• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vad skönt SL att du nu fått någon form av avslut. Alltid lättare att börja blicka framåt när man lyckats sätta punkt för det "gamla". Och glöm inte att du får använda oss här i tråden så mkt du vill, orkar och behöver för att bearbeta alla känslor du bär på! Vi är inte din man och vi kan inte vara hos dig fysiskt, men jag lovar att vi alla följer dig i med och motgång på nära avstånd ändå.

När du orkar så är även jag intresserad av lite viktnedsgångsvägledning. Inte något större problem just nu, men behandlingarna har helt klart satt fysiska spår som börjar bli svåra att göra sig av med :(

• Zwillinge86

Zin: du var ju både kunnig och intresserad av det här med omega3-innehållet i olika märken. Har sparat tipset du gav mig tidigare. Jag brukar beställa från topformula, men du tyckte att mina kapslar innehöll låg dos. Nu har de dock lanserat en nu burk och eftersom jag fortfarande inte fattar riktigt så gör jag det lätt för mig och frågar dig om denna produkt är något att ha eller om det helt enkelt är så att ditt tidigare tips är det bästa? Tack på förhand!

www.topformula.se/article/omega3_80__topformula

• Zwillinge86

Har som många andra gått på akupunktur länge, men har efter ett uppehåll nu bytt akupunktör. Var där igår och har idag ett riktigt otäckt blåmärke på magen. Har fått blåmärken förut utan att det bekymmrat mig, men det här är närmare 7cm i diameter, mycket oregelbundet och ordentligt mörklila. Tänker att nålen träffat ett blodkärl bara, inget att oro mig för väl?

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-06-28 16:50:16 följande:
    Blåmärken går jag titt som tätt, av injektioner jag tagit själv, efter blodprover, efter dropp OCH efter akupunktur. Oroar mig aldrig! Just nu är magen blåmelerad i högsta grad. Jag tror du kan vara helt lugn.

Tack för medhållet. Var mest sambons reaktion när vi vaknade imorse som fick mig att fundera. Ibland är ju vi tjejer så vana av allt som vi går igenom att vi inte noterar biverkningar mm. Men mitt förnuft säger mig att det här inte är nåt annat än just ett blåmärke, men sambon kan gott få vara lite orolig och tycka synd om mig ;)
  • Zwillinge86
    Missne skrev 2014-07-02 15:53:58 följande:
    Jag är inte heller välkommen där, efter två misslyckade IVFer och då var jag 38 eller 39. Har ringt runt lite men det är svårt i semestertider med, det är fullbokat och inte tid förrän efter semestern

Samma här, försökt få tid för Vul då D är bekymmrad över min uteblivna ägglossning och förkortade cykel men inget ställa har tid innan mitten på augusti. Och gyn.mott har jag varit så mycket hos både för äkta och "fejkade" besvär så där har jag svårt att tjata till mig en tid :( det är inte lätt med distans behandling i Sverige och framför allt inte under sommaren!

Hur går det för dig, har du fått mens än? Här verkar äl utebli även denna cykel :(

Och ang Karolinakliniken så är inte jag heller välkommen där efter tre misslyckade ivf:er, trots låg ålder....
  • Zwillinge86
    OneLife skrev 2014-07-05 16:08:05 följande:

Tack Snart Lycklig!

Jag trappade ner kortisonet så som Dr.D sa..halverade dosen var fjärde dag.

Hmm..vet faktiskt inte vilken i ordningen det är.. :)

Den senaste listan som jag har sparat är från 9/6 och då var det 15 Aten-bebisar födda :) men det känns som att det är fler som fått barn sen dess så det kanske vore bra om listan uppdaterades igen!
  • Zwillinge86

Ynka: är det clexane/fragmin du behöver? Skrev inte någon i tråden härom dagen att hon ville sälja sin immun-medicin inkl clexane, tror det var April....

Annars kanske du kan skriva ut receptet på en annan skrivare så att underskriften ser ut att vara original. Jag har själv lekt med skrivarinställningar en hel del för att manipulera utseendet på Ds namnteckning. Han har godkänt detta, men jag har inte testat att använda receptet än. Sist men inte minst, grattis till plusset!!!!!

Robsab: vilken galen kommentar av din läkare!!!!!! Jag var 24 när vi började med fertilitetsbehandlingarna och har sedan dess legat på gränsen till övervikt, om man använder bmi som mått, men det är aldrig någon som kommenterat min vikt. Har däremot fått 450ie menopur + 150ie puregon varje gång pga av att jag är svårstimulerad, så din dos måste verkligen anses som mild stimulering! Känns nästan som att läkaren gick in för att kunna kommentera din vikt. Vilken kränkning, grymt oproffessionellt!

Håller alla tummar och tår för att ni lyckas nu! Går själv i tankar om ivf i Aten till jul om vi inte lyckats innan dess. Så om/när du orkar får du gärna inboxa mig lite detaljer kring behandlingsupplägget (hur lång stimulering, hur länge ni var på plats, kostnader osv).

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-07-13 13:28:44 följande:

Jag tror dock att D inte jobbar under julen. Kolla upp det, så du får en bra plan.

Tack, det ska jag verkligen göra ????
  • Zwillinge86

Någon av er som använt pregnyl istället för progesteronstöd? Läst att en del tar injektioner var 3:e dag efter ägglossning eller vid plus, några erfarenheter?

• Zwillinge86
    Redan47 skrev 2014-07-15 22:59:13 följande:

Jag, men Inte istället för, oxå. Vid ÄD serum. Transferdag och varannan dag, 3 injectioner. 1500IU.

Okej så både och :) hur länge är tanken att man tar injektionerna då?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!