Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Nu var det några år sedan jag var inne här och skrev senast. Men jag skulle vilja dela med mig av några av de erfarenheter jag har.
För ca ett år sedan bestämde vi oss för att göra ytterligare en behandling med immunsupport mha Dr D. De tidigare hade innefattat, IL, Aspirin, Prednisolon och Clexane. Denna gången la vi till Neupogen. Tyvärr fick jag en del biverkningar från Neupogen som jag vill dela med mig av. Jag var lite tveksam till att ta Neupogen, eftersom man mixtrar med immunförsvaret. Därför rådgjorde jag med läkare i min närhet, bl.a. en läkare som har skrivit ut det i andra sammanhang och han tyckte inte att det var så farligt. Men när jag började ta Neupogen fick jag ont i hela kroppen, ungefär som muskelvärk man kan få när man har influensa. Dessutom hade jag från och till väldigt jobbigt att andas. Jag som annars joggar regelbundet kunde bara ta promenader och blev helt matt av att gå i en liten uppförsbacke. Det var väldigt obehagligt men inte värre än vad man kan utstå och jag tänkte att om det ger ett lyckat resultat så är det värt det.
Tyvärr lyckades inte behandlingen, Dr D tror att det beror på en svag infektion i början. Han funderare lite på att avbryta behandlingen, men värdena blev bättre och vi valde att fortsätta.
Dagen efter det negativa bhcg resultatet, fick jag en allergisk reaktion. Mitt ansikte och framförallt mina läppar svullnade upp och kliade jättemycket. Jag åkte till vårdcentralen och där ringde de Ambulans och jag fick åka till sjukhuset. Svullnaden gick ner ganska fort efter de sprutat i mig mediciner. Men jag fick stanna kvar på sjukhuset över natten för observation.
Jag misstänker att om jag inte hade tagit alla de här medicinerna innan det hände så hade jag kanske inte behövt stanna på sjukhuset över natten.
Det utreddes aldrig vad som utlöste den allergiska reaktionen, men jag är övertygad om att det var medicinerna, kanske i kombination med något jag ätit. Men frukosten jag åt ca en halvtimme innan reaktionen, bestod bara av sådant som jag ätit förut och aldrig tidigare eller senare fått allergisk reaktion av.
Jag skriver inte detta för att skrämma någon, men jag tycker det är viktigt att man har så mycket kunskap som möjligt innan man bestämmer sig för att mixtra så mycket med sitt immunförsvar.
Och bara för att det hänt mig betyder det ju inte att det kommer att hända alla andra. Men för vår del så har vi beslutat att inte göra fler behandlingar med immunsupport. Därför har jag också en del mediciner som jag inte längre behöver. Jag bor utomlands men kommer hem till Sverige över jul och så jag skulle kunna skicka det i mellandagarna.
Jag har följande som jag skänker bort och kan skicka om du betalar fraktkostnaden:
Clexane 22 sprutor a 0,4 ml (4000 IU) bäst före: 03/2019
Prednisolone 240 st 5mg tabletter, bäst före 11/2020
Aspirin 20 st 100mg tabletter, bäst före 07/2018
Progynova 56st 2mg tabletter, bäst före 04/2020
Estradot plåster 10st 75milligram/24tim, bäst före 04/2018
Är du intresserad av något av det så hör av dig innan lördag morgon.