Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack!!
Tack!!
Gyn Rika Hammarström i Stockholm är det. Googla så hittar du kontaktuppgifter.
Rika kan skriva ut recept och Marie kan sätta dropp.
Men varken Marie eller Dr Rika kan göra Dr Ds jobb. Det är till honom ni behöver vända er för att ta proverna först och sen beroende på vad just ERA provsvar visar så får ni en PERSONLIG behandlingsplan. Allas är olika, beroende på vilka immunproblem ni har.
Utan behandlingsplan och läkare som följer er och er behandling så blir allt bara slumpmässigt och då är det stor risk att det blir missfall även med mediciner.
Det är behandlingsplan och immunsupport innan och under graviditet som ni måste betala Dr D för.
"Man räknar med att majoriteten av alla missfall pgr okänd orsak beror på immunologiska orsaker" - Har du en källa på det? :)
Ingen i Sverige tycker att min sambo behöver utredas speciellt mycket, väldigt lite fokus ligger på honom.
han har gjort kromosomprov (vi båda har gjort) samt ett spermatest (som de eg tyckte var onödigt eftersom jag blir gravid) vården säger ett eftersom jag blir gravid så ligger troligtvis inte problemet hos honom.
men när man är inne här och läser blir man tveksam , verlar ju som att inga tester i Sverige är bra? undra varför dom isof tas....
Vart gör man detta spermatest i Sverige (med morfologi) o varför är det viktigt?
sambons spermatest gjordes på Livio men vi fick inte veta vilket typ av spermatest det är.. kanske går att kolla upp ?
Vad är RMC?
Vad är RMC?
Vad är RMC?
Då är det ännu mer underligt att det inte erkänns o behandlas i Sverige
vad sjutton kan det bero på om man ändå har dessa teorier .. jag håller på o bli helt tokig av all info o försöka förstå hur allt hänger ihop:-P
Ok! Verkar inte finnas i Umeå..vet du hur vi kan gå till väga om vi vill göra ett sådant test?