• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Marta87 skrev 2019-08-11 08:45:12 följande:

Tack undrande sökande, jag ska beställa boken. Jag funderar på intralipiddroppet. I värsta fall kan det bli så att jag måste åka till sthlm (100 mil) varje gång jag ska ta ett dropp. Vet att alla får en individuell plan av Dr D, men ungefär hur ofta ska man ta dropp? En gång i månaden? En gång i veckan?

Ja, köp och läs boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer, den är jättebra !

Det går tyvärr inte att säga i förväg hur ofta man behöver ta dropp eller hur många man behöver ta under en hel graviditet, eftersom allt beror på vad Dr Ds blodprover visar. Vissa får ta dropp mer sällan och andra har fått ta flera dropp i veckan, det går inte att veta i förväg eftersom det är Dr D som styr allt.

Men kolla upp om du har någon sjuksköterska i din närhet som är van att sätta dropp och kan hjälpa dig hemma. Alternativt att du pratar med din vårdcentral om de vill hjälpa dig, man kan få ringa runt till flera olika vårdcentraler. Efter man gjort Dr Ds utredning så kan man be honom om en läkarordination för Intralipid. Jag vet att några få härinne tidigare som har lyckats få dropphjälp på sin vårdcentral med hjälp av den.

Hoppas ni får påbörja er svenska Missfallsutredning snart.
  • UndrandeSökare
    cooco skrev 2019-08-11 11:06:16 följande:

Jag har precis bokat resan till Aten för hysto och Chicagotesterna. Jag bokade ett hotell som var billigt i omonoia. Sen läste jag att det är ett ruffigt område med många knarkare. Överlever man en natt eller bör jag boka om? Jag reser ensam. Det var ju så sjukt mycket billigare än de andra hotellen...

Du funderade mellan hysto hos Serum eller hos Dr D, vilket valde du ?
  • UndrandeSökare
    cooco skrev 2019-08-11 16:51:17 följande:

Ja, Jag tänker att det får bli en resa till om det inte funkar. Jag läste väldigt mycket bra om serum på någon engelsk sida också. Men jag börjar såhär. Det känns som ett stort steg att åka utomlands för sjukvård bara så det kan vara bra att bekanta sig med det först .

Åh snällt att du kollade :)

På den engelska sidan Fertility Friends är det många som åker till Serum och även till Dr Gorgy i London.

Det är en sida liknande Famileliv.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-02 15:48:13 följande:

Vår på dropp idag men när jag kom hem hade jag börjat blöda ganska mycket (precis så.som tidigare missfall börjat) dvs ingen smärta o klumpar än men det brukar gå några dar så drar helvetet igång. jag svimmar nästan o kan inte röra mig o jag som bokat en vecka på Gotland from söndag =(

är det verkligen vanligt med blödningar i tidig graviditet som det står på 1177? alltid blivit missfall för mig

.

Hur har det gått för dig? Har du gjort vul nu? Vad blev det för resultat?

Om du vill göra Serums Mensblodtest så köp hem alla grejor som behövs redan nu, vadderad påse, frimärken, urinprovrör med skrukork, koksaltlösning etc
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-12 10:09:41 följande:

svarade jätte långt på detta men verkade inte ha skickats.

har ju haft lite lite hopp kvar pga att blödningarna (oftast) varit mindre senaste veckan och inte haft så jätte ont.

men i natt började kramperna o har nu som vanlig mens. dock inte fått tid hos min gynekolog förens om 2 veckor så vet inte om jag bör åka in akut för att få missfallet bekräftat.

har haft semester och inte hunnit inhandla allt som behövs, har inget hemma tyvärr.

Marie på fertilitetsplus sa nu till mig att sluta med alla mediciner (trappa ner kortison sluts direkt med de andra) men fick inte svar på när jag bör börja med dom igen.

också osäker på om jag verkligen ska sluta med trombyl o fragmin. trombyl har jag tagit konstant nu i nästan 2 år.. men har oavsett inte hjälpt

KRAM !!

Skaffa hem alla saker till Mensblodtestet och gör det vid nästa mens. Sen om baciller hittas, så får du och mannen varsitt antibiotikarecept av Serum ni kan lösa ut på svenskt apotek.

Efter ni ätit klart antibiotikakuren,så boka tid hos Life clinic för immunutredning och boka tid hos Serum för hysto och Sperm dna fragmentationstest.

