• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

BusigaSyrran skrev 2018-03-07 16:36:05 följande:

Tack för att du skrev att de stämmer. :)

Vi ska ta Skype möte på fredag och gå igenom lite mer.

Är lite nervöst men jag hoppas att dom eller serum hittar vårat fel.

Lycka till. Det kommer att gå jättebra. Skriv ner frågor ni har för det är lätt att glömma. Ha gärna papper och penna om ni vill skriva ner något han säger. Kram
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2018-03-11 12:16:10 följande:

Anledningen till att jag vill veta på ett ungefär vad det kan kosta är just pga våran budget ska man räkna upp till 15.000 eller mindre. För de va typ den summan många räknar med om man gjorde IVF utomlands även om jag inte ska göra det.

Jag har pratat med DrD i fredags men glömde fråga på ett ca pris och vilka hotell tänkte därför folk här i tråden visste på vad de har gjort/lagt.

Agnus castus har jag ätit innan och de tyckte han jag skulle fortsätta med, Omega 3, magnesium, Dvitamin och vitamin tabletter med folsyra äter jag sen flera år tillbaka. Munkpeppar provade jag i ett år, slutade för ca 4månader sen.

Vi har bott på ett hotell som heter Athens la Strada. Det ligger bra och hade väldigt sköna sängar. Det ligger nära Plaka. Ligger på gångavstånd till mycket.Vi har valt att inte köpa så mycket mediciner i Aten utan bett d att skriva eu-recept och hämtat ut på apotek hemma. IL verkar han inte använda så mycket längre, går mer över till neupogen om man gör ivf eller äd. Tänk på att ni checkar in bagage om det blir mycket mediciner.
  • PeeWee44
    MoM11 skrev 2018-04-13 17:43:05 följande:

Grattis Ariellan och Tumvante! Härliga nyheter!

Jag åker ner i nästa vecka för FET.

Kan någon rekommendera ett bra hotell inne i stan, helst nära nya kliniken? Jag har alltid bott nära gamla kliniken, och ska göra FET där även denna gång. Men jag ska troligen även till nya kliniken samt att det kan vara kul att vara lite mer centralt iom att jag är där ett par dagar denna gång.

Vi bodde på ett väldigt häftigt hotell Athens La Strada nära Plaka. Sist vi var där.

Lycka till! Kram
  • PeeWee44
    lill111 skrev 2018-05-30 21:52:26 följande:

Åhh, tack för snar! Nä ingen immunbehandling, bara hystro!

Jag blev tveksam då alla rekommenderar penny för hystroskopi och så får man inte träffa henne?

Det är ju hennes ögon man vill ha på slemhinnan eller?

Vem gick igenom dvd filmen med dig? Tack för svar!

Jag tror inte det spelar någon roll om Penny kollar eller dom andra läkarna. Det är ju inte hon som opererar. Läkaren som opererade mig hade jag fullt förtroende för då han varit i England och opererat i flera år. Det kommer att gå jättebra för dig! Penny kan ju säkert kolla i efterhand om det är något. Kramar
    lill111 skrev 2018-05-30 21:52:26 följande:

Åhh, tack för snar! Nä ingen immunbehandling, bara hystro!

Jag blev tveksam då alla rekommenderar penny för hystroskopi och så får man inte träffa henne?

Det är ju hennes ögon man vill ha på slemhinnan eller?

Vem gick igenom dvd filmen med dig? Tack för svar!

Jag tror att det inte spelar någon roll om Penny kollar eller dom andra läkarna. Den läkaren som opererade mig hade jag fullt förtroende för då han varit i England och opererat i flera år. Dessutom är det inte Penny som opererar så hittar hon något som inte operationsläkaren hittat är det ju ändå försent. Det kommer att gå jättebra för dig. Kramar
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-06-17 09:09:45 följande:

Jag har ju gjort ÄD och vet att det är vanligt med blödningar då, även om det nog inte är vanligt att störtblöda. Ingen av de svenska läkarna har velat/kunna förklara orsaken till varför blödningar är vanligare vid ÄD, men de ordinerar ökat östrogenintag iaf. Själv tror jag att teorin om hormonobalans kan vara rätt. Har inget att förlora med hotande missfall så jag pillar gärna i mig allt som kan ha en positiv effekt.

Då jag inte haft någon färsk blödning sedan igår morse var tanken att sluta med cyklo-f nu idag och från och med i morgon börja dra ner på östrogen och progesteron, har varit uppe varit uppe var 3:e timme även under natten för att ta medicin. Men så var det en ny blödning där tidigt imorse. Inte stor, men färsk. Suck. Hoppet försvann liksom lite nu. Tog sista cyklo-f på den första 24h kuren och inget mer blod sedan dess. Har inte bestämt mig för om jag ska bortse från den lilla blödningen och avsluta cyklo-f kuren då jag varit blödningsfri (nästan) i ett dygn, eller om jag ska börja på en ny kur i och med morgonens blödning.....

