Zinfandel skrev 2013-04-17 07:59:28 följande:
Che: du ska INTE sluta med något!! Ta dina prog direkt!! Du behöver antagligen som de flesta andra immunterapi innan graviditet, det var snävt nu och lite av en chansning, en chansning som fortfarande har stor chans att lyckas. När litade vi på EN enda gyn sist, håll ut!! Om det visar sig att det mot förmodan gått åt h-e så skickar du blod till RFU och så utgår ni därifrån, då kan ni behandla rätt från början och det är viktigt. Men avvakta nu och se.
Men menar du på allvar att detta har stor chans att lyckas?
För det fanns ingenting i hinnsäcken, inget foster alls...i v 8+2!!
o jag vet att vi inte kan ha blivit gravida efter det, bara den 2/3 o sen reste vi till Aten helgen efter det o sen plussade jag helgen efter det
Visst kan jag ta de progesteron jag har, men sen är de slut (23 st kvar)
Jag har ingen läkare som kan skriva ut fler, den på RMC "tror inte" på progesteron!
Jag trodde att en ofostrig graviditet var ett kasst ägg med stora fel från början, då borde väl inte immunbehandling ens hjälpa?! Kan det vara just pga immunbehandling som kroppen inte fattar att stöta ut det?
Det låter så lätt att när du skriver att jag bara ska skicka blod , men jag har ingen aning hur jag ska kunna få tag i sådana rör o få de proverna tagna här i Sverige. Då måste vi nog till Aten igen.
(vi har inget sådant på mitt jobb, tar aldrig blodprover, sätter bara nålar o injicerar kontrast)
Just nu orkar jag ingenting, kroppen är som bedövad o så tung o tom...
Lully Hill skrev 2013-04-17 07:53:29 följande:
Che; Prata med läkarna och berätta hur du känner. Visst kan du bli sjukskriven. Det blev jag vid missfallet vi hade för 12 år sen.
Du ska inte misströsta vännen! Om du har immunproblematik så angriper immunförsvaret kanske ägg ämnena i dina äggstockar. Du kan behöva immunterapi ett tag innan ÄP. jag frågade DR D engång om man kan rädda en spontan obehandlad graviditet med immunterapi och han sa att han aldrig lyckats. Man måste få behandling INNAN för att kroppen ska vara lugn och acceptera embryot. Det hinner bli för skadat för att överleva annars.
Upp med hakan vännen om detta nu går åt skogen så ska du se att det kommer att gå med ordentlig immunterapi i god tid före äp och et. Visst kommer du bli mamma en dag!
Styrkekram
Jo men nästa gång jag träffar en (ny ) läkare är på tisdag em o jag sjukskrev mig själv just en tisd em.
Så hur gör jag innan dess, då vet jag ju inte ens om jag kommer att börja blöda innan VUL eller inte?
TWH skrev att Dr D sagt en gång att IL var 80 % o Fragmin 15% o resten 5% av den lyckade behandlingen.
IL dropp fick jag i Aten, som tur är visade sig i efter hand eftersom det måste ha varit ca 7-8 dagar efter ÄL!
Dr D rekommendation som vi pratade om i Aten var just IL ca 6 dagar efter varje ÄL o sen i o för sig resten av medicinerna lite tidigare än det blev denna gång, eftersom vi inte visste o inte försökte den månaden pga att det var direkt efter missfall.