Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej alla! Grattis till alla plus! Snabb fråga här....vad menar dr d med crp? Han vill ha, progesteron, estradiol, Fbc tsh....dessa vet jag ju, men vad är CRP??
Tacksam för hjälp!!
Hej alla! Grattis till alla plus! Snabb fråga här....vad menar dr d med crp? Han vill ha, progesteron, estradiol, Fbc tsh....dessa vet jag ju, men vad är CRP??
Tacksam för hjälp!!
Har någon här tappat håret av Neupogen? Är väldigt orolig..
Asså jag blir tokig på apoteket, det största apoteket tar inte ens emot mitt EU-recept fast det är skrivet på laserskrivare. Det andra apoteket tog mitt EU-recpet igår på intralipider och skulle kolla upp det o sen ringa mig, men ringer inte o nu när jag ringer har det varken kollats upp och jag får inget svar vart jag gå. Hur gör ni andra? Någon som bor i Göteborgområdet som vet nått apotek som kan hjälpa...
Jag har nu blivit remitterad från min IVF-klinik till vanliga MVC. Var på inskrivning nu förra veckan. Idag meddelade de attmin TSH var jättelågt. De har inte tagit T3 o T4 dock. Eller de tog det idag, men tar väl nån dag att få provsvar. Visst är det så att kortisonet ger en typ falsk sänkning av TSH? Har inga symptom på lågt TSH. Har ni andra som blivit gravida och stått på kortison haft samma? Vad har ni gjort då? Är det farligt? Har mailay Dr D, men räknar knappt med något svar, i alla fall inget snabbt svar. Tacksam som bara den för input från er!!!
Vill ogärna stå på kortison hela graviditeten. Vet att flera av er har börjat trappa ned tidigare än vad Dr D angett... Tips på när man kan börja? V13 lite smått?
Också en fråga om kortison; hur är det jag trappar ut nu igen? Tar idag 15+10mg och vill trappa ut så snabbt det går utan att det är farligt.
Tack för svar! Har du problem med sköldkörteln sen innan? Det har inte jag, mitt TSH omedicinerad i september när Dr D tog provet låg på 1,5. MVC tog även t3 o t4 nu, får se vad det visar. Det låg normalt sist när jag tog det på werlabs i mitten av november, trots att tsh var för lågt. Dr D svarade i alla fall på mitt mail. Han skrev som vanligt mkt kort, endas: Your low tsh is not a problem. Skulle önska ibland att man fick lite fylligare svar...
Tack för input! Om man inte märker av några symtom, tror du då att man kan anta att kroppen klarat nedtrappningen? Jag har minskat dosen ganska snabbt, mest för att jag vid flera tillfällen sommar ifrån kvällsintaget, men jag mår som vanligt.
Hej! Vad menas med gravidklass c?
Efter en ivf behandling m immunsupport dr D och därefter 9 månaders vila har jag hunnit läsa en del på nätet om tnf a och nk celler. Har stött på några artiklar som är för reproduktion immunologi men som hävdar bestämt att det inte går att ge en diagnos via blodprov i armen... har dock inte hittat några argument för att det är möjligt. Det kanske någon annan vet något om?
Min känsla är att om jag skulle ha gjort något annolunda tidigare i min process så skulle jag ha tittat mer på dr gorgy i London, innan jag valde klinik. Som jag förstår det gör han biopsi istället för att ta blod i armen, han verkar också säkerställa att kundens tnf a verkligen har gått ner via nya prover innan han släpper iväg en på behandling. Tror också att han tillhanda håller mensblodtest! Vet dock inte så mycket mer om honom.
Nu har jag iaf valt att gå vidare m dr D en gång till. I början av hösten när vi bestämde min plan var hans förslag att jag skulle göra ytterligare ett Chicago test strax innan behandling , efter att jag gått på plaqeunil 1 mån för han var inte säker på att det skulle ge önskad effekt. Mina värden har försämrats sedan förra försöket. Tfn a på 41.5 i höstas. Har frågat honom 3 gr nu när jag ska göra testet för det är dags! Men han ignorerar just den frågan i mina mail... andra saker har han svarat på! Nu gled jag in på ett sidospår men är frustrerad på honom för tillfället!
Vad ligger ditt värde på? Min fundering är ju på att sluta med Levaxinet nu när värdet är så lågt. Tar endast 25 microg om dagen.
Tycker det känns som om det är TSH som gör symtomen. Dr D svarade att han tror att det beror på immunförsvaret, men det känns som om att han alltid kopplar alla symtom/avvikelser till immunförsvaret.. vet inte om jag riktigt tror på det.
Jag fick en plan av honom idag, han skrev två olika planet för uttrappning av kortisonet.. kanske får jag välja? jag skulle i alla fall sänka till 15 mg i v 23. Men jag funderar starkt på att sänka tidigare om det går bra. Tycker inte att det känns bra att ligga på så höga doser. Min IVF läkare här i Sverige vill helst att jag ska sluta med dem helt.
Hur tänker Falun ang graviditet och prednisolon? Planen skrev han också att jag skulle fortsätta med 160 mg baby aspirin till v 36. Hittills har jag tagit 75 mg trombyl och inte 160mg..känns inte riktigt som om han har helt koll på mig som patient. Han har kanske för mycket att göra..
Är det någon här som gjort äd hos dr d? Hur vanligt är det att endast få två bladtocyster av 12 ägg?
Vill gärna veta ert resultat om ni gjort äd hos honom och om det är vanligt att få två bladtos?