Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Har medicin över:
Femara, Synarela, dhea/prasteron, crinone
Pm mig
Har medicin över:
Femara, Synarela, dhea/prasteron, crinone
Pm mig
Hittade plaquelin 200 mg 2 askar med 100 vardera. Kan söka TNF-a.
Pm om ni är intresserade.
Hej!
Har fått provsvar nu och kommer troligen behöva göra IVIG. Tyvärr är det obalans i immunförsvaret med för hög andel NK-celler. Jag svarade ej på intralipider men på Ivig. Det blir svårt att få till behandlingen eftersom det är så fruktansvärt dyrt.. Är det någon som lyckats få en svensk läkare att översätta receptet så att det går på högkostnadsskyddet?
/A
Avokado, med tnf 29 blev jag gravid. Jag fick iof missfall I v.10 tyvärr, men det är inte skyhögt. Mitt tnf var 46 och sänktes till 29 med hjälp av Celebrex och omlagd kost (undvika socker som göder inflammationer). Jag har endometrios och vet att det är den sjukdomen som skapar mina kroniska inflammationer.
Jag kan rekommendera LIT, hade själv väldigt låga LAD. Fundera på att göra dem i Aten istället eftersom Dr Gorgy är väldigt dyr med sina LIT. Jag har gjort 2 LIT hos Dr G och 1 LIT hos Serum. LIT hos Dr Gorgy tar 1 dag att förbereda efter att mannen lämnat sitt blod. LIT I grekland tar 3 dgr efter att mannen lämnat sitt blod. Tänker du göra resten av din behandling hos Dr G så kanske han inte uppskattar att du gör en del I aten och en del hos honom....
Jag är absolut inte någon läkare med för höga Tnf I livmodern hade jag också övervägt en hysteroskopi. Där kan de ev. rensa så att du får en fräsh slemhinna men även göra implantation cuts. Har han pratat med dig om det?
Om du inte svarar bra på intralipider så kan du överväga ivig,men det är som du vet kostsamt. Fundera på vad du kan göra utöver ivig.
Dr G ordinerar tex höga doser av prednisolone. Jag fick 40 mg, vilket är högt, men det är också för att hålla nere tnf.
Dr G arbetar också med hydroxoclorine/plaquline. Det kan också sänka tnf effektivt men räkna med 3 månader. För Celebrex räkna med ungefär samma tid ,jag åt ca 2.5 - 3 månader.
Hej! Läste för en tid sedan något om att det inte alltid var så att hcg-värdet steg en bit in i graviditeten. Är i vecka 11 nu och hade hcg 160 122 för tio dagar sedan 124 611 idag. Behöver jag bli orolig?
Vad gjorde er förvirrade valmo? Kanske vi kan hjälpa här.
Vallmoom du har högt Tnf så rekommenderar jag dig att vänta med din fet i Falun. Lita på dr d.
Någon som är i Aten 16-17/9?
Hej! Long time no see. Har inte varit inne i tråden på några år nu, men när jag skrollar igenom senaste sidan så känner jag igen de flesta av er. Ska själviskt erkänna att jag inte tagit mig tid att läsa hur det går för er, men jag håller alla tummar och tår för att ni liksom jag har/ska lyckats. Jag fick genom ÄD och immunsupport från D en son i augusti-15, och upptäckte ikväll att jag blivit spontant gravid igen. Min fjärde spontana graviditet sedan vi började försöka för fem år sedan. Räknar som vanligt med missfall då min kropp sällan samarbetar, så varför skull den göra det nu när jag inte tagit varken medicin eller tillskott. I vanliga fall hade jag såklart kontaktat D och ordnat immunsupport via honom, men till saken hör att vi i veckan fått besked om att vår son har cancer. Framför oss har vi således en kamp för att få behålla honom, varför jag inte har varken tid eller ork att fullfölja en immunsupport via D då det inte finns utrymme att lösa alla FBC och droppordinationer som jag vet att det innebär. Jag har därför beslutat mig för att genom det medicinförråd som jag har kvar försöka få till en immunsupport light och hoppas på att detta embryo har samma kämparglöd som min son. Men problemet är att jag enbart har några askar pred och 3 påsar IL kvar. Har köpt Albyl och smörjer som en tok med progesteronkräm, men har i övrigt inte mycket att jobba med. SÅ om det finns någon i tråden som känner att de har medicin att avvara (självklart mot betalning) så får ni gärna skicka pm till mig. Vill inte ta upp detta värdefulla forum med någon snyfthistoria, vi har alla kriser här inne, men att vända mig till er är det ända jag kan göra för att på ett så så-lite-energi-krävande-sätt som möjligt försöka påverka utgången i den här oväntade graviditeten.
Hur lång tid efter hans ja svar kom hans svar om att han läst fel? Hur många euro till handlar det om? Du kanske kan få honom att bjuda på något annat tex blodprover eller hysto? Vet en tjej här i forumet som fick sina blodprover felhanterade och dr d vägrade hjälpa till där också.......