Synarela men har svarar inte på mailet så jag kan få recept på det.

Jag skulle beställa IL häromdagen så kunde dom inte beställa det på apotek Hjärtat. Såg i höstas/vintras att ni hade problem, har någon kunnat hämtat ut det?

Lycka till alla och ha en skön sommar!

Tror de menar en äggblåsa. På mig så tömde de den likt äggplock och sen va jag ok att påbörja behandling. Det är snabbaste sättet. Men dr d sätt kanske också är bra.
  • mom2012
    Stina B skrev 2016-07-15 16:19:46 följande:

Hej! Har blött lite smått en hel vecka. Försökt att ta det lugnt. Idag läste jag lite å såg att det stod att det inte var ngn fara att vara lite mer som vanligolt. Har dammsugit idag. Lyfte lite försiktigt på ett bordsben, rensade lite ogräs å nu började jag blöda mer.

Fick just hcg-värde å det låg på 9000 imorse. Blodet är rätt rött och klumpigt. Behöver jag vara orolig? Jag beräknas vara i vecka 6 på måndag. ...

Borde jag tagit det lugnare? Jag blir knäpp på det. Har bett min man dammsuga sedan vi kom hem från Grekland för 2 veckor sedan....

:( ångrar att jag ruschade runt så mkt idag.

Drick mycket c vitamin om du blöder. Kan absolut va något annat som blöder än själva graviditeten. Min kusin blödde varje månad med sitt första barn.....Hon höll på att bli tokig på kuppen men pojken är idag 6 år :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!