• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vilaa: Åh, hoppas han ringer nu då!! Lycka till åter igen!! :)
    Sjuk nervös här... ska strax åka o hämta upp mitt FBC svar... vet inte vad jag ska förvänta mig... Borde jag tiga till mig nya remisser tro? Även om jag inte kanske kan få svar på dem förrens den 28:e...?

• Solkattan

Snartlycklig: aaaaah... Inte nervös... Nu har lymfocyterna , monocyterna, neucyterna , trombocyterna, samt lekocyterna stuckit iväg...!! Gu va jag vill tolka detta till "min fördel"... !! Nåt är det som händer åtminstone... Jag lyckades tiga till mig en ny fbc. Samt tillägget beta hcg. Sköterskan letade i tio min för att hitta lab koden till hcg:et. Är mest pensionärer som går på denna mottagning. Brukar dr d ordinera dropp då leokocyterna stigit till 13.4.. (ref 3.5-8.8)?

• Solkattan

Che: jag tog leokocyter innan ivf:andet och låg då på 4.5 sen steg det efter första il droppet till 5.9. Efter äggplock till 10.8 sen 10.7 och nu på ruvardag 9 är det uppe på 13,8. Lymfocyterna har varierat 1.5 -> 1.7 -> 1.1 -> 1.1 och nu 1.9. Neutrocyterna 2.6 -> 3,7 -> 9.1 -> 9.0 och nu 10.8. Ska så klart Maila dr d o fråga om råd. Men det känns skönt att förbereda sig på om jag måste boka buss/tåg till Stockholm/Göteborg de närmsta dagarna för il-dropp... Vilaa: hur gick det.. ?!!

• Solkattan

Nu börjar det bli olidligt spännande. Knappt sovit nåt inatt. Uppe o letat blod... :( är på ruvardag 10. Sist kom blodet på den dagen. Igår kväll kände jag mig frysen o lite ont i kroppen. Blir så rädd att min kropp börjat nån kamp att göra sig av med ägget.. :(. Mailade dr d o frågade om jag borde ta ett dropp. OM jag inte hör något ifrån honom idag så funderar jag ändå på att boka tåg upp till Stockholm på långfredagen för dropp. ( bara syster m nu kan !). för man kan väl inte överdosera il.. ? Är två veckor sen förra droppet nu på lördag... Snartlycklig: ledsamt med det tråkiga resultatet... Hoppas du ändå kan få en relativt glad påsk... Och njuta lite av den förmodade ledigheten...

• Solkattan

TWH: förlåt att jag skrattar lite... läste musfall...  (som om hela "musen" ramlade ut!) ...förmodar att det ska vara missfall... lite lättroad så här på skärtorsdagen... :)

Funderade på det här med progesteron. Jag hade ju skyhögt värde på 269. Läste att det normala var runt 20-50. Är det verkligen "nödvändigt" att ta de där vagiatorierna..? Kanske inte så konstigt att man är förstoppad...?

Kollat upp tåget nu till Stockholm för IL-dropp. Bokar i eftermiddag. Även om jag inte hört något ifrån Dr D.
    Börjar hoppas på att plus nu. Vet att det inte är någon garanti för barn bara för att man får ett plus. Men det är ju åtminstone första steget. Kommer ha sån ångest inför första VUL:et... (OM det nu är ett plus på g..)...
    Förra gången var det ett befarat  MA. Mitt under jul/nyår. Fick vänta i dryga 2 veckor för nytt VUL. Som tyvärr då visade att det var MA. Kommer det bli samma sak igen så får "männen med de vita rockarna" komma o hämta mig.. :(. Önskar att man inte hade dessa erfarenheter i ryggsäcken....

• Solkattan

Nu har jag fått svar ifrån Dr D....

Hello XXX
    Thank you for the update. 
    I don't know if you need infusion or not. By now you must have some pregnancy symptoms. 
    If you have them or you are not sure, please arrange an infusion today. 
    Do you have any night sweats?
    If not then it will be good to wait until tomorrow. 
    Tomorrow you can have a blood test for FBC and BHCG. I think that by then we will know. 
    All the best

With kind regardsDr Dimitri Papanikolaou

F*n vad jag hatar att behöva ta mig till Stockholm eller göteborg för droppet.... det går omöjligen att hinna idag...!!
    Sen så har jag noll möjlighet att ta FBC och HCG imorgon. Eller jag kan ju ta det.. men min läkare åkte på semester igår och återkommer först den 28:e. Så svaret kan jag först få då. Lösningen är väl att ta mina Karolinska remisser och åka till Stockholm för att ta proverna.... :(.
    Ska nog kasta mig på telefon o boka tid för IL imorgon. Det är väl det "bästa" jag kan göra... för ingen chans att jag hinner till Stockholm/göteborg innan de stänger för IL-sättning idag...??
    Usch va det känns stressigt... önskar att jag hade nån läkare på hemmaplan som kunde sätta droppet.... :(
    Hur skulle Ni andra ha gjort...??
  • Solkattan

Fidelia: Åh, hur har det gått för dig och ditt ökade FBC...? Har du fått ner det med hjälp av IL..??
    Tåget bokat. Sambon kommer bli såå glad att jag ska på utflykt imorgon igen....
    Egentligen kanske jag borde ta ett hemma gravtest..? Men usch... jag vågar inte.... åker hellre fram o tillbaks till Stockholm o chansar än att ta smällen med ett blankt gravtest...

• Solkattan

Åh jag är i shock!!!!
    Näj jag har inte testat... men fått ett mail ifrån hälso o sjukvårdsledningen i vår stad....

Hej XXX! Jag kan glädja dig med att hälso- och sjukvårdchef  YYYYYY kommer att se till att du får hjälp. De kommer att kontakta dig.

Hoppas du får en trevlig påsk!

Med vänlig hälsning,

ZZZZZZ

Men ..fatta !! Jag kommer kunna få hjälp med droppet på min hemort...!!!
    Ni grinar jag!!! Herregud va glad jag blir....
    Tänk att det "kanske" (har ju inte sett resultatet än) att min "insats" att pressa lite politiker på kvinnodagen kunde ge resultat...!!
    Är alldeles skakis här...
  • Solkattan

Zwillinge: Självklart kommer jag uppdatera här i tråden hur det kommer gå med "hjälpen"... är så chockad att det verkat lett någonstans. Hon som undertecknat brevet tycks vara nån som jobbar för Stockholms landsting..?!
    Så det kanske har varit o snurrat långt bort i världen..? :)
    Kan man vara till hjälp för andra i samma sits så blir jag ännu gladare... :). Ju fler vi är tillsammans ju starkare vi blir..!! :)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!