Gör allt detta INNAN du försöker bli gravid igen !

För det är tydligt att det du testat fram till nu INTE funkar, så det är meningslöst att bara fortsätta försöka utan att FÖRST ÅTGÄRDA orsaken till missfallen ! Vänd dig till Aten så kommer du få bättre hjälp !
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-12 10:57:21 följande:
    Absolut det ska jag göra. Antingen gör jag det med missfallsblodet om det fortsätter eller nästa mens.

Gällande att åka till Athen så står jag o väger 50/50 o åka direkt eller testa en gång till på egen hand med alla mediciner.

Då jag denna gången började i v5-6 med dropp, fragmin, prednisolon så tänker jag att det kanske var för sent redan.. för det brukar vara där ngn gång embryot slutar växa även om missfallen kommer i v8.

Min tanke är som så att OM det funkar utan athen så besparar det mig enormt mkt stress att åka utomlands o ta allt på engelska o försöka förstå, sparar massvis med pengar (vad kostar hysto o sperma tester? Dr D löste jag kostade ca 20 000 immunproverna tror jag ?)

Samt resa etc ja du fattar.

tänkte även nästa gång testa kinesisk medicin i samband med de medicerna jag redan fått utskrivet.

MEN samtidigt så vill jag lösa det så fort som möjligt därav 50/50 ..

jag förstår att jag låter velig men det är rädsla mest tror jag . var rädd för hyston i Sverige tom o då visste jag exakt vad som skulle göra
    Fyll i Serums formulär och maila in det, så kommer Katie på Serum att svara dig. Hon kan maila dig Serums aktuella prislista och även svara på alla frågor du har om hysto och sperm dna fragmentationstest.

Formuläret hittar du här:
    www.ivfserum.com/questionaire/

Mensblodtest:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Hysto med implantationssnitt:
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Info om Sperm dna fragmentationstest hos Serum:
    Fragmentation of sperm DNA indicates that there is a contributing male factor to a couples infertility.  Spermatozoa with fragmented DNA are typically not capable of normal fertilization, and even if this occurs, there is a high risk that the resulting embryos will have reduced or pathological potential for growth, implantation and further development in to a healthy embryos. This can be manifested as implantation failures or early miscarriages. This test investigates the integrity of sperm DNA revealing the percentage of DNA damage.

Här hittar du länk till faktabladet om Missfallsutredning som jag nämnde tidigare:

vardgivarwebb.regionostergotland.se/Startsida/PM-medicinska-o-vardadm/PM-dokument/Barn--och-Kvinnocentrum/Kvinnoklinikerna-i-Ostergotland/Lokala-medicinska-PM-US/Upprepade-missfall---utredning-och-behandling-Kvinnokliniken-i-Linkoping/
  • UndrandeSökare
    Lunne skrev 2019-08-12 14:17:19 följande:

Hej,

Ni som gjort en utredning i Athen, hur har ni börjat? Vi vill gärna göra en ordentligare utredning än den i Sverige som inte visade något innan vi ens börjar fundera på att gå igenom ivf, men är osäkra på var det är bäst att vända sig. 

Och ni som ätit predisolon och albyl minor, när i cykeln har ni börjat och slutat med det? Har ni tagit 75 mg albyl och 10 mg predisolon? 

Finns det något ställe som det fortfarande går att beställa progesteronkräm från i Sverige?

Välkommen hit till tråden !

Som steg 1 brukar jag rekommendera att man börjar med att göra IvfSerums Mensblodtest som man kan göra hemifrån och skicka till labbet i Aten. Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet, det kostar 300euro.
    Läs mer här:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Om baciller hittas så får både mannen och kvinnan varsitt antibiotikarecept skickat från ivfSerum som kan lösas ut på svenskt apotek.

Som steg 2 när man ätit klart ev antibiotikakuren, kontakta Life clinic ang immunutredning och ivfSerum ang hysto på kvinnan och Sperm dna fragmentationstest för mannen.
    Man gör allt under samma Atenresa.

För att få kontakt med ivfSerum så börjar man med att fylla i deras Questionaire:
    www.ivfserum.com/questionaire/

Här kan du läsa mer om ivfSerums hysto:
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Det stämmer att det tidigare har funnits flera receptfria progesteronkrämer att köpa i Sverige, bland annat Progesterall och Mariarch 20 och 100, men det är numera förbjudet att sälja receptfri progesteronkräm i Sverige.

