• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mumskastrull skrev 2017-11-19 20:36:31 följande:

Tack! Och tack så mycket för all information du har givit!

Hoppas bara sjöhästen vil stanna.

Vi satte in en 5-dagars. Egna ägg och spermier. Hade pratat om att göra ÄD men har några kvar i frysen. Gjorde ivf:en här i Sverige, men immunbehandlingen av Dr D. Det var mitt tredje immunförsök. Det som var annorlunda den här gången var att jag har ätit Lchf sedan 3 månader tillbaka samt hysteroskopin med implantationssnitt hos Serum i somras + AB behandlingen.

Hur såg din medicinering ut denna gång? Vilka mediciner har du tagit? Serum tyckte inte jag skulle använda så mycket immunsupport som Dr D tycker. Vi gör äd hos D.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2017-11-20 18:13:18 följande:

Kalmar.

Jag kan skicka en påse till dig. Om ingen bor närmare. Bor i Stockholm. :)
  • PeeWee44
    LadyMaria skrev 2017-11-20 18:46:26 följande:

Hej tjejer!!

Asså vad har jag gjort... jag har tagit dubbelt så mycket Neupogen än vad D har skrivit att jag ska göra... så klantigt..... jag skulle ta 0.15mg per dag och jag har tagit 0,3 mg i tre dagar!! Har såklart mailat honom om detta.... men vad tror ni??? Kan det vara kört för mina ägg nu? eller nått annat.... känner mig så orolig. Skit också... så mycket mediciner att hålla koll på....

Det är säkert inte någon fara. Jag burkar ta en hel flaska ibland. Och alltid 0.5 annars.
  • PeeWee44
    mumskastrull skrev 2017-11-20 23:07:17 följande:

Jag började med kortison 10 mg och trappade upp till 20 mg vid ägguttag. Sen har jag sedan återföring tagit Clexane 4000iE 1 gång/dagl, trombyl 75 mg + vanliga vitaminer med folsyra och fisktabletterna 3st/dagl.

Det har blivit 7 st IL-dropp från sprutstart fram till nu.. Enligt Dr D är mitt immunförsvar "not settled". 

Jag kan förstå dem, är själv lite skeptisk till den höga kortisondosen. Min svenska ivf läkare vill gärna att jag slutar med kortisonet. Är det fler mediciner de är skeptiska till?

Jag ska hålla alla mina tummar och tår för er! Det är verkligen eran tur nu!

Jag gör ju äd så det kanske skiljer sig. Har tagit 0.5ml Neupogen upp till 1ml vid insättning och Serum tyckte nog att jag inte skulle behöva det alls.

Hoppas på att det är vår tur i februari och att implantationssnittet är lösningen. :)
  • PeeWee44
    finee skrev 2017-11-20 14:46:10 följande:

Mina trombocyter har också stigit från typ 265 till 321.. Blev också orolig, men Dr D kommenterade ingenting och föreslog inte typ dubbel Fragmin/Clexane. Berätta gärna vad han säger till dig om dina trombocyter, vill också gärna veta!

Håller mina tummar för att det går bra idag. Kram
  • PeeWee44
    finee skrev 2017-11-21 14:58:54 följande:

Idag fick vi se TVÅ små pickande hjärtan på VUL! Min lyckligaste stund någonsin!! Är så glad. Trodde jag skulle vara mindre orolig efter VUL:et, men känner mig nu orolig att de inte ska växa som de borde, eller att de är för små....alltid är det nåt. Men så otroligt tacksam över att ha kommit såhär långt. Var så nervös innan. Har gråtit så mycket glädjetårar idag. Eftersom det var två så kommer de göra ett VUL till innan de släpper oss från IVF-kliniken, de sa att de har en sån rutin. Så vi ska tillbaka nästa vecka igen. <3 <3

Grattis! Vad härligt. <3
  • PeeWee44
    Yrla76 skrev 2017-11-22 18:36:08 följande:

Hurra!! Stort grattis Finee, TVÅ tom och pickande hjärta.

Och grattis Mumskastrull till lyckat ul oxå, så underbart.

Är genuint glad för er allas skull som nu är gravida, det skänker även hopp till oss andra att lyckas

Och tack alla fina ni som beklagat vårt MF. Tror att du undrande sökande frågade om vi hade i frysen (har försökt läsa ikapp) och vi har ett embryo, en 6-dagars. Insättning ngn gång i Jan-feb.

Har ni varit hos Serum och gjort hysto? Annars skulle jag klart rekommendera det innan nästa insättning. Vi var där nu i början på november och räknar med att göra nästa insättning i februari. Både finee och mumskastrull har varit där och gjort hysto och för dom har det ju bevisligen varit mycket lyckat. Jag hoppas verkligen det hjälper oss också. Serum rekommenderar att man gör hysto efter missfall.

Hoppas ni läker och mår bättre snart. Varma kramar
  • PeeWee44
    LadyMaria skrev 2017-11-22 23:32:52 följande:

Hoppas att D svarar snart... har läst på fass, står att det är en vanlig biverkning men jag undrar i vilka doser...

tack för att du svarade iallafall kram

Jag tappar nästan alltid hår efter behandling oavsett Neupogen eller inte. Tror att även kortisonet gör att man tappar hår.
  • PeeWee44
    Yrla76 skrev 2017-11-24 22:18:20 följande:

Tack! <3 Vad innebär hysto? Sorry, är inte så insatt i allt ännu... Vad kostar det och är det lång kö?

Kram

Yrla76 skrev 2017-11-24 22:18:20 följande:

Tack! <3 Vad innebär hysto? Sorry, är inte så insatt i allt ännu... Vad kostar det och är det lång kö?

Kram

Det är precis som UndrandeSökare skriver man gör hysteroskopi men att göra det i Sverige hjälper inte. Serum är bäst på det och är helt underbara. Vi såg Penny men vi fick träffa Ioannis och Sofia som är helt fantastiska. Det var Ioannis som gjorde hyston på mig på ett sjukhus i Aten. Han har jobbat i England med fertilitet. Vi har som sagt ett försök kvar hos dr D i Aten, men vi valde att åka till Serum för hysto innan för att få dim bästa förutsättningarna. Passade även på att göra dnafragmentering på spermierna så vi vet att det inte är fel på dom.

Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!