• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Marta87 skrev 2019-08-04 13:40:46 följande:

Ja det är det vi ska göra nu. Men jag tänker framåt eftersom MFutredning tydligen sällan ger svar...Jag har funderat på donationsbehandling utomlands. Om jag vill utreda immunförsvaret i samband med det så är det alltså ivfserum eller Olga i St Petersburg som gäller? Om man går hos Olga, kan man då utreda immunförsvaret i samband med behandlingen?

Olgas klinik verkar inte göra immunutredning och skicka prover till USA som Dr D gör.

Vill du göra ÄD hos Serum så kontakta dem ang det.
  • UndrandeSökare

Ja det är det vi ska göra nu. Men jag tänker framåt eftersom MFutredning tydligen sällan ger svar...Jag har funderat på donationsbehandling utomlands. Om jag vill utreda immunförsvaret i samband med det så är det alltså ivfserum eller Olga i St Petersburg som gäller? Om man går hos Olga, kan man då utreda immunförsvaret i samband med behandlingen?

Ja, det stämmer tyvärr, att hos många par med 3 missfall hittas inga fel vid svenska missfallsutredningen. Det är för att de tar för FÅ prover. De tog endast ett blodprov på min man (kromosomanalys på blod), men inget spermatest, och för få blodprover på mig. Därför hittades INGA fel.

Hur många månader har ni stått i kö? Eller har ni inte ställt er i kö än?
  • UndrandeSökare

Är du intresserad av Olgas klinik, så boka in er på en av den klinikens gratis föreläsningar i Sverige. De kommer till Stockholm flera gånger per år bland annat i slutet av Augusti 2019. Du hittar tider och datum på den klinikens hemsida. Då har du chans att atälla alla Rysslandsrelaterade frågor till dem direkt.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-04 16:45:14 följande:

Vad ni har kämpat. Så värda att lyckas. Grattis! Jag har kollat på många kliniker och har fastnat för OLGA. Kommer nog att vända mig dit om det blir så att vi ska göra ÄG. Fråga: om OLGA inte gör immunutredning hur kommer det sig då att man kan få immunmedicinering där? Ber man om det? Jag menar: hur bedömer dom att det behövs? Funderar även på hur det fungerar med garantipaketet de erbjuder. Kan alla få det eller gör de en bedömning av ens förutsättningar först?

Nej, alla beviljas inte Olgas babygarantipaket. Jag har pratat med flera kvinnor som nekats för att livmodern haft fel form, tex varit lite hjärtformad (då är det ökad risk för minus och missfall).
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-04 18:00:46 följande:

Pewee och undrande tack för svar!

Varsågod.

Hur många månader har ni stått i kö flör missfallsutredning i Sverige nu?

Eller har ni inte kontaktat Kvinnokliniken ang utredning än?
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-05 20:48:08 följande:

Undrande sökande - googlade på wearlabs och då en privat klinik, Aleris, i min stad upp. Är det så det funkar, att man kan gå dit och göra testerna? :)

Efter att man gjort Dr Ds utredning (specialprover som analyseras i USA), och fått sina resultat och behandlingsplan.

Så säger Dr D till dig vilka prover han vill att just du ska ta i Sverige regelbundet under din behandling tex TSH, CRP(sänkan)blodstatus etc etc och det är DESSA prover vi tar via Werlabs och betalar själva för. Sen när man fått resultatet så mailar man resultatet till Dr D och han säger åt dig vad du ska göra härnäst.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-08-06 14:25:42 följande:

Förstår. Men tänkte ändå är det vore värdefullt med tips på vad jag kan gå och testa privat sedan efter utredningen. :)

Efter svenska missfallsutredningen, slösa då inte bort tid och pengar på fler tester privat i Sverige, utan vänd dig direkt till Life clinic (Dr D) för immunutredning och ivfSerum (chefen där heter Penny) för Hysto på kvinnan och Sperm dna fragmentationstest på mannen.

Om det ska göras något Spermatest på mannen i Sverige, så se till att det blir Spermaanalys MED Morfologi. Obs ! MÅSTE vara MED Morfologi. Det är viktigaste delen. Då tittar man på spermiernas utseende, hur många som har för små huvuden, för korta svansar etc.

Det duger iNTE att endast mäta antal spermier och antal rörliga !

Det är det bästa spermatestet i Sverige, men det är ändå inte alls lika bra Sperm dna fragmentationstest.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-07 15:10:50 följande:

Jag är lite likadan, tar emot att åka till andra länder av ngn anledning, känns som man verkligen behöver veta vad man ska kolla efter o efterfråga som du skrev tidigare "eget ansvar för sin behandling". man vill så gärna bara träffa någon o säga att man har upprepade missfall o sedan att de kollar det som behöver kollas , alltihopa!

skrev till en (numera tidigare) forskare inom upprepade missfall på Karolinska idag kring vem hon rekommenderar i Sverige för hälp fick då svaret att man slutat forska på upprepade missfall i Sverige ..ehhh... jag trodde man knappt hade börjat men verkligen inte att man tagit ett aktivt beslut att sluta

Det har gjorts studier för länge sedan på upprepade missfall, men de studerade endast Trombyl mot sockerpiller. Dvs patienten fick sockerpiller eller Trombyl för att se om det funkade mot missfall.Den läkaren hette Lennart Blomqvist i Borås.

En liknande studie på Fragmin mot overksam substans gjordes också för länge sen av en läkare i Helsingborg.

IvfFalun har gjort eller håller på med en studie av intralipid och ivf. De behandlar endast patienter som gör ivf på deras klinik.

Orsaken till att det inte görs studier på upprepade missfall är att det finns inga pengar att tjäna på det. Mangör oftast bara studier när det finns någon ny medicin att testa och som man kan ta patent på och tjäna pengar på.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-07 15:19:44 följande:

Jag är lite nyfiken på samma dvs om alla som åker ner här immunologiska problem om det i athen ses som / är den vanligaste anledningen till missfall... och om alla får samma mediciner

Man räknar med att majoriteten av alla missfall pgr av okänd orsak beror på immunologiska orsaker. Men eftersom Socialstyrelsen i Sverige inte godkänner immunologisk behandling mot upprepade missfall så får vi vända oss utomlands.

Det finns inga läkare i Sverige som ger den behandling som Dr D gör. Vill du absolut inte kontakta en läkare utomlands så har du bara 2 val, endera kontakta ivfFalun och bli deras patient eller fortsätt att ta dropp slumpmässigt hos Marie på Fertilitetplus.

Köp boken "is your body babyfriendly" av Alan E beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 300kr. Jättebra bok. Förklarar varför och på vilka sätt immunförsvaret kan orsaka infertilitet.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-07 15:19:44 följande:

Jag är lite nyfiken på samma dvs om alla som åker ner här immunologiska problem om det i athen ses som / är den vanligaste anledningen till missfall... och om alla får samma mediciner

Nej, alla får inte samma mediciner och inte alls i samma doser hos Dr D.

Kortisondoserna kan variera från 10-35mg och uppåt. Trombyldos och Fragmindos kan också variera, intralipiddos också och hur ofta man behöver ta droppen. Vissa har tagit 10 dropp under en graviditet andra får ta 30-40 eller fler.

Vissa måste ocksp ta Humira, Neupogen eller andra mediciner. Allt beror på vad USA-resultaten visar.

Dessa prover kan inte analyseras i Sverige, både Dr D i Aten och Dr Gorgy i London och även andra immunläkare i världen skickar alla sina prover till USA.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!