Kontakta istället gynekolog för att få Lutinus eller Crinone utskrivet.

Läs mer här:
    Läkemedelsverket varnar för användning av hormonkrämen Progesterall
    den 29 april 2019

Krämen Progesterall, som innehåller hormonet progesteron, får inte säljas i Sverige eftersom krämen inte är godkänd som läkemedel. Det är inte tillåtet att använda hormonet progesteron i kosmetiska produkter. Användning av produkten kan leda till menstruationsrubbningar, övergående nedsatt fertilitet och trötthet.

Krämen har sålts i flera webshopar i Sverige, men någon ansvarig importör finns inte. Läkemedelsverket har därför varit i kontakt med tillverkaren i USA, som försäkrat att de inte kommer sälja krämen till konsumenter i Sverige.

Läkemedelsverket har också under 2018 bedrivit tillsyn mot flera av webshoparna som i flera fall då upphört med försäljningen. I de fall försäljningen av Progesterall inte upphör, kan Läkemedelsverket komma att inleda ytterligare tillsynsärenden mot berörda säljare.

Läkemedelsverket bedömer att det är oklart om - och i vilken mån - progesteron tas upp genom huden, något som påstås i marknadsföringen. Det går därför inte att säkert bedöma vilka risker som användning av krämen skulle kunna medföra.

Om progesteron tas upp genom huden till blodet, skulle detta kunna leda till menstruationsrubbningar, övergående nedsatt fertilitet och trötthet. Läkemedelsverkets råd är att inte använda krämen och lämna tillbaka den till inköpsstället.

Om man upplever att krämen medfört medicinska problem, är Läkemedelsverkets råd att man tar kontakt med vården för råd.

lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2019/Lakemedelsverket-varnar-for-anvandning-av-hormonkramen-Progesterall-/

• UndrandeSökare
    Lunne skrev 2019-08-12 14:17:19 följande:

Finns det något ställe som det fortfarande går att beställa progesteronkräm från i Sverige?

Om du googlar på Progesteronkräm så hittar du olika sidor där du kan köpa, dock inte Progesterall utan andra märken.

Tex denna Progesteronkräm:
    Proferia
    56.7g Kräm | Progesteronkräm mot klimakteriebesvär
    (26 Kundomdömen)
    X1
    X2 -5%
    X3 -10%

BÄSTSÄLJARE

389 kr
    I lager
    Fri frakt när du handlar för över 499 kr.

Lider du av klimakteriets obehagliga besvär? Proferia progesteronkräm är en kräm som effektivt kan öka nivåerna av gulkroppshormon i kroppen hos kvinnor som lider av hormonell obalans.

Behandlar symptom av klimakteriet
    Formula som motverkar hormonell obalans
    Bekämpar värmevallningar, sömnlöshet, minskad lust och nattliga svettningar
    Naturliga ingredienser, inga konstgjorda extrakt
    Innehåller höga nivåer av progesteron (500 mg)

Proferia är en alternativ behandling som inte innehåller syntetiska hormoner. Regelbunden användning kan minska symtom av klimakteriet, inklusive värmevallningar, nattliga svettningar, sömnstörningar, ett torrt underliv och humörsvängningar.Till skillnad från andra hormonprodukter, har forskning funnit att progesteronkräm absorberas optimalt av kroppen eftersom det appliceras på huden istället för att tas oralt. Krämen kan användas på alla delar av kroppen.

www.shytobuy.se/proferia-progesteronkram.html

• UndrandeSökare
    Lunne skrev 2019-08-12 15:36:13 följande:
    Tack för tipset! Från när till när i cykeln ska man använda krämen?
    Jag har inte använt denna produkt, så kolla om det medföljer någon bruksanvisning i förpackningen.

Vanligtvis börjar man med progesteron EFTER ägglossning (använd tex ägglossningstester för att ta reda på när ägglossningen infaller) och slutar på BIM om man inte är gravid. Är man gravid så fortsätter man minst till v.12.

Brukanvisningen till Progesterall (som inte finns att köpa i Sverige längre):
    shop.textalk.se/shop/ws49/39349/art88/29194588-725777-Rekommenderad_anvandning_och_dosering.pdf

Annars kontakta en gynekolog och be att få Lutinus eller Crinone utskrivet.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!