singhatjejen skrev 2013-05-01 21:48:28 följande:
Oj vad det rör sig i tråden :) Har skummat igenom lite - får se hur mycket jag kommer ihåg..
TWH: Fantastiskt härligt att höra hur långt du kommit och hur bra det går!
Holly: Det är underbart att det faktiskt blir bebisar - tänk att de är två månader redan!!
Angla: Tänk att du överlevde!!
trist med blåmärkena, hade nog försökt stå ut om det går...
Che: Skönt att det gick bra med proverna denna gång - hoppas du får goda besked!
Södertjej: Lycka till hos dr D. Själv tycker jag det är skönt att bo på Olympic nära kliniken - när jag bara åker ned fram och tillbaka själv för att bara besöka kliniken. Det går ju att ta tunnelbanan därifrån också om du har mer tid och vill se dig om. Men annars är Halandri faktiskt ett mysigt område.
Blingbling: För mig verkar immunproblemet ha blivit värre efter min första graviditet. Ren blåtur att min lilla grabb finns överhuvudtaget - och nu verkar det ju streta emot otroligt att bli gravid med syskonet.
Har ju vilat denna månad men enligt dr D:s order ska jag ju ta IL och FBC var 10-20 dag och det kom sig att jag gjorde FBC på dag 19 och mina trombocyter var skyhöga - trots IL fem dagar tidigare. Eftersom jag "vilar" har jag ju inte tagit andra stödmediciner men jag började cykeln med en rejäl akupunkturomgång för att få kropp i bättre skick - och även öka chanser för fina ägg. Jag frågade dr D om det kunde vara så att min kropp attackerade ett möjligt embryo och han trodde absolut att det kunde vara så. Så nu har jag order om snabb FBC igen för att kolla upp hur kroppen beter sig.
Har också bearbetat en vårdcentral hårt om hjälp och senaste "kravet" från dem är att jag ska lämna in skriftlig ordination från dr D om IL och FBC. Sedan ska de diskutera ärendet under ett gemensamt möte med medicinskt ansvarig.
Enligt dem är det ansvarsfrågan det hänger på. Det är ju liksom en annan läkares ordination - som han vill att de ska genomföra, och går något fel blir det deras ansvar...
Vet någon av er någon bra sida jag kan hitta något som kan hjälpa mig i argumentationen. För de vill ha in allt skriftligt... Vill bara öka chanserna och deras kunskaper så jag får hjälp.
ok så i vila ska du ta IL dropp var 10-20 dag?
För Dr D har inte svarat hur jag ska göra denna månad efter missfallet när vi inte försöker...så jag kanske ska ta ett dropp nästa vecka, som jag skulle gjort en månad med försök (ca 5-6 dagar efter ÄL).
Lycka till med VC!