• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Någon som ska göra LIT behandling framöver? Jag har hög smärttröskel men har man ej det rekommenderas Emla plåster eller kräm innan. Det Det är ca 15 sprutstick per underarm på ett område som en en 5 krona. Hade jag fått tips om det innan hade jag nog valt Emla innan men det fick fort och man överlever :) Tjejen innan mig grät ordentligt men så ont gjorde det inte. Som 15 bistick per arm ungefär.

• mom2012
    aylak skrev 2016-02-29 16:01:47 följande:

Hej, jag har tagit första b-hcg idag på RD7/CD26 med blasto och fick 23. Jag tycker det verkar väl lågt och är orolig!  Är oron befogad? Vad är era erfarenheter?

Allt över 5 är gravid! Grattis :) Jag hade ganska lågt också 7 dgr efter åf av blasto. 47 i hcg. Avvakta så ska du se det ökar.
  • mom2012
    MoM11 skrev 2016-02-29 10:30:38 följande:

Tack för era svar.

Som du skriver pink lily så har jag sett på fertility friends att vissa rekommenderar biopsi för att se om man har för låg infektionsnivå och därmed inte ska ta prednisolon. Dr Quenby skrevs det om men gör även Dr D sådana?

En annan fråga, fick tillbaka DHEA-S prov från Werlabs, hade 1.1 det är väl väldigt lågt? Fick dock äl-rubbning när jag tog tillskott förra året så jag vet inte om/hur mycket jag vågar ta.

Mom 11 titta här. Det enda jag kunde hitta och mycket skiljer med ålder. Se om du blir klokare än mig

www.anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-kemi/D/S--DHEAS-dehydroepiandrosteronsulfat/
  • mom2012
    pink lily skrev 2016-03-03 06:17:03 följande:

Grattis till fortsatt hcg-stegring!

Suger åt mig av alla positiva erfarenheter/utvecklingar från det som varit stora problem i tråden nu.

Gjorde akut UL igår efter bilkrock. Låg hastighet tack o lov. De upptäckte blödning på moderkakan. Vet ej om uppstått i samband med krocken el utvecklats tidigare, men nu är den där. Ta bort alla blodförtunnande ett par dgr, nytt UL på fred. Dr D säger inte oroa mig för det, men i Sverige oroliga för näringstillförseln o vill ge blodkoagulerande. Lyder Dr D som säger nej. Dricker c-vitamin brus. Hoppas att blödn läker ut, och Pyret levde på UL ialla fall. Usch, vad gråtit mkt. Ska bara sova till nästa UL ... Går in i v 20.

Men oj vilken dramatik. Förstår du är orolig. Håller tummarna för att allt går bra för lilla pyret i magen. Är du kvar på sjukhuset för övervakning? Om inte åk in för minsta lilla oro du har. Tänker på er! PS har du gravidbälte när du kör? Annars ett bra tips. Det hade jag och då spänner det kring bröst och lår om man krockar. Inte på magen.
  • mom2012
    aylak skrev 2016-03-02 20:51:31 följande:

Bara en fråga till... 

Någon som vet om det ska "synas" i trombocytvärdet när man har tillräckligt med Fragmin (eller jobbar det mer i det dolda)? Mitt fortsätter nämligen att stiga trots dubbla dosen.

Ja du ligger lite högt enl referens 150- 400. Kan det va lite fördröjning på Fragminet? Att det går ner till nästa blodprov? Det hoppas vi på!
  • mom2012

Jag fick nej på alla mina frågor om hysto hos Gyn. Men du kanske har bättre tur. Min gyn tror att hysto skadar livmoderns hinna. Det enda jag fått är möjlighet till scratching men via privat gynekolog. Så

• mom2012

GrukanGrace: Jag tittade min 1.a behandling och ser att dina värden ligger ungefär som mina på CD14 med undantag för MCHC som jag hade 358. Ditt låg lågt men jag vet inte vad det betyder. Mitt progesterone var 2.3 men jag har nu I efterhand via en annan läkare fått veta jag har lågt progesterone (Dr D sa aldrig något tyvärr). Sen var mitt TSH 2.2 så du hade ett fint lågt värde där (går du på levaxin). Neutrofilia mäter inte min Vårdcentral på full blood count.Jag mätte även Estradiol E2 på CD14 och jag hade 236. Det var lite högt men stämmer ganska bra då jag har sen ägglossning på CD21-23, denna cykeln var det ÄL CD23.
  • mom2012

Jag brukar få snabba svar av Dr d på helg o kvällar. Nästan svar inom 1h. Värre i veckorna.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!