Det här med restriktionerna är också svårt, jag har ju levt på som vanligt innan. Förutom att jag försöker leva giftfritt och kör med avhållsamhet. Undviker också om möjligt Vul då jag inte vill föra in nåt i livmodern som kan störa fostret. Men nu känns det svårt att inte bara ligga ner och känna efter, dels för att jag är trött men också för att jag bara blött när jag rör mig. Tror nog inte att helt sängliggande spelar så stor roll, men vila är nog bra. Och eftersom jag är livrädd för ett nytt blodbad vågar jag ju ändå inte lämna hemmet. Men har också en treåring hemma som inte är med på tåget riktigt <3 Att gå till jobbet innan det här är över känns otänkbart, ska jag sitta där och oroa mig för blodbad och missfall hela dagen?! Men vet inte vad som förväntas av mig?

Får försöka tjata till mig en ny undersökning i morgon för att försöka få nån indikation på åt vilket håll det går. Det här limbot gör mig tokig. Men är rädd att de tycker att det är för tidigt för uppföljning, men visst måste man kunna se någon förändring åt nåt håll på 3dagar!? Om inte annat borde jag väl kunna kräva att de tar ett hcg för att se om graviditeten avstannat. Och visst borde de kunna skriva nåt intyg till jobbet, eller måste det gå en backa först?

Ååå din stackare. Håller tummarna för att det ska gå vägen. Jag har fått cyklo-f utskrivet av min gyn här i Sverige. Jag ska absolut ta det om jag börjar blöda. Så ta du cyklo-f, Vad har du att förlora? Kämpa på. Kram
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-06-18 13:52:09 följande:

Äntligen! För vår del kommmer det vara stor skillnad att inte vara hänvisade till landstingets goda vilja att ta emot oss som privatbetalande patienter, vilket de idag inte gör.

Hur går det för dig? <3
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-06-19 12:03:26 följande:

Hcg sjunkit med några hundra enheter på en vecka så nu kan vi officiellt konstatera att jag har inte bara ett hotande utan ett pågående missfall. Hade hoppats få behålla hoppet till Vul på torsdag, men nu vet jag vad jag har att vänta. Slutar jag med medicinerna bör det komma igång till helgen. Glad midsommar till mig helt enkelt!

<3 kram
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2018-06-19 13:33:50 följande:

Riktigt svårt att få utskrivet medicin här i Sverige trots att vi har papper på mediciner så vill apoteket att de ska skrivas utav en svensk läkare. Svenska läkaren nekade mig medicinerna men sa att jag kunde få en liten kur antibiotika däremot inte hela som jag behöver på 30 dagar. 400kr fattigare efter gyn utan någon hjälp.

Dr D sa mitt immunförsvar går upp o ner men inte svarat på om han tror de kan bero på bakterierna jag hade enligt serum då de även hittade död vävnad i livmodern är jag i min man mer inne på att där är vårt gravidktetsproblem med nummer två.

Vi är inne på att strunta i Dr D behandling iaf denna månaden för att bara köra serums kur med antibiotika osv.

Vet inte alls hur jag ska kunna få utskrivet dropp, sen blodförtunnande och jag vägrar trycka i mig egna sprutor för den blodförtunnande gör ont och jag får sån ångest och panik attack.. hoppas de går ändå, ägglossning nästa vecka. :)

Gå på ett gammalt hederligt apotek inte dom privata, där kan du hämta ut recept som du skrivit ut på färgskrivare från dr d.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-06-21 11:20:11 följande:

Nu sitter jag i väntrummet och beredd på det slutgiltiga beskedet, mitt 5:e missfall varav det 3:e efter att jag precis gått in i vecka 7. Egna eller donerade ägg verkar inte spela någon roll inte traditionell immunsupport heller. Nyckeln till syskon är fortfarande oklar och pengar och ork är tyvärr slut. Är det nu vi kastar in handduken och påbörjar processen att acceptera att vi nog inte blir den familj önskat?

Lider med er. Ge det lite tid och läk så kanske ni hittar ork och pengar för att fortsätta. Vi har valt att fortsätta i St Petersburg så vi kommer även att överge makens spermier och göra embryoadoption, blir man godkänd för deras pengar tillbakagaranti så får man 80% tillbaka om man inte får ett levande barn. Fyra insättningar med ett embryo ingår. Vi börjar med en hysto innan vi vet om vi blir godkända och blir vi det ingår hyston. 11 900? kostar det. Kramar till er. <3
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!