Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vilken enorm lycka Che, stort grattis till dig och sambon! Så glad att höra att du äntligen har din dotter i famnen efter alla misslyckanden och all oro.
Vilken enorm lycka Che, stort grattis till dig och sambon! Så glad att höra att du äntligen har din dotter i famnen efter alla misslyckanden och all oro.
Lill: det har aldrig diskuterats lågstimulering i mitt fall heller. Jag har fått köra maxdos alla gånger. Men jag har läst att det inte ska vara så bra för oss med lågt amh. D skakade på huvudet åt medicineringen vid mina ivf:er och menade att han aldrig ordinerade så höga doser. Du kanske kan kolla med honom vilken dos han skulle rekommendera i ditt fall. Eller kolla med SnartLycklig hur hennes behandlingsschema sett ut. Jag var också inne på metoden "Crash" som ska vara bra vid lågt amh. Tror att CFC erbjuder den behandlingsmetoden.
Japp, mina cykler förlängdes och spottingen minskade när jag fick pravidel. Har tagit dem sen oktober, så nu tänker jag att det är något annat som spökar eftersom jag nu har problem med blödningar istället. Mitt prolaktin blev förhöjt i och med den första graviditeten/missfallet och har därefter varit ständigt förhöjt även om värdet har pendlat en del. För mig tog det två år att lyckas tjata till mig behandling då de inte ansåg att ett förhöjt värde är något problem om man inte har symtomet läckande bröst. Att jag hade spottings, strulig ägglossning och var hormonellt obalanserad var för dem orelevant. Men jag upplever att allt blev bättre när jag började medicinera. Åtminstone fram till nästa missfall, för nu är ju allt galet igen. Jag har också förstått det som att även värden inom referens kan vara för höga.
Jag testade dhea i 6 månader och melatonin under ca 3 månader. Den sommaren testade jag typ allt som kunde förbättra fertiliteten så det är svårt att uttala sig om effekterna. Men jag mådde bra och märkte inga bieffekter. Gjorde min sista ivf på sensommaren och hade då betydligt bättre resultat än tidigare, förutom att alla ägg slutade dela sig förstås. Vad det beror på vet jag inte, men jag spekulerar kring ifall de höga doserna stressade fram fler ägg av dålig kvalitet. Men vad vet jag.
Någon som vet vilka flygbolag/flygplatser som är billigast eller smidigast om man ska till Aten?
Tack tjejer. Jag är också van att använda de många sökmotorerna, men jag vet sen jag reste till sydamerika att man själv kan hitta mkt billiga resor om man vet vilka avreseorter och/eller flygbolag som brukar vara billiga. Jag tänker tex att det ibland är mkt billigt med tåg till köpenhamn så om flyg till Aten är smidigt och billigt därifrån så borde jag ju utöka sökningen osv.
Sitter och filar lite på en backup-plan om det inte blivit någon graviditet till jul. Funderar då på om vi ska höra med D om en ivf hos honom kan vara en lösning. Men då kontona är tömda efter immunutredningen behöver jag göra en budget redan nu för att ens veta om det är realistiskt att tänka detta som en möjlug lösning.