Zinfandel skrev 2015-02-11 08:16:42 följande:
Köp en frozzypack men kolla så att inte är för kallt och boka hotell med minibar men ta helst med en termometer för de håller inte alltid max 8 grader men om det finns ett frysfack så kan du frysa Frozzyn och använda
Dry ice funkar också.
Förutom Zins bra förslag ovan, kan jag berätta hur jag gjort.
Jag har köpt en liten väska, egentligen för diabetesmedicin. Den har plats för två kylklampar, men jag köpte till två extra, alltså totalt fyra. Väskan med kylklampar håller kylskåpstemperatur i 24h. Om man inte får helt fungerande minibar/kylskåp på hotellrummet, kan man be personalen frysa in två klampar och sedan byter man efter 24h och ber dem frysa in de andra osv. Alltid ok temperatur.
Att föredra är ju ett fungerande kylskåp, som jag faktiskt haft turen att få, de gånger jag haft med mig Neupogen till Aten (visserligen bokade jag samma hotell, de tre sista ggr, av just den anledningen, ett fungerande kylskåp).
Allt för att inte bli stressad och för att få känna sig så fri som möjligt.
Väskan med Neupogen och kylklampar har jag haft med mig i handbagaget, och det har fungerat utmärkt. Aldrig behövt visa mitt intyg från D, att jag måse ha vissa mediciner med mig. De två extra kylklamparna har jag lagt i det incheckade bagaget.
Jag kommer inte ihåg var jag beställde, men kollar det ikväll när jag kommer hem. Det finns även en större och en mindre variant av väska.
Jag använder även väskan nu med kylklampar och Neupogen, om jag ska bort just den tiden jag brukar ta sprutan. Jättepraktiskt.