Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej tjejer!!
Jag hoppar in här för att ni ger mig hopp. (samt att Zinfandel gav mig en välbehövlig spark där bak!)
Jag fick mitt 5:e missfall i förrgår.
Har försökt i 2½ år.
Jag är 41½ år.
Inga barn sen innan.
Tog Fragminsprutor nu i 3 veckor o förra gången också pga APC resistens som upptäcktes på missfallsutredningen.
Har även provat 1/4 tabl barnalbyl redan innan jag visste om APC resistensen,
också nu innan plus från ÄL tog jag det, men det blev ändå missfall i v 8.
Det längsta vi kommit var v 11 (o då hade vi sett hjärtat slå några veckor innan missfallet)
Första graviditeten var "naturlig" o resten med hjälp av Pergotime.
Har precis mailat min historia till Life Clinic i Aten.
Vet ni om man måste göra IVF i samband med immunobehandling eller kan jag prova att bli gravid med Pergotime?
Det har ju fungerat att bli gravid av 5 försök med Pergo, utan de verkar det inte fungera längre.
Har tagit sammanlagt 6 kurer, men på första blev vi förbjudna att försöka pga 3 blåsor o då lydde vi läkaren.
Men när samma sak hände andra kuren var vi olydiga o det var då vi gick till v 11 o det var "bara" ett foster på VUL.
Så efter det missfallet har vi försökt på egen hand, varannan månad utan o varannan med Pergo (paket kvar på receptet o köpt av vän som inte längre behövde) Har 1 paket kvar.
Så då tänkte jag, efter pepp av Zinfandel, att nästa gång ska vi satsa allt. Först ska vi kolla med Aten om de kan hjälpa oss, så Pergotime får nog ligga i skåpet några månader till.
Men det är svårt att ta steget att ta saken i egna händer, när läkarna inte verkar bry sig o bara skyller på min ålder.
Min Mamma födde barn när hon var 42.
Jag fick visa leg på systemet senast förra sommaren o läkaren på missfallsutredningen sa att jag ser ung ut för min ålder, o att det är positivt i fertilitetssammanhang.
På VUL igår (annan läkare) var äggstockarna fina o äggblåsorna bra o det såg ut om jag kanske är yngre fertilt sätt än min biologiska ålder !?
Men varför får jag då bara missfall?
Ibland vill jag bara ge upp, men det är också ett stort steg att ta, är inte redo för det än.
En gång till, bara en gång till....kanske bebis början av 2014?!
Hur många av er här i tråden har gått hela vägen till bebis tack vare Atenbehandling, eller är gravida nu?
Kram på er alla kämpar