• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Nån med råd.. ? Nu ringde de från ivf kliniken. Mitt e2 låg på 2200. Om det är under 9000 imorgon så ska jag ta äl sprutan. Om det är över 9000 så får jag coasta. MEN mina blåsor var ju de flesta runt 12-14 mm i storlek... Har en känsla av att de inte hinner bli "klara" om jag tar äl sprutan imorgon kväll redan... :(. Har ju tidigare haft bortåt 20 blåsor på varje sida men endast 5-6 ägg ut. Denna gång ville jag ju ha ut många ägg. Och hoppa över insättning o frysa... Tycker ni att det är idé att försöka övertala läkaren att vänta ut äggen ... ? Har ju gjort ett par ivf:er nu och tycker att jag ser en samband. Att de är för ivriga att plocka ... Nu går jag på "ny" klinik o alltså ny läkare. Som inte behandlat mig tidigare... Vill ju inte bli överstimulerad heller. Men tror inte jag ligger så risigt till... Närmare 40 år så borde det inte vara lika vanligt med ös.

• Solkattan

Tack för alla era "råd" om ett eller två ägg... Känner ännu mer att jag verkligen vill testa två denna gång ! Gillar skarpt lott resonemanget.. :) Nån med råd om min fråga om att ta älsprutan "för tidigt"? Visst bör äggen vara runt 18 mm innan man tar älsprutan.. ? Kan verkligen blåsor på 12-13 mm växa tills sig redan tills imorgon kväll.. ?

• Solkattan

Vilaa: maxad härinne hade påsar över att sälja...inboxa henne ! Jag planerar att köpa av henne men har inte samma panik när jag ändå har några påsar kvar. För sättning av droppet så finns väl vad jag kan se tre enkla alternativ. Åka till Falun, Stockholm eller Göteborg...

• Solkattan

TWH: strålande !! Du måste informera oss mer framöver.. ! Jättekul !! Che: också skickat fbc o ej hört nåt. Skickade i ons eller torsdags förra veckan.

• Solkattan
    Redan47 skrev 2014-04-01 13:13:52 följande:
    Snart lycklig ; din styrka att välja det som är rätt för dig, det är att vara en förebild det oxå. Du är ansvarig för din hälsa, det är att bygga självkänsla. "Bara döda fiskar följer strömmen..."

Precis vad jag också tänkte skriva... :)
  • Solkattan

Yes.. fick igenom att fördröja äggplocket en dag. Känns inte rätt att plocka så tidigt...
    Mitt E2 hade endast ökat från 2200 till 2600 nånting. Så det var ju ingen jättehöjning.
    Hoppas nu inte mina två 17 mm äggceller hinner bli övermogna..? Men de på 12 mm borde ju ha hunnit växa tills sig med ca 2 mm per dag.. alltså runt 20 mm på fredag ?
    Ska bli sååå spännande med äggplock denna gång.
    Åh, nu vill jag bara ha fredag! :)
    Känns hoppfullt att de gick med på mina krav att förlänga sprutperioden... det borde ge mig större chanser att övertyga dem om två ägg nästa vecka vid återsättning...!? :)
    Nu ska jag åka o hämta mitt 2:a FBC värde..  :)

• Solkattan

Mysko... Hämtade ut resultatet från min andra fbc nu. Jämförde med första fbc:et. Och fem värdet hade stigit.. ? Borde inte mitt andra fbc visa lägre siffror då jag tagit il dropp emellan provtagningarna... ? Visserligen ligger de fortfarande inom referensintervallet. Kände mig inte alls sjuk eller så vid andra fbc:et. Ska bli spännande o se hur fbc förändrats efter äggplocket...

• Solkattan

Lill: vet inte hur jag gör med droppet.. ska Maila fbc till dr d o fråga. Planerar att åka till stockholm på lördag o ta det annars. Pred har jag tagit 10 mg om dagen sen sprutstart. Ska öka till femton nu på tors. Fragmin 5000 kör jag också sen sprutstart. Kommer ta trombyl först efter återföring.dr d tyckte blodförtunnande först efter återföring. Men min sv. Läkare tyckte vid sprutstart. Nåt rätt måste han väl få.... :)

• Solkattan

Vilaa: har mailat både denna vecka o förra utan att få svar från dr D. Nu strax ska jag maila mitt andra fbc. Hoppas han svarar snart så jag vet om jag ska ta droppet på lördag eller ej. Måste boka tågbiljetter mm upp till Stockholm. Tråkigt med ytterligare en stängd dörr... Är det droppsättning eller blodprovstagning som "skitit sig".. ?

• Solkattan
    leah2012 skrev 2014-04-02 12:17:36 följande:

Mitt dröjde inte. De bara skrev nej vi skulle inte ha betalat. Har du inte fått ngt svar än?
    Jag har inte heller hört nåt från FK? Iof. skickade jag in för drygt en månad sen... landstinget i Värmland. Har Ni andra också fått nekande svar..?

Usch.. Dr D är tyst som graven. Har bokat upp tid för dropp nu på lördag i alla fall. Men vet ju inte om jag ska ta det eller ej..?? I min treatmentplan så står det "not confirmed" - but probable aorund day of egg collection. Depends om previous blood test.
    OM jag inte hör nåt från Dr D innan lördag.. "borde" jag ta droppet i allafall då..??!
    Mina värden steg ju istället för sjönk av droppet. Men jag kom ju på att jag faktiskt hade en inflammerad benhinna runt andra FBC:et. Gjorde "drettont" och var som en varm bula på skenbenet. Kanske höjde den FBC värdena..? (och inte droppet i sig). Värdena låg ju inom referens...

lill111: Jag blödde så himla mycket förra misslyckade FET försöket när jag tog både fragmin 5000 och trombyl. Så därför fegar jag lite med trombylen. Vet inte om det "hjälper" men jag vill inte blöda som en gris vid äggplock på fredag....
    Dr D skrev annars i min treatmentplan att börja med fragmin o trombyl efter transfer. Men eftersom jag är lättstimulerad med risk för ÖS så känns det tryggare att blodförtunna med Fragmin vid stimuleringen också...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!