• pipperoni
    LadyMaria skrev 2017-08-09 18:31:59 följande:

Ni som fått Neupogen.. har ni tappat hår av det? Det är ju cytostatika med sådana biverkningar...

Jag har tappat mycket hår det sista. Men, det kan även vara en biverkan av Synarela och jag har tappat mycket hår i omgångar tidigare även innan jag började med Neupogen, så det är svårt att säga vad som är vad...
  • pipperoni
    Jovita skrev 2017-08-12 09:50:36 följande:

Hej tjejer!! Jag har fått neupogen insatt av Dr D. Ska börja ta halva flaska varje dag. Min fråga är om jag kan ta halva flaska och använda den andra halvan nästa dag? Tack för svar...

Ja, det är inga problem!
  • pipperoni
    finee skrev 2017-08-15 15:55:28 följande:
    Då kommer det säkert dröja lite. Det är ju i och för sig relevant att jag vill bli patient där, men det är ju liksom inget akut
    Jag mailade först vid min första kontakt, men fick inget svar, så då ringde jag istället och fick prata direkt med honom. Vet dock att han är bortrest den här veckan, så du kan ju avvakta till nästa vecka i alla fall innan du ringer.
  • pipperoni
    finee skrev 2017-08-18 15:52:39 följande:

Stämmer förresten adressen till Dr D? Den adress som står angiven 2012 i trådstartarens inlägg. Hittar ingen adress på hemsidan, och har för mig att jag läst någonstans i tråden att Dr D har flyttat.

Adressen är Fragkokklisias 4, Marousi
  • pipperoni
    Mullvaden17 skrev 2017-08-18 18:43:49 följande:
    jag puffar på mitt och finees tidigare inlägg - hade gärna hört hur ni andra resonerat! 
    Jag är i Aten nu för att göra min andra hysteroskopi för Dr D. Gjorde en för två år sedan. Operationen görs på ett stort sjukhus och det kändes då som de var väldigt noggranna med det mesta. Fick t.o.m göra EKG innan operation. Som jag har förstått det är risken för multiresistenta bakterier större om man hamnar i akutsjukvården och mer ute på landsbygden. Det här är ett jättestort sjukhus inne i Aten. Men visst finns det viss oro. De gödslar ju med antibiotika här på ett annat sätt än hemma. Jag har fått det både efter hysteroskopi och äggplock och vem som helst kan ju gå in på ett apotek och köpa antibiotika själv. Säker kan man ju aldrig vara, men jag bestämde mig för att ta risken. Om ni gör hysteroskopi tänk på att "fasting" betyder att du varken får äta eller dricka innan operationen. Jag trodde att det bara var äta man inte fick och fick en utskällning på grekiska av en ilsken sköterska när jag försökte ta ett glas vatten. Sen fick de skjuta på min hysto ett par timmar pga det.
  • pipperoni
    UndrandeSökare skrev 2017-08-18 20:33:19 följande:

Lycka till med hyston på måndag Pipperoni !

Tack! Har sett dina PM, men inte haft tillgång till dator på ett tag.
  • pipperoni
    finee skrev 2017-08-19 09:22:54 följande:
    Det här är min uppfattning också efter lite research.

Är det någon som vet vilken narkos man får där? Får man muskelavslappnande också, eller bara sömnmedel (narkos) och smärtstillande?
    Vet tyvärr inte typen. Jag fick en supp med smärtstillande först och sedan sömnmedel i armen. Så om du med muskelavslappnande menar något som förs upp i slidan så är svaret nej.
  • pipperoni
    altea skrev 2017-08-26 13:34:21 följande:

Hej,

jag har 2 påsar 100 ml intralipid-påsar (200 mg/ml) att sälja för inköpspris 70 SEK/st + frakt. Utgångsdatum 08/2018.

PMa om ni vill köpa dem alt. komma och hämta hos mig i Göteborgstrakten.

Om du inte redan har sålt dem är jag intresserad - har skickat PM!
  • pipperoni
    finee skrev 2017-09-04 22:28:54 följande:

Snart åker jag till Aten! Känns nervöst. En fråga gällande att köpa med sig mediciner: måste man springa runt på en massa olika apotek och köpa allt de har (små lager har jag förstått att de har), eller kan man lägga en beställning på typ 30 askar Clexane och gå och hämta på ett och samma apotek typ dagen efter? Vi blir där mån-tors, så har några dagar på oss. Men skulle vara skönt (om det nu går!) att beställa och hämta ut istället för att springa runt på 30 olika apotek. Hoppas att någon av er här inne kan svara!

Det borde funka att beställa och få leverans dagen efter. Jag gjorde det sist med Prednisolon och Utrogestan - beställde 10 askar av varje och kunde hämta dem dagen därpå. Så det borde ju funka även med Clexane. 